3 Reacties

3 maanden geleden

Ik heb hier ook veel last van! Blijkbaar (volgens osteopaat) is dit het uizetten van de ribben omdat de baby meer plaats neemt. Bij mij is dit met periodes heel hard en nu weer bijna niet (blijkbaar samenhangend met een groeispurt van de baby). Weinig tips hier helaas 😕

3 maanden geleden

Bij de eerste heel veel last van gehad, voelde ook soms tintelend . Ergste was voor ze indaalde. Geen tips spijtig genoeg.. was inderdaad vooral als ik in de zetel zat.

3 maanden geleden

Idem hier 23w6d en al een 4tal weken last van en werd doorheen de weken erger waardoor ik een extra controle kreeg bij de gynaeco maar valt idd weinig aan te doen. Door groeiende baarmoeder worden de andere organen omhoogdrukt wat er voor zorgt dat je ribbenkast idd moet ‘uitzetten’ en dit breng druk op de omliggende spieren en bindweefsel. Niet veel aan te doen volgens gynaeco: bij rechtzitten een mooie rechte houding zodat bordtkas zo groot mogelijk is, niet onderuit zakken. Kersenpitje aanbrengen. Dafalgan mag ook maar vind ik persoonlijk niet veel helpen. Platliggen helpt ook. Kine of osteopaat proberen kan ook. Zou volgens mijn gynaeco aan 30w moesten beteren/voorbij gaan maar las ook al verhalen van vrouwen die tot het einde van de zwangerschap last hadden…