16 Reacties
12 dagen geleden
Ik was van 28-32w denk ik bijna 10kg bij en nu is van 32 naar 36 is dat wat afgevlakt. Ben dan van 87 naar 89 gegaan. Maar de baby was op 32w ook enorm veel bijgekomen dus mss groeispurt gehad. Maar opt einde zeggen ze dat alles afvlakt qua gewichtstoename dus ik hoop dat het zo blijft 馃槄
12 dagen geleden
Hier ook de voorbije weken een kilo per week bij. Vond het zelf ook wat veel sinds ik nog maar 32 weken ben, dus ben wat meer beginnen wandelen. Ben nu de laatste week niet bij gekomen.
12 dagen geleden
Die weegschaal...ik durf soms niet kijken馃槄 Hatelijk spel. En allesinds bij de gynaecologie. In dat hokje daar...kdraag dan express heel lichte kledij. En schoenen af etc. Mo het helpt allemaal niet馃槀. Dat spel geeft altijd 1.5kg meer aan dan thuis.Ik ben nu toch wat minder beginnen eten. Ik at al niet veel. Precies als ik naar water kijk dat ik verdik馃槄馃檲diep in-en uitademen...we zijn er bijna! 鉂わ笍
11 dagen geleden
Reactie op Mait茅87
Ben jij West-Vlaams 馃槄. Khoor dit precies met een sappig accent. Honger uze ...
Yes 馃槉, Ik probeer gezond te eten (in de mate van het mogelijke 馃槈). Een mens zou verlangen om zich niet te moeten wegen 馃槄. De eerste weken na de bevalling steek ik de weegschaal goe weg 馃槄馃挭
11 dagen geleden
Weeg-wat?
Maakt het op dit moment zoveel uit dames wat je weegt? Je lichaam maakt een nieuw mensje. Bovenop t gewicht dat dat mensje en jouw eigen groeiende organen wegen, heb jij t zeker ook nodig voor wat komen zal. Dat is t mooie aan de natuur.
Kwel je zelf toch niet door nu extra op je eten te letten, of om jezelf extra uit te putten. Straks heb je een heel nieuw leven om die kilootjes weg te werken.
En als je goed weet hoe t werkt, gewichtsverlies, hoeft t niet moeilijk of lastig te zijn !
Maar geniet nu vooral nog even, a.u.b.! 馃馃徎
11 dagen geleden
Reactie op LoreBaby
Weeg-wat?
Maakt het op dit moment zoveel uit dames wat je weegt? Je lichaa ...
Ik moet mega hard op mijn eten letten voor mijn zwangerschapsdiabetes. Desondanks groei ik in omtrek en kilo鈥檚 nu plots harder. Het gaat me niet om mijn totaal gewicht, maar de plotse snelle toename 鈽猴笍.
Over gewichtsverlies ga ik zelfs niet beginnen 馃槄.
11 dagen geleden
Reactie op Mait茅87
Ik moet mega hard op mijn eten letten voor mijn zwangerschapsdiabetes. Deso ...
Ik begrijp je volledig, maar je zou het je zoveel gemakkelijker kunnen maken als je even niet op die weegschaal zou staan. Wat niet weet, kan je al niet storen! Ik merk ook dat ik nu redelijk vocht ophoud, en dat zou m鈥檔 hele gemoed in de weg kunnen staan als ik me weeg en plots 2 kg extra zie staan; het zou me kunnen belemmeren om m鈥檔 rust te nemen, het zou me stimuleren meer te bewegen zodat ik dat gewicht zou kwijtgeraken,..
Ik ben er gerust in dat het nadien wel weer goed komt en doe nu wat goed voelt voor m鈥檔 lichaam en m鈥檔 zieltje 鈽猴笍
Daarnaast is het voor jou natuurlijk wel belangrijk om je diabetes te monitoren.
Een tip: voeg wat gezonde vetten zoals noten, avocado toe aan je maaltijd, die zorgen ervoor dat je suiker niet piekt en dat je koolhydraten dus langzamer vrijkomen 鈽猴笍
11 dagen geleden
Heb ook het gevoel dak nu wat harder verzwaar. Maar heb er op zich geen probleem mee omdak zelf ook wel zie dat mn lichaam meer water ophoudt. Gezwollen voeten, billen, handen en gezicht vooral. Ben nu 37+2 en ongeveer 12,5 kg bijgekomen. Je moet weten dat je al heel wal kilo's kwijt raakt door de geboorte van ons kindje. En dan de volgende dagen begin je al da water uit te plassen. Dus die eerste 10-15 kilo, da gaat snel. Het lastigste zijn de kilo's die niet echt met de zwangerschap heeft te maken maar meer met onze soms niet te verzadigende honger. Niet te veel op blindstaren. Komt vanzelf in orde als je na de bevalling weer doet wat je deed voor we zwanger werden 馃榾
10 dagen geleden
Ik ook last van. Ineens precies meer kilo鈥檚 erbij. Maar opzich is dat wel goed.