6 Reacties

2 maanden geleden

Bij de endocrinoloog zelf eennkort gesprek over zwangerschapsdiabetes, op 10 minuten was ik daar buiten. Daarna uitleg gehad van de diëtiste en de diabesteseducator. Geen testen meer moeten doen, enkel informatie gekregen. :)

2 maanden geleden

Ik kreeg meteen te horen dat ik insuline moest spuiten. Mijn waarden waren telkens te hoog, ook de nuchtere. Hij gaf me uitleg hoe ik de insuline moest spuiten.

2 maanden geleden

Reactie op tboerderietje

Ik kreeg meteen te horen dat ik insuline moest spuiten. Mijn waarden waren ...
Oh, mag ik vragen hoeveel het was bij u, van mij voor de 1u test was het 136, en de test van 3u zal ik de resultaten erbij zetten,

2 maanden geleden

Ik had enkel men laatste waarde te hoog. Donderdag heb ik afspraak endocrinoloog,diëtist en verpleegkundige. Zeiden wel dat ik ging moeten prikken voor waardes te controleren

2 maanden geleden

Reactie op Bo Jelle

Oh, mag ik vragen hoeveel het was bij u, van mij voor de 1u test was het 13 ...
Bij de uitgebreide suikertest had ik nuchter al 126. Ik ben toen meteen moeten starten met mijn bloedwaardes te prikken en moest deze wekelijks doorsturen. Aangezien deze te hoog bleven ben ik moeten starten met insuline spuiten. Ik nam toen ook wel medicatie die invloed had op mijn suiker. Ik ben nu mogen stoppen met de medicatie en mijn waardes zijn gedaald maar waren nog steeds te hoog. Smorgens nuchter altijd rond de 130... Ik heb drie dagen insuline gespoten en mijn nuchtere waarde was vanmorgen voor het eerst 92. Vanaf vanavond moet ik mijn dosis insuline verhogen... Wel ergens de indruk dat ik snel moest schakelen op de insuline.