Ik heb zo vaak dat ik doorheen de dag plots al mijn motivatie en fut kwijt ben en me letterlijk vooruit moet slepen. Alles is en voelt ook lastig aan en ik moet me echt forceren om iets te doen. Ik voel me dan ook echt een vod. Precies alsof het leven uit mij gesijpeld is. Mijn gemoedstoestand is dan echt onder nul gezakt en ik heb in niks meer zin gewoon. Alles is ‘meh’ (en dat met antidepressiva…). Zijn er nog mama’s to be die zich zo voelen en hieraan een verklaring kunnen geven? Want ik zit er echt over na te denken om te vragen om mn antidepressiva te laten verhogen maar ja. Ik ben ook tijdens de zwangerschap van antidepressiva moeten veranderen ikv de zwangerschap en ben van escitalopram naar sertraline gegaan en ik heb sowieso al het gevoel dat sertraline minder goed werkt voor mij dan escitalopram dus ik weet niet of dit ook een invloed heeft waarom ik me vaak zo voel. De vermoeidheid zal natuurlijk ook een hele grote rol spelen maar ik wil echt niet terug in een put vallen want dan ben ik bang dat ik niet in staat ga zijn om voor mijn kindje te zorgen zoals het hoort (ik kom van een heftige depressie een jaar geleden met su*cidaliteit ect) dus wil dit echt echt echt graag vermijden. Maar het zou al veel zijn als ik zou weten dat dit niet persé aan mij ligt en dat dit gewoon helaas een deel van de zwangerschap is en dat er nog mama’s zich zo voelen.
Xxx