6 Reacties

2 maanden geleden

Kan je ze terug naar binnen duwen? (Is niet prettig maar als het lukt kan het wel enorm helpen)

2 maanden geleden

Reactie op Loes_90

Kan je ze terug naar binnen duwen? (Is niet prettig maar als het lukt kan h ...
Geen idee, durf ik niet goed.. Moet ik eens proberen dan!! Danku

2 maanden geleden

Reactie op Nele2410

Geen idee, durf ik niet goed.. Moet ik eens proberen dan!! Danku
Haha is idd wat raar, maar ze horen daar te zitten dus kan geen kwaad. Succes 馃槈

2 maanden geleden

Mijn vroedvrouw raadde amandelolie (of andere neutrale olie) aan om op het toiletpapier te doen, ipv bijvoorbeeld natte doekjes

2 maanden geleden

Zeker niet beginnen persen als het niet lukt om naar groot toilet te gaan of lang op die pot blijven hangen. Beter is om meteen te gaan bij aandrang en kort te proberen. Diep genoeg doorzakken (bvb kinderverhoogje gebruiken om je voeten op te zetten), ontspannen en op je ademhaling letten, bekken kantelen in verschillende posities kunnen helpen. Een ontspannend bad nemen en ze dan terug proberen duwen met eventueel wat vaseline. Geen toiletpapier gebruiken maar afspoelen onder de douche indien mogelijk. V茅茅l water drinken en op je eten letten. Hopelijk snel beterschap! 馃馃徎

2 maanden geleden

Gouden tip: Klinkt mss raar, maar ooit als tip gekregen van een vriendin die vroedvrouw is: otrivine neusspray. Zowel rechtstreeks opspuiten als met een watje even ter plaatse laten.