9 Reacties
13 dagen geleden
En eventueel klein stukje pure chocolade? Mijn meme mocht dat eten met haar diabetes. Maar hoog % cacaogehalte. Ik heb coeliakie/glutenintolerantie sinds mijn 11 jaar 🥴🙄...hier ook opletten...ik mag ook enkel wat pure eten. En met die kg's die eraan vliegen. De vroedvrouw die me erop wees...(15kg bij). Ons kindje zit klein beetje onder de grens. Ik ben nu maandag 34w en ons kindje weegt 1kg950gr. Dus dat is wel ok zei de gynaecologe. Maar ik begrijp die drang naar chocolade. Ik zou hier plots met de lepel in de chocopot zitten😅. Maar als ik recht sta denk ik dan...neen ik ga het toch niet doen. 😅 chocolade en onze hormonen...mega complex! 😅 We kunnen dit!
13 dagen geleden
Ik heb dit ook. Dietist zegt doordat dit is doordat ik nu te weinig eet. Hierdoor moet ik nu naast traagwerkende insuline ook insuline voor mijn eten spuiten waardoor ik weer iets meer kan eten en minder zin heb in ongezonde dingen.
13 dagen geleden
Reactie op Maité87
Eigenlijk lust ik geen zwart 😅. Zal mijn cravings. Ja amai.. was je dieet ...
Het ging. Ik ben het al gewoon. Ik heb het niet in extreme vorm. Wel glutenvrij eten de rest van mijn dagen. Anders ervaar ik klachten zoals moeheid, hoofdpijn, buiklast met alle ongemakken erbij. Ik kan lymfeklierkanker in de hand werken als ik het niet doe. Dus hou ik me er streng aan. Om de 2 jaar gastroscopie onderzoek. Bloedafnames. Eindje geleden hebben ze nu ook gezien dat ik trombocetopenie heb (te lage bloedplaatjes-auto immuunziekte) 🙄 maar kan voorlopig geen kwaad. Ik sta laag nu. Maar niet alarmerend. Indien dat ze zien dat ik nog zak gaan ze een zak bloedplaatjes geven. En niemand in de familie heeft dat...ik ben weer het "probleemkind"geweest😅nuja. Als het dat maar is. 😊💪 Ik zit er wel mee in dat ik het kan doorgeven aan ons kindje...coeliakie. Trombocetopenie kan niet worden doorgegeven. 💪 ivm chocolade...ik voel met je mee. Ik zou zelfs opstaan om chocolade te eten 😅