20 Reacties
5 dagen geleden
Geen bezoek in het ziekenhuis bij ons. Voor thuis hebben ze maar te nemen wat er is. Wij drinken eigenlijk amper alcohol dus ze zullen zich maar tevreden moeten stellen met frisdrank 🙈 en een koekje of chipje naargelang het tijdstip van het bezoek. Hier ga ik me niet druk in maken 😁
5 dagen geleden
Bij ons zijn maar een handjevol mensen welkom in het ziekenhuis (onze beide ouders en broers en zussen, zonder kinderen). Voor thuis hebben we gezegd dat iedereen welkom is als ze een seintje geven en zelf iets meebrengen om te eten en drinken. 😅Eigenlijk hebben we daar alleen maar goeie reacties op gehad, dus wij voorzien zelf niets.
5 dagen geleden
Hier willen we eigenlijk geen bezoek zowel in het ziekenhuis als thuis. Enkel babyborrel begin febr😅maar de ouders/schoonouders, zus en broer gaan niet te stoppen zijn. Wat we begrijpen 🙈😅nuja. Sowieso zeggen we de eerste dag niet dat we bevallen zijn. We willen echt met ons 3 kunnen wennen/genieten.❤️ Maar ev 2de dag dan...We gaan frisdrank/alcoholvrije peren cava(ikea)/cava/chips/nootjes/koekjes voorzien. Er hangt ook een blad aan de deur:kort bezoek. Gewoon omdat ik weet dat enkele zouden blijven zitten...en liever niet. 😅 We vragen ons enkel nog af...moeten we daar dan al iets van doopsuiker voorzien? Op zich hoeft dat niet zeker ofwel? Dat zal op de babyborrel staan. En als er mensen komen dan zijn het echt de hele hele dichte weinige familieleden 🙈
5 dagen geleden
Wij willen ook pas bezoek als ik terug thuis ben. Die paar dagen dat ik in het ziekenhuis ben, ga ik nodig hebben om te kunnen bekomen. Plus mag alleen bezoek ontvangen van 15u tot 18u en max. 2 personen. Dus dat is de moeite niet. We hebben ook besloten dat de meters het voorrecht krijgen om als eerste te komen. En we laten ook weten dat men eerst moet bellen zodat we de huisbezoeken kunnen inplannen. Ik wil niet dat er ineens een hele hoop mensen over de vloer komt. Ze zullen ook moeten drinken hetgeen dat hier aanwezig is. En qua eten moeten we het er nog over hebben. Ofwel brengen ze zelf iets mee, ofwel bestellen we gewoon take away en anders laten we kraamzorg iets fabriceren.
5 dagen geleden
Reactie op ianthe1991
Wij willen ook pas bezoek als ik terug thuis ben. Die paar dagen dat ik in ...
Misschien doen we het ook zo. Geen bezoek in het ziekenhuis. We gaan al moeten wennen aan alles. Eigenlijk moeten ze dat begrijpen he. We zijn daar echt heel kort in het ziekenhuis.
5 dagen geleden
Reactie op Babs2024
Hier willen we eigenlijk geen bezoek zowel in het ziekenhuis als thuis. Enk ...
Wij houden het doopsuiker voor de babyborrel en beperken het bezoek thuis ook. Degene die toch al vroeger komen gaan sowieso ook op de babyborrel zijn en anders moet je dubbel gaan voorzien.
5 dagen geleden
Reactie op nadinevpl
Wij houden het doopsuiker voor de babyborrel en beperken het bezoek thuis o ...
Idd dat is het he. We nemen geen mee naar de materniteit. Juist nog es overlegd met de wederhelft. We gaan geen bezoek ontvangen in het ziekenhuis. En ze gaan dit moeten respecteren. En ook heel beperkt thuis. Ze gaan ons zien op de babyborrel. ❤️
5 dagen geleden
Enkel grootouders en peter/meter mogen komen in ziekenhuis als ik me echt goed voel. We voorzien geen alcohol daar. Dit vinden we niet gepast in een ziekenhuis en vele materniteiten verbieden het ook intussen. Thuis mag er bezoek komen maar max 2 bezoekjes per week. We hebben hiervoor enkele biertjes en frisdrank in huis + chips/nootjes. En er is natuurlijk ook koffie + koekje. Mensen die alcohol drinken raken de baby niet aan. Dat is zo al afgesproken met mijn vriend. Bezoek mag ook max 1 uur blijven.
