3 Reacties

3 maanden geleden

Hoi! Ik had ditzelfde gevoel (´brok´ in de keel) nadat ik bloed begon over te geven. Door het vele braken was mijn slokdarm beschadigd geraakt, was er dus eigenlijk een wondje op de wand gekomen volgens de vroedvrouw. Ik heb hiervoor niets speciaals moeten doen, maar kreeg wel navalit om het braken te minderen. Denk dat het na een paar dagen of weekje weer als normaal aanvoelde? Het beangstigende gevoel herken ik jammer genoeg ook. Ook hier leek het eens vast te zitten op alle plekken en voelde het alsof ik stikte in mijn braaksel. Heel eng. Kleine tip dat ik kreeg van de vroedvrouw: niet hurken tijdens het braken, zodat er minder druk op je buik/blaas komt. Ik ging zitten op mijn knieën of op mijn vuilbakje in het toilet, want anders riskeerde ik dat er naast braaksel ook een paar druppels urine ontsnapten. 😥🥴

3 maanden geleden

Hier ook een tijdje gevoel gehad dat mijn keel dicht zat en amper kon slikken. Waterijsjes hielpen bij mij erg tegen de zwelling!

3 maanden geleden

Hey, Ik heb ervaring met veelvuldig braken. & de nodige maag - slokdarm onderzoeken nadien. (Chronische reflux) . De pijn komt inderdaad van irritatie aan je slokdarm. Ijsblokjes-waterijsjes kunnen veel verlichting geven. De pijn zou na een dag wel weg moeten zijn dan. Riopan-rennies-.. na de maaltijd helpen om het maagzuur tegen te gaan. Hierdoor had ik minder last van braakneigingen. Pantomed-pantoprazole kan je maagzuur neutraliseren waardoor het minder snel naar bovenkomt. (Enkel op voorschrift). Succes!