Hey mama’s
Ik ben momenteel 19w5d. De laatste dagen ben ik soms zo snel mottig. Precies een beetje misselijk, maar niet dat ik moet overgeven. Als ik te lang recht sta kan ik plots ook zo slecht komen, misschien wat last van de warmte? Ik hou mij al vast voor de komende dagen 🙈
In het eerste trimester heb ik maar heel minimaal last gehad van misselijkheid, vandaar dat ik me afvraag van waar dit plots komt
Nog mama’s die hier last van hebben?
Ik heb al de hele zwangerschap last van, maar met dat warme weer is het soms erger. dat ik me flauw voel en dat ik moet overgeven en effen zitten in de koude. Denk dat een zwangerschap en de warmte echt geen goeie combinatie is voor een vrouw :(
Misschien een lage bloeddruk. Blijkbaar bereikt deze een dieptepunt tegen 20w doordat er meer bloed naar de placenta gaat. Tel daarbij nog eens de warmte op en dan je sneller een bloeddrukval doen.
Voldoende water drinken en rusten kan helpen. Ook steunkousen kunnen helpen als je lang moet rechtstaan.
Hier ook veel sneller mottig door de warmte denk ik.. Geraak nu ook nog sneller oververhit, ik ben normaal iemand die in bad ligt te koken, maar de laatste twee weken wil ik enkel douchen 😅
Soms twee keer op een dag om gewoon te kunnen afkoelen..