Het gaat niet om de verwachtingen van anderen, maar wat je zelf wilt 😊
5 dagen geleden
Reactie op Babs2024
Hier willen we eigenlijk geen bezoek zowel in het ziekenhuis als thuis. Enk ...
Ja da's heel moeilijk he! Mijn mama wou ook de eerste dag langskomen, en ik zei dat ik dat niet wou.. Voor het ziekenhuis spullen voorzien vind'k sowieso al moeilijker want je moet het naar daar verhuizen en dan weer naar huis als er overschot is. Denk dat wij wel enkele doopsuikertjes gaan meenemen, maar wij doen wel geen babyborrel..
5 dagen geleden
Eigenlijk nog niet echt over nagedacht & ga ik ook niet echt van wakker liggen 😅 in het zh doen we geen bezoek & thuis hebben we altijd wel cola, koffie & water. We hebben ook altijd wel iets van chips/koekjes in de kast. Het volk moet het daar maar mee doen 😅 mijn vriend liet wel al eens vallen dat hij het liefst ‘groepjes’ bezoek zou maken (bv. Zijn 2 tantes & nonkels en de 2 neven samen) dan is die hoop al gepasseerd & kunnen we evt een taartje halen bij de bakker. We zijn ook niet van plan om meteen elk weekend volk te vragen. We zien wel 🤷♀️
5 dagen geleden
Wij zullen zien op ht moment. Nu zeg ik dat ik geen bezoek wil in het ziekenhuis. Maar bij m'n eerste kindje wou ik wel bezoek, kwas trots om hem te tonen aan de dichtste familie. Hij lag zelfs wegens prematuur in de couveuse dus dit was achter glas.
Nu zou ik dat waarschijnlijk niet meer doen, maar ik zie wel op het moment zelf of ze mogen komen of niet.
Thuis kwam iedereen bij ons heel verspreid, sommige mensen wachten echt heel lang om te komen dus dit viel wel mee
5 dagen geleden
Ik ontvang liever mijn bezoek wel in het ziekenhuis (vanaf dag2). Daar hoef ik niets te voorzien en zal het maar elke keer een kort bezoekje zijn, terwijl als ze achteraf thuis nog zoude komen zou het me veel meer moeite kosten en blijven ze zoizo langer hangen… enja thuis is da dan weer alles netjes opruimen en iets voorzien bij de koffie/thee terwijl ik weet dat ik dan echt mijn rust nodig zal hebben en constant met de baby bezig ga wille zijn ivm borstvoeding enzovoort. Dus liever 1x er snel door in het ziekenhuis en dan alle rust thuis 😊
5 dagen geleden
Ik kijk er denk ik wel naar uit om mensen te zien... ben zelf niet gewoon om veel thuis te zijn, spreek graag met mensen en hoop vooral na de bevalling niet te lang groggy te zijn 🙄 indien iedereen gezond is, zijn alle vrienden hier dus welkom na een seintje uiteraard. Ik denk dat ik die afleiding wel ga kunnen gebruiken... denk ik 😆 wie weet ben ik total loss en dan gaan de vrienden daar ook geen probleem van maken.
5 dagen geleden
Reactie op Laura0212
Enkel grootouders en peter/meter mogen komen in ziekenhuis als ik me echt g ...
't is waar, ik zou het eigenlijk ook echt raar vinden om alcohol te hebben in' t ziekenhuis, daarom dacht ik aan alcoholvrije cava als het "echt" moet.. Maar misschien moet ik ook de bezoeken (zeker in't ziekenhuis) beperken tot max 1u, zodat de "nood" voor versnaperingen en drank er niet is
5 dagen geleden
Reactie op Sgyb
Eigenlijk nog niet echt over nagedacht & ga ik ook niet echt van wakker ...
Wij zouden ook enkele groepjes proberen "combineren", zodat die zichzelf samen wat kunnen entertainen zonder dat wij alles moeten. Water en koffie hebben we ook, maar niet echt frisdrank.. Dusja 😅
5 dagen geleden
Reactie op Ikwileenkindje
Wij zullen zien op ht moment. Nu zeg ik dat ik geen bezoek wil in het zieke ...
Ik weet ook niet hoe ik me ga voelen! Ik word ingeleid, dus 't zal allemaal een beetje te zien zijn hoe ik me voel. Grootouders en meters vