Beste mama’s
Ik worstel momenteel een beetje met het thema meter/peter.
Toen ik pas wist dat ik zwanger was, claimde mijn beste vriendin het meterschap naar zich toe. We waren toen allebei ondersteboven en onder de indruk van het nieuws… en ik heb haar toen wel groen licht gegeven…. 😶
Inmiddels zijn we enkele maanden later en twijfel of ik wel een meter/peter wil.
Enerzijds voel ik nu minder verbinding met haar en stoor ik me aan een aantal zaken, heb ik twijfels… (evenals de papa).
Anderzijds weet ik dat het haar wel gelukkig zou maken en dat is voor mij het grootste argument om wel voor een meter en haar als meter te kiezen.
De potentiële peter (mijn broer) heb ik ook nog niet gevraagd. Ik ben er wel van overtuigd dat hij de beste peter zou zijn, maar doordat ik aan alles twijfel of ik wel een meter/peter wil, kan ik geen besluit nemen en stel ik het gesprek uit.
Zijn er nog mensen die het zonder peter of meter doen? Of die twijfelen?
Graag wat input…
Ik heb zelf niets gehad aan mijn peter/meter.
Toen ik zelf de grootste kans om meter te worden misliep, (mijn broer kreeg een tweeling) heb ik lang gedacht hoe ik het zelf zou doen als ik een kindje zou krijgen… Toen dacht ik er over om te zien naarwie mijn kindje zelf zou “trekken” en om te zien bij wie hij/zij zich goed zou voelen… en die persoon later zou aanduiden als meter/peter.
Kortom om het kind zelf te laten kiezen…
Ik vind het echt moeilijk om een besluit te nemen… en geraak er niet uit…