22 Reacties

6 maanden geleden

Oooh wat erg voor u. Heel veel sterkte 😔. Ik heb 3 meisjes 11j , 9j & 5j. Vorige maand was ik zwanger en op 5w een miskraam gekregen hellaas 😔 ik vond en vind ng steeds dit enorm zwaar. Na 3 gezonde zwangerschappen ineens een miskraam 🤷‍♀️. Ik begrijp u verdriet hellemaal

6 maanden geleden

Dag ambermaasje ik begrijp je verdriet en gebroken gevoel helemaal. Voel met je mee. Ben ongeveer even ver als jij… het kan ons allemaal over komen. Je zult ongetwijfeld verhalen horen van vrouwen die na een verlies wél een volledige zwangerschap hebben. Neem je tijd om te rouwen en blijf hoop hebben dat het voor jou op een ander moment ook zal lukken. Goede moed voor jullie allebei 🤍

6 maanden geleden

Helaas heb ik vorige week ook een miskraam gehad.. ik was 9 weken, maar vruchtje al 2 weken niet meer gegroeid.. moet je geen pilletjes op steken om de miskraam op gang te laten komen? neem je tijd om te verwerken en we kunnen alleen maar blijven hopen dat het snel terug aan ons is.. voor mij was dit ook mijn eerste zwangerschap.. 🍀🤞🏻🤍

6 maanden geleden

Reactie op Sproetie

Helaas heb ik vorige week ook een miskraam gehad.. ik was 9 weken, maar vru ...
Heb je toen bloedverlies gehad? Als ik dat mag vragen?

6 maanden geleden

Oh wat vreselijk, een miskraam is absoluut niet te onderschatten en je weet alleen maar hoe het is als je het zelf hebt meegemaakt. Verdring het niet en praat erover! Ik had meteen gekozen voor een curretage, omdat dat ons weer sneller de kans gaf om opnieuw te kunnen starten en omdat ik de mentale confrontatie niet wilde om het te zien afkomen…. 3 weken heb ik thuis gezeten en ik heb me daarna verstopt in het werk en m’n bijberoep, van ‘s morgens tot ‘s avonds laat.. gevolg: elke nacht kroop ik al wenend in bed. Dus mijn tip: laat die gevoelens er maar helemaal doorkomen en laat alles los wat je voelt en doormaakt. Het is verdomd pijnlijk en kut en niet eerlijk… Een dikke knuffel en heel veel sterkte voor jullie 🤍✨ Zijt ook niet kwaad op jezelf, want het ligt niet aan jou. Het is gewoon iets dat foutgelopen is in de celdeling & daar kon jij helemaal niets aan doen. Weet dat je niet alleen bent, ookal voelt het nu wss zo 💗

6 maanden geleden

Helemaal hetzelfde meegemaakt vorige zomer. Op 7 en 9,5 weken nog een hele mooie echo en hartslag. Op 11,5 weken geen hartslag meer. Vreselijk om mee te maken. Heb zelf gekozen voor curretage omdat het er ook al 2 weken zat... Ook een maand thuis gezeten vant werk. Neem vooral je tijd en praat erover... Het is zeker niet jou schuld. 2 maand later toch opnieuw zwanger en deze keer wel een goeie zwangerachap, en al 26 weken. Maar ik begrijp je verdriet, twijfels, vragen, onmacht,... Laat het allemaal toe! Veel sterkte ✨💖

6 maanden geleden

Reactie op Hallo678

Helemaal hetzelfde meegemaakt vorige zomer. Op 7 en 9,5 weken nog een hele ...
Heb je toen bloedverlies gehad? Of niet?

6 maanden geleden

Veel sterkte..vorige zomer op 11 weken ook geen hartslag meer, gestopt op 9 weken ongeveer. Zelf met pillen naar huisgegaan. Dat zou ik nu niet meer doen... toch nog curettage 4 weken erna ook. Ik had al 2 gezonde kindjes dus probeerde me niet aan te stellen, maar het is rot. En absoluut normaal dat je je gebroken voelt.x

6 maanden geleden

Reactie op Sproetie

Helaas heb ik vorige week ook een miskraam gehad.. ik was 9 weken, maar vru ...
Het kwam even aan als een shock, en wij vertrokken deze week toevallig voor een paar daagjes weg. Volgende week moet ik terug op controle en als het dan niet vanzelf afgaat dan gaan ze kijken wat ze gaan doen.

6 maanden geleden

Reactie op Hallo678

Helemaal hetzelfde meegemaakt vorige zomer. Op 7 en 9,5 weken nog een hele ...
Dat woord ‘curretage’ beangstigd mij. Heb zelf nog nooit een operatie gehad en nog nooit volledig in slaap gedaan. Wat moet ik mezelf hierbij voorstellen?

6 maanden geleden

Reactie op angie0205

Heb je toen bloedverlies gehad? Of niet?
Nee helemaal niks

6 maanden geleden

Reactie op AmberM11

Dat woord ‘curretage’ beangstigd mij. Heb zelf nog nooit een operatie gehad ...
Snap ik zeker , ik was zelf ook erg angstig. Ze doen je idd helemaal in slaap (dagkliniek), het duurt een kwartiertje de operatie zelf en dan ga je naar de ontwaakzaal. Achterna kan je tot 2 weken bloeden (toch bij mij zo geweest) Ik zelf had na de operatie geen pijn, klachten of erge bloedingen, precies gewoon mijn menstruatie... Mijn cyclus kwam 5 weken na de curretage ook terug op gang. Het is vooral emotioneel een rollercoaster... ✨

6 maanden geleden

Reactie op Hallo678

Nee helemaal niks
Voelde je nog iets? Zoals misselijkheid of kleine krampen in je buik? Sorry voor al die vragen..

6 maanden geleden

Reactie op angie0205

Voelde je nog iets? Zoals misselijkheid of kleine krampen in je buik? Sorry ...
Ik was en bleef misselijk en bleef al mn symptomen behouden. Het enige wat ik had was een gevoel dat er iets niet juist zat...

6 maanden geleden

Hier in augustus 2023 voor gehad, ik zou 9 weken geweest zijn. Toen ik plots in de nacht bloed kreeg ( was gestopt met groeien op 5 weken) in maart 2024 ging ik op controle 7weken zou ik zijn, helaas gestopt op 5 weken ( geen bloed gehad, pas 1 week later is het begonnen)

6 maanden geleden

Reactie op majaken30

Hier in augustus 2023 voor gehad, ik zou 9 weken geweest zijn. Toen ik plot ...
Ondertussen morgen terug 8 weekjes zwanger, en 30 april een kloppend hartje gehoord

6 maanden geleden

Reactie op majaken30

Ondertussen morgen terug 8 weekjes zwanger, en 30 april een kloppend hartje ...
Heel veel succes!✨

6 maanden geleden

Reactie op Hallo678

Snap ik zeker , ik was zelf ook erg angstig. Ze doen je idd helemaal in sla ...
Denk dat dat voor mij ook de beste optie gaat zijn. Enorm bedankt voor je antwoord🤍

6 maanden geleden

Reactie op angie0205

Heb je toen bloedverlies gehad? Als ik dat mag vragen?
Net voor ik de pilletjes moest op steken.. het hartje van het vruchtje klopte nog.. het bloed verlies is pas begonnen na het opsteken van de cytotec om de miskraam op te wekken..

6 maanden geleden

Heel veel sterkte! zorg dat je mentaal sterk blijft. Ik heb het ook meegemaakt bij mijn eerste zwangerschap. Toen mijn baby 8 weken was, konden de dokters geen hartslag waarnemen. Uiteindelijk moest ik een abortus laten uitvoeren want baby was allang dood, maar kon niet op natuurlijke wijze eruit komen. ( trouwens ik was toen in het buitenland omdat het vakantie was 🙂…) na abortus ben ik weten gekomen dat ik twee kisten had aan mijn beide eierstokken en eentje was gevaarlijk… moeilijke tijden gehad direct daarna eigenlijk 2 maanden later was ik terug zwanger… en ondertussen heb ik een dochtertje van 9 maanden. Dus ik zou zeggen blijf sterk.. het is een moeilijke situatie, je voelt jezelf sowieso alleen ook al heb je een partner, familie, vrienden etc. Je verliest een stukje van jezelf. Maar je mag niet vergeten dat de regenboog na regen komt…