3 Reacties

5 maanden geleden

Denk dat dit echt de normaalste gedachten zijn die je kan hebben.. maar daarvoor niet altijd even gemakkelijk te plaatsen en te accepteren 🥺 Ik heb en anderen zullen ook die gedachten gehad hebben.. ook wil ik opeens zoveel nog veranderen .. is allemaal niet gemakkelijk.. misschien kan je hier eens over spreken met je ouders/ schoonouders? Ergens online een checklist zoeken, of vragen aan vroedvrouw? Zo kan je dingen afvinken en heb je wat meer overzicht wat voor mentale rust kan zorgen? 🍀🫶🏼

5 maanden geleden

Ik moet eerlijk zeggen dat een deel van mijn paniek verdween toen wij een plekje vonden in de opvang. Ik probeer zaken vast te leggen zodat ik al rust heb voor als de baby er is: opvang in orde, kraamzorg en vroedvrouw aan huis is aangevraagd, we zijn getrouwd dus de papa moet niet nog eerst via de gemeente passeren,.. Het zijn eigenlijk die praktische zaken die me rust geven zodra ze in orde zijn. De rest zal wel in zijn plooien vallen. Misschien dat je wel weer rust vind zodra jullie een opvangplaats hebben. Heel veel succes ermee, hopelijk krijgen jullie snel een plekje toegewezen.🤞🏻🍀

5 maanden geleden

Wij hebben ook nog geen opvang gevonden. Ik hoop dat we in september 2025 ergens terecht kunnen. Maar ik zie dit als een probleem voor later. Nu probeer ik vooral praktische zaken te regelen voor de bevalling en net nadien: vroedvrouw aan huis, geboortekaartje, geboortelijst (en 2dehands al wat zaken aankopen), hoe we het bezoek willen aanpakken, hoe we alles willen inrichten. Naar mijn ervaring zijn dat eigenlijk best leuke zaken om mee bezig te zijn. Ik hou alles ook bij in een excel. Zo hebben we ook al een lijstje met mensen die een kaartje zullen krijgen zodat we al adressen kunnen verzamelen. Je hebt echt nog tijd genoeg om alles uit te denken en rond te krijgen. En die opvang, die komt wel in orde hoor! Dat wordt misschien wat puzzelen maar vraag zeker raad of hulp aan je omgeving. En online zijn heel erg veel goede checklists te vinden per trimester.