21 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op YanaDS
Wij hebben ook middelnames, deze zetten we niet aan de voorkant van ons geb ...
Ja dat idee had ik ook! Om het zo aan de binnenkant te zetten. Maar mijn moeder vond dat overbodig maar dan dacht ik van ‘hoe gaan mensen dan weten wat zijn middelnamen zijn?’
3 maanden geleden
De middelnaam komt bij ons niet op het geboortekaartje. Dat boeit niemand nog 🙈 wij doen het meer uit persoonlijke waarde (eerbetoon aan mijn grootvader die veel te vroeg gestorven is maar wiens naam en persoon ik nog altijd heel erg hoog draag). Ik vind persoonlijk Charles Léon het mooist klinken maar dat lijkt me iets dat jullie moeten uitmaken 😁
3 maanden geleden
Super leuk die middelnamen! Zou ik ook wel willen maar mijn man vindt dat te ouderwets. Zoals al eerder voorgesteld zou ik op de binnenkant van de kaart zijn volledig naam vermelden met voor-, middel- en dubbele achternaam. Lekker officieel 😋 Wanneer heb je anders nog die gelegenheid? Vrienden van ons hebben dat zo gedaan en is leuk om tijdens babybezoek er dan over te hebben vanwaar die namen komen en de verhalen die erachter zitten te horen 🤗
3 maanden geleden
Middelnamen for the win! Op de voorkant de naam die iedereen zal gebruiken en de andere kant ganse naam! Doe het niet voor een ander maar voor jezelf 😄 voor de verduidelijking ga ik mini ook altijd voorstellen met de volledige naam , middelnaam inclusief omdat het zo goed klinkt 😃
3 maanden geleden
Reactie op 🥰🥰❤️❤️
De 2de vindt ik wel leuker.
Wij gaan ook wss een middelnaam doen. Maar op ...
Awel, ik vroeg het daarnet even aan mijn zus en blijkbaar zou zij heel graag de naam Louis hebben als ze later zou zwanger zijn van een jongetje. Dus ik ga deze volledig voor haar laten en niet gebruiken ☺️
3 maanden geleden
k vind ze alle 2 wel top 🤭 maar de 2e klinkt het vlotst!
Wij zetten de 2e naam wel op het geboortekaartje, omdat het de naam is van m’n man z’n mama die overleden is 🤍✨
Binnen de familie wordt er niet veel over gesproken, omdat het nog steeds een heel gevoelig en onverwerkte gebeurtenis is
(Op jonge leeftijd van m’n man is ze overleden aan borstkanker en ze hebben er nooit echt over gesproken), dus we vonden dat wel een mooi eerbetoon om haar er toch bij te betrekken
3 maanden geleden
Hier ook fan van middelnamen, dus wij gaan ze vermelden op de achterzijde 😊 Er hangt ook een traditie vast aan de middelnamen, en ik vind ze te mooi om niet te vermelden!
3 maanden geleden
Optie 2🥰 onze dochters hebben 2 namen, voorkant staat voorkant en binnenkant staan de 2 namen en achternaam, bij ons zoontje die 4 namen heeft staat op het kaartje enkel de 2 namen en achternaam 🤭 bij de vierde doen we dit ook zo enkel 2 namen.
3 maanden geleden
Wij hebben ook een tweede naam en deze komt vanachter op het kaartje :-) mijn voorkeur gaat uit naar Léon omdat dit in mijn hoofd minder moeilijk is om uit te spreken voor de achternaam. Maar dan is ook de vraag : wanneer ga je die hele naam zeggen tenzij voor officiële gelegenheden :D
2 maanden geleden
Wij doen het nog old school. De middelnamen zijn gewoonlijk de namen van peter en meter. Alleen zal het twee meters hebben en geen peter. Alleen nog niet aan uit in welke volgorde we de middelnamen gaan zetten. Ik heb de (volledige) naam alleen op voorkant. Op de achterkant is daar geen plaats voor om nog eens te zetten.