36 Reacties
3 maanden geleden
Ik heb ook nog niet gevraagd maar ga voor meter een armbandje nemen en voor peter een camparipakket met gepersonaliseerd etiket omdat hij dat graag drinkt
3 maanden geleden
Zo heb ik het gevraagd aan de meter en peter , dit is nu het bordje van de peter maar heb hetzelfde voor de meter 😄
3 maanden geleden
Hier nog niets gevraagd, ik zie niet in wat het bijbrengt.. waarom kiezen jullie een meter en peter? Wat verwachten jullie van die mensen? (Geen haat, ik weet oprecht niet wat ik hiermee moet)
3 maanden geleden
Reactie op Tiara-27
Wij laten ons kindje dopen dn dan heb je een meter en peter nodig. Wij hebb ...
Ja, snap ik, dan is dat inderdaad logisch. Hier geen doop, vandaar dat ik het dus niet goed zie.. maar wil later ook niet horen dat het iets vreemd is als er geen peter of meter is 🙈😂
3 maanden geleden
Reactie op Tiara-27
Meestal is het principe als je meter of peter bent dat je de voogdij van he ...
😳 ah ja .. misschien toch eens over nadenken dan
3 maanden geleden
Ik bestelde bij atelier Feryn voor de Peter een kaarthouder in leer met persoonlijk tekstje ( niet de typische wil je mijn meter/peter zijn) en voor de meter ook bij hun een vaas met leren label errond met droogbloemen. Kadootjes die lang meegaan en goed kunnen gebruikt worden/mooi staan in huis. Daarnaast nog een kaartje bijgestokeb met een persoonlijke tekst waar dan wel vanvoor wil je mijn meter/peter worden opstond. Eigenschappen opgeschreven die we zagen bij meter en Peter en belangrijk vonden en de rol die ze spelen in ons leven 🙂
3 maanden geleden
Reactie op nadinevpl
Zou ik geen rekening mee houden hoor, ze wordt altijd naar naaste familie z ...
Niet altijd hoor😂 heb zelf een geval in de familie waar beide ouders er niet meer zijn, kindje is nu 10 maanden oud en werd eerst aan de peter gevraagd en is nu ook onder pleegzorg bij de peter. Er word gekeken naar u als persoon en meestal kiezen ze geen grootouders omdat die al wat ouder zijn. Was bij mij als kind ook zo en nu nog
3 maanden geleden
Reactie op kiwikoetje
😳 ah ja .. misschien toch eens over nadenken dan
Is meer een titel voor de leuk tegenwoordig. Je kan het ook zonder doen. Is volgens wat je zelf belangrijk vindt; zijn er mensen in je dichte kring die je er graag nauwer bij wilt? Bij overlijden kijken ze eerst naar je dichte familie voor voogdij. Maar het kan ook naar peter of meter afhankelijk van de situatie.
3 maanden geleden
Reactie op roezptoez
Is meer een titel voor de leuk tegenwoordig. Je kan het ook zonder doen. Is ...
Dat is net mijn probleem, ik wil niemand op een ander niveau brengen, al onze naaste familie heeft al zoveel gedaan voor ons en dat zal voor het toekomstig kleintje niet anders zijn. Toch maar zonder hier 😊 bedankt voor alle antwoorden!
3 maanden geleden
Wij hadden het ook moeilijk om te kiezen. Mijn vriend heeft 1 broer, ik heb 2 broers. We wilden eerst klassiek meter en peter vragen en dan zijn broer en een vriendin van mij. Uiteindelijk voelde dit toch niet juist voor mij, ik wilde ook mijn broer als peter. We hebben dan maar gekozen om 2 peters te vragen. We gaven een goeie fles wijn uit een wijn regio met zijn naam in. Die fles kan onmiddellijk gedronken worden of lang bewaard blijven. Een peter hebben we al gevraagd, de andere is voor komende week 😁