17 Reacties

3 maanden geleden

Ohh, dit is echt verschrikkelijk vervelend voor jou denk ik.. hier is het het omgekeerde, mijn schoonmoeder is totaal niet geïnteresseerd

3 maanden geleden

Ow amai! Heftig! De mijne koopt te veel, daar heb ik even moet aangeven dat ze wat moet minderen 😅 vooral kleren, maar dat is opzich nog niet zo erg gelukkig... Maar daar is ze nu dan ook weer mee gestopt maar ze doet het niet met verkeerde bedoelingen 😅

3 maanden geleden

Oh wat vervelend! Kan je het erover hebben met je partner? Hoe ervaart hij dat? Misschien als jullie op dezelfde lijn zitten of je het met hem erover kan hebben dat hij eens mijn zijn ouders kan praten?

3 maanden geleden

Reactie op meganneke

Oh wat vervelend! Kan je het erover hebben met je partner? Hoe ervaart hij ...
Hij snapt mijn frustraties maar zegt van “je kent mijn moeder… ze is nu eenmaal zo” maar doordat ze zoveel voor ons doen en ons helpen (ook niet-baby gerelateerd) wilt hij niet tegen haar ingaan. Gewoon ja knikken en negeren dus 🙃

3 maanden geleden

Reactie op Tiara-27

Ohh, dit is echt verschrikkelijk vervelend voor jou denk ik.. hier is het h ...
Dat is natuurlijk ook niet fijn :/

3 maanden geleden

Reactie op Nele2410

Ow amai! Heftig! De mijne koopt te veel, daar heb ik even moet aangeven dat ...
Ja het is natuurlijk goed bedoeld maar kan soms wat overweldigend zijn 😅

3 maanden geleden

Klinkt inderdaad vervelend! Mijn mama wil ook echt keiveel spullen kopen maar ik heb gezegd dat ze dat niet mag doen.. compromis is samen naar rommelmarkt gaan. Maar over de naam mag ze zeker geen zeggen hebben, dit is jullie keuze!

3 maanden geleden

Reactie op SaraDL

Klinkt inderdaad vervelend! Mijn mama wil ook echt keiveel spullen kopen ma ...
Ik apprecieer het wel dat ze ons wilt helpen en spullen wilt kopen voor ons. Als dat kleertjes zijn maakt mij dat niet uit maar als het gaat over een babynest bijvoorbeeld dan zou ik wel graag hebben dat ze het eerst overlegt met mij ipv dit zonder mijn weten aan te kopen. Ik ben wel dankbaar voor al hetgeen dat ik krijg maar communicatie zou fijn zijn 🙃

3 maanden geleden

Reactie op elighes

Hij snapt mijn frustraties maar zegt van “je kent mijn moeder… ze is nu een ...
Ohh goed dat hij je frustratie begrijpt maar zou natuurlijk wel fijn zijn moest hij dat dan ook nog uiten. Misschien kan je zeggen dat je het misschien wel eens fijn vindt om dan eerder SAMEN eens te gaan winkelen? Wat ik soms wel gebruik tov voorstellen van aankopen is de: “ik bekijk het eens als we de lijst gaan leggen” 😂 Dat zinnetje werkt quasi altijd (aangezien wij 10% ervan in waardebon krijgen dus dan spreek ik over dat verloren deeltje)

3 maanden geleden

Ik zou echt niet luisteren naar haar. Tis jullie kind zo jullie beslissen erover en niet zij. Als je besluit om geen borstvoeding te geven is u lichaam, zij mag er eigelijk niks van zeggen. Mijn schoonmoeder is ook wat opdringerig, en is echt niet tof, ik probeer er gewoon niet naar te luisteren want uiteindelijk is de baby niet van haar. Maar begrijp dat het moeilijk is heb dat ook vaak.

3 maanden geleden

Bij ons is mijn schoonmoeder ook zo. Koopt vanalles aan die echt niet mooi is. Heeft ook al een beetje de verwachting dat onze baby daar vaak zal zijn (parkje kopen..), maar daar ben ik op dit moment helemaal nog niet zeker over. Mijn vriend zegt dan ook droogjes ‘laat ze maar doen en we zien wel’. Ik had ook eens gezegd dat ik geen gerief wil dat van temu of shein komt voor de baby. Daar koopt zo ook en liegt dan dat ze het gekocht heeft in een babywinkel.. daar heb ik het vooral moeilijk mee, maar vind het super moeilijk om dit dan ook te verwoorden.. Ze is momenteel op reis en gelukkig stuurde ze nu wel foto’s om te vragen wat we mooi vonden (na enkele keren te hebben gezegd dat ze niet teveel moet kopen). Ik merk dat het bij jullie wel nog stapje verder gaat. Ik zou het toch eens samen met je vriend proberen uit te leggen aan haar. Bij ons zou dat veel ruzies tussen ons als koppel vermijden. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat jij je als mama moet ambetant voelen door de oma!

3 maanden geleden

O wauw dit vind ik er echt wel over gaan.. ik zou dit met mijn vriend bespreken dat hij eens met haar praat misschien..

3 maanden geleden

Laat je partner zijn /haar moeder hier over aanspreken. Zorg dat jij en je partner op 1 lijn staan. Voor, tijdens en na de bevalling. Daarnaast: minder delen met haar. Jullie zwangerschap, jullie beslissingen. Laat haar ook veiligheidshalve pas weten dat je bevallen bent als alles achter de rug is. Zo is er tijdens de bevalling geen onnodige stress. Stel jullie grenzen ook al voor na de bevalling. Bv: pas langskomen/op bezoek komen na afspraak om de baby en jullie zelf voldoende rust te gunnen. Dit kan al in het ziekenhuis, maar vooral thuis. Veel succes! You got this mama! ❤️

3 maanden geleden

Ik heb hetzelfde met mijn schoonzus. Ze koopt kledij wat in het begin wel leuk was maar ze blijft kopen en koopt ook kledij in de stijl dat haar zoon draagt en totaal niet de mijne is. Geeft mij te pas en te onpas ongevraagd advies en zegt de toekomstige naam zowiezo verliefd op te zijn (ook al weet ze deze nog niet), toen gaf ik haar een voorbeeld van namen die ik mooi vond die ze naam per naam volledig gelijk maakte met de grond… Vooral nadat ze haar laatste zin uitte: ‘je weet ik heb altijd al 2 kinderen gewild en het is maar bij eentje gebleven en nu dankzij jullie heb ik er toch nog een jongentje bij’… ik heb het gevoel dat mijn zoontje nog niet geboren is en al uit mijn armen getrokken wordt 🥺

3 maanden geleden

Reactie op Fiene12

Ik heb hetzelfde met mijn schoonzus. Ze koopt kledij wat in het begin wel l ...
Heftig wel die laatste zin! Die zou ik ook niet graag horen! Hopelijk kunnen jullie beide goed jullie grenzen aangeven van zodra jullie kleine wondertje geboren is 😘

3 maanden geleden

Reactie op Fiene12

Ik heb hetzelfde met mijn schoonzus. Ze koopt kledij wat in het begin wel l ...
Omg wat verschrikkelijk! Mijn schoonzus wenste ons kindje quasi dood 🤪