9 Reacties

5 maanden geleden

Wauw, dankjewel voor dit berichtje. Ik kreeg daarstraks net hetzelfde te horen (16w2d)

5 maanden geleden

Reactie op SarinaVC

Wauw, dankjewel voor dit berichtje. Ik kreeg daarstraks net hetzelfde te ho ...
Heb je nog ergens hoop dat het verschuift?

5 maanden geleden

Oooh.. ja. Bij de 2de zei de gynaecoloog dit ook, moet inderdaad ergens rond 16 w geweest zijn. Maar ook dat het nog kon veranderen. Wat gelukkig is gebeurd. Zou spijtig zijn als je keizersnede moet nemen. Je hebt wel 3x natuurlijk gehad, dat is ook al heel wat! Ik hoop mee dat het nog bijtrekt..

5 maanden geleden

Reactie op Nima4

Heb je nog ergens hoop dat het verschuift?
Ik hoop er wel op en dokter zei ook dat het tot 20w toch nog wel wat kan verschuiven ook. Maar voor de rest laat ik het zoveel mogelijk los..

5 maanden geleden

Hey meid, bij mij werd ook een laagliggende placenta vastgesteld. Op 12 weken kreeg ik een hele zware bloeding en zo zijn ze het te weten gekomen. Door de aanhoudende bloedingen moest ik 1 maand platte rust volgen. Woensdag hebben we de 16wekenecho gehad en zagen we tot onze grote opluchting dat de placenta al een stuk omhoog gegroeid was. Hij ligt er maar een klein beetje meer voor. De gynae zei ook dat in 95% van de gevallen de placenta nog naar omhoog opschuift naargelang de baarmoeder groeit. Het is lastig nieuws om te krijgen, maar het hoeft nog niet een keizersnede te betekenen! Ik duim met je mee voor ons placentaverhaal!

5 maanden geleden

Reactie op Charlotte_C

Hey meid, bij mij werd ook een laagliggende placenta vastgesteld. Op 12 wek ...
Super fijn om te lezen dat het bij jou nog verschoven is! Sinds ik alle info heb gekregen kan ik aan niets anders meer denken en heb ik schrik voor bloedingen.. Er gaat vanalles in mijn hoofd: is te lang staan slecht? Heeft dat invloed op het al dan niet verschuiven van de placenta? Moet ik meer plat liggen en helpt dat echt?🤯

5 maanden geleden

Reactie op Nima4

Super fijn om te lezen dat het bij jou nog verschoven is! Sinds ik alle in ...
Mijn gynae zei dat vooral wrijvingen bloedingen veroorzaken. Die krijg je door bewegen. Als je wandelt, wrijft je placenta over je baarmoedermond. De placenta zit vol kleine bloedvaatjes en zo kan er eentje springen waardoor je bloedingen hebt. Dat is niet schadelijk voor de baby, maar zo’n bloeding stopt pas door wrijvingen te voorkomen. En dat doe je door stil te zitten, te liggen, niet te sporten en geen betrekking te hebben. Als je nog geen bloedingen hebt, zou ik niet gaan wandelen, sporten en zo. Of plat liggen meer helpt dan zitten voor de klim van de placenta weet ik niet. Mijn schoonmoeder dacht dat het wellicht gemakkelijker is voor de placenta om te klimmen als je ligt (zwaartekracht), maar ikzelf werd gek van al dat liggen. Ik heb ook de helft van de tijd rechtop gezeten en bij mij is er al mooi beweging in gekomen. Een beetje rekening ermee houden brengt je volgens mij daarom al een eind ver! 🤗😘

4 maanden geleden

Reactie op SarinaVC

Ik hoop er wel op en dokter zei ook dat het tot 20w toch nog wel wat kan ve ...
Kan tot 32 weken verschuiven…

4 maanden geleden

Ik ben gisteren op controle geweest (20w) en de placenta was al mooi verschoven. Het lag niet meer voor de opening. Wat een opluchting was het! Ik vond het 4 lange weken, ik kreeg soms nachtmerries dat ik op de operatietafel lag enz. Ik vond het toch best een enge gedachte. Ik hoop dat al wie hetzelfde had gehoord vorige maand nu toch goed nieuws heeft gekregen! Hoop niet opgeven🙏