9 Reacties

4 maanden geleden

Tijdens de zwangerschap ben je gevoeliger voor vanalles... ik heb zelf grote klieren en die staan nu ook vaak opgezwollen. Teken dat er iets aan het opwekken is, maar soms merk je buiten de klieren niets anders

4 maanden geleden

Ik sluit me bij kat aan, meestal als je klieren opzwellen geeft dat een infectie aan of iets die aant aanwakkeren is in je lichaam

8 dagen geleden

Ik heb het ook nu zelfde klachten😢😩

8 dagen geleden

Reactie op Bircan66

Ik heb het ook nu zelfde klachten😢😩
Bij mij zijn ze nog opgezwollen allesins 😞 Dokter zegt dat het de speekselkleiren zijn en dat dat normaal is met de zwangerschap, hopelijk is het erna weg want lijkt op dubbel kin bena 🥲

8 dagen geleden

Jouw immuunsysteem is sowieso zwakker nu tijdens je zwangerschap dus het is gemakkelijker om ziek te worden en je klieren zullen daar dus sneller op reageren. Denk dat het dus vooral daaraan ligt. Zeker nu het weer de periode is van verkoudheid/griep/…. Je immuunsysteem zal harder moeten werken 😉

8 dagen geleden

Reactie op elighes

Jouw immuunsysteem is sowieso zwakker nu tijdens je zwangerschap dus het is ...
Ik heb ook nu gezwollen tandvlees en het is pijnlijk. Elke keer als ik mijn tanden poets bloed het enorm pff😭

8 dagen geleden

Reactie op Bircan66

Ik heb ook nu gezwollen tandvlees en het is pijnlijk. Elke keer als ik mijn ...
Eindelijk hoor ik nog iemand die dit heeft!! Al last van sinds 22 weken (nu 34,5) Al heel heftige pijnen aan gehad i.c.m. Ontsteking kaakgewricht door de extra spanning en slechte slapen van de pijn bij momenten. Al 2 antibioticakuren achter de rug maar sluimert de hele tijd met soms opstoten (gelukkig max 2 dagen tegenwoordig) had er hoge bloeddruk van. Blijkbaar reactie van je hormonen op je speeksel/tandvlees en zou pas normaliseren na bevalling/bij stoppen borstvoeding. Tandvlees trekt terug door ontsteking waardoor halzen bloot komen wat erg pijnlijk is. Wat bij mij helpt om de opstoten onder controle te houden is de tandpasta van Elmex, na het tandenpoetsen ook een minuutje masseren met nog wat extra tandpasta op de pijnlijke zones. Ook goed warm houden en uit de wind blijven. Hoe uit het zich bij jou en wat brengt bij jou verlichting?

8 dagen geleden

Ik heb daar ook last van, wist niet dat dit een kwaaltje kon zijn 🙈 Heb er ook al antibiotica voor gekregen omdat mijn hele kaak gezwollen was. En omdat het al weken aanhield. Nu valt het weer mee, het komt op in vlagen. Nog nooit last van gehad, buiten nu met de zwangerschap.

8 dagen geleden

Reactie op Isabelle31

Eindelijk hoor ik nog iemand die dit heeft!! Al last van sinds 22 weken (nu ...
Oh dus ik ben ook niet de enigste😭🥺 ik heb het ook al heel vaak. De tandarts zei dat het normaal is en dat ik geen zorg van maken. Maar het is gwn lastig die pijn en bloed. Ik kan ook niet slapen want door die gezwollen tandvlees heb ik ook altijd speelselklierontsteking en in de avond word ik wakker door zeurende pijn😭 en bedankt voor advies ik ga die tandpasta zsm kopen🥹 en ook proberen warm te houden. Ik deed alleen kokosollie aan mijn tandvlees en verzacht de pijn ook tijdelijk😩 + ik heb ook bekkenpijn mijn rechterbeen is geblokkeerd ik kan niet stappen door die pijn + heftige maagzuur😭😭 echt moeilijke zwangerschap pff😭