Dag lieve dames,
Om een lang verhaal kort te maken: mijn man en ik hadden hulp nodig voor zwanger te geraken. Voor we hiermee konden geholpen worden moest ik 20kg afvallen. Niet niets, maar na 8 maanden heel hard werken was het mij gelukt.
Na onze eerste IVF poging hadden we geluk: ik was meteen zwanger. We zijn beide dol gelukkig.
Alleen: ik heb het enorm moeilijk om mijn gewicht weer naar boven te zien gaan en mezelf te zien verzwaren. Ik weet dat dit normaal is, maar ik zie weer die veel te mollige vrouw en geen zwangere vrouw in de spiegel.
Bij mijn eerste echo's bij de vaste gynaecoloog voelde ik me goed. Alles ging goed, ze legde veel uit en was trots en blij voor ons.
Nu: de 16 en 20 weken echo waren bij twee andere gynaecologen. Bij beide kreeg ik opmerkingen over mijn gewicht. Zeker vandaag: ik ben nu in totaal 5kg verzwaard waarvan de laatste 3kg deze maand. (ook net uit verlof...)
Ze zei dat dit zeker moet kalmeren naar 1kg per maand.
Nu hebben beide gynaecologen niet "alles kunnen zien dat ze wouden zien" en ik voel mij er zo slecht bij. Ik kijk echt niet meer uit naar de volgende echo's, terwijl het net superleuk zou moeten zijn om ons meisje te zien.
Ik heb ook al twee maal geen "mooie" echo's gezien van ons meisje, het zijn vaak gewoon wazige beelden en een stukje rib of been.
De magie is er voor mij volledig van af..
Bedankt om te lezen tot hier en ik hoop dat dames die in dezelfde positie zitten weten dat ze niet alleen zijn ❤️ ons lichaam doet OOK wat het moet voor onze kindjes, alleen is het wat moeilijker zichtbaar..