16 Reacties
4 maanden geleden
Reactie op Laurah5
Yes! Ik start 5 september een nieuwe job ☺️ ben dan 25 weken gepasseerd.
Hoe hebben ze hierop gereageerd bij jou als ik mag vragen? Hoe is de sollicitatie verlopen? Want ik heb volgende week een gesprek maar heb nog niet durven zeggen dat ik zwanger ben aan de telefoon
4 maanden geleden
Ik denk dat je gewoon het beste direct open kaart kunt spelen, een nee heb je, een ja kan je krijgen.
Mijn nieuwe hoofdverpleegkundige is gestart eind september '23, was ook zwanger en heeft dit ook verteld op haar solliciatiegesprek. Ze is 8 december '23 al in zwangerschapsverlof gegaan, dus veel is ze niet geweest. En nu komt ze half september '24 pas terug. Dus je weet nooit, want er waren ook nog andere kandidaten.
Bereid je goed voor op het gesprek zodat je echt een goede indruk nalaat en als ze je echt willen en je hebt de capaciteiten kunnen sommige werkgevers daar wel doorkijken.
Plus je hebt het voordeel dat er zoooveeel verpleegkundigen tekort zijn.
4 maanden geleden
Alles ging via Talentus ipv rechtstreeks bij het bedrijf. Talentus heeft me dus bij hun voorgesteld en ik had aangegeven dat ik zwanger was en dit niet verborgen wou houden.
Tijdens het eigenlijke sollicitatiegesprek bij het bedrijf zelf heb ik het dan nogmaals vermeld. Het voelde anders, voor mij toch, een beetje aan als verzwijgen ofz. En ze hebben daar heel positief op gereageerd! Ze vonden het goed dat ik het liet weten en gaven aan dat dit geen invloed zou hebben op hun beslissing omdat mijn zwangerschap niet samenhangt met mijn kennis enz… ook gaf ze aan dat ze vorige jaar iemand hadden aanvaard die op dat moment 7,5 maand zwanger was 😅
4 maanden geleden
Vond het zelf ook heeeel spannend en stresserend, maar viel uiteindelijk best mee.
Ze boden me zelfs meer loon dan het getal dat ik had gezegd en ik was bang dat ik een te hoog getal had gezegd 🙈 daarnaast ook nog veel meer voordelen dan ik nu heb + een job die makkelijker combineerbaar is met een gezin.
Toch heb ik nog stress om het binnenkort op mijn werk te zeggen dat ik mijn ontslag aanbiedt 🥹 hoop dat ik de nieuwe job voor heel lange tijd graag zal doen. Het is een heel andere sector/functie dat ik ga doen. Maar ben ervan overtuigd dat het wel beter is voor mijn gezin én mijn gezondheid.
4 maanden geleden
Reactie op lotje1994
Ik denk dat je gewoon het beste direct open kaart kunt spelen, een nee heb ...
Ja inderdaad, ben sowieso wel van plan om het te zeggen want alleja ik heb een buikje dus ze kunnen er niet naast kijken maar aan de telefoon leek me dat niet de ideale moment. Wou het liever face to face zeggen zodat ik daar meer kon op inspelen want ik had schrik dat ze het direct gingen afschrijven aan de telefoon
4 maanden geleden
Reactie op elighes
Oh ik ben blij voor je dat het zo goed is meegevallen!! Ik ga duimen voor j ...
Dank je wel 😊
Ik hoop echt dat ik het heel graag ga doen. Bij het bedrijf heb ik alleszins wel een goed gevoel!
Ik duim mee met jou dat je sollicitatie goed verloopt! Ik moet wel zeggen dat ik iets had aangedaan waar mijn buik niet heel opvallend in was om daar niet te veel aandacht naar te laten gaan en zodat ik de zwangerschap kon vermelden op het moment dat ik het zelf wou.
4 maanden geleden
Reactie op elighes
Oh dankjewel voor de tip! Zal dat ook doen :)
Anders gaat de aandacht daar misschien meteen naartoe ipv je talenten etc..
+ je buik kan ook een vertekend beeld geven ofz. Die dag was mijn buik ook wat meer opgeblazen door de stress dus leek ik ook langer zwangerder dan ik effectief was en ik wou hierover geen verwarring ofz brengen.
4 maanden geleden
Reactie op Laurah5
Waar ik wel tips voor kan gebruiken is om je ontslag in te dienen 🙈
Goh, ik heb bij mn vorige werk gewoon even gevraagd aan mijn hoofdverpleegkundige of ik even kon spreken met haar en haar dan de situatie uitgelegd en waarom ik gekozen heb voor ander werk en uiteindelijk was ze super begripvol en heb ik toen ook gevraagd wat ik moest doen om het officieel te doen en heeft ze mij erbij geholpen. Dus ik denk als je eventjes een momentje neemt om het hun uit te leggen dat ze dit wel gaan appreciëren en je zullen begeleiden hierbij
4 maanden geleden
Ik wil ook graag van job veranderen, maar wacht bewust even omdat je normaal ergens één jaar in dienst moet zijn vooraleer je ouderschapsverlof kan krijgen. Ik zou graag 6 maanden thuisblijven na de bevalling, dus nog 3 maand na het moederschapsverlof. Weet dat dit niet in elke sector zo is, maar houdt me toch tegen..
4 maanden geleden
Reactie op Mieks_24
Ik wil ook graag van job veranderen, maar wacht bewust even omdat je normaa ...
Zowel mijn vriend als ik zouden het ouderschapsverlof afwisselend pas opnemen als ons kindje naar school gaat.
Je kan het wel altijd op je sollicitatie eens navragen. Mijn toekomstig werk maakte er geen probleem van als ik het meteen wou opnemen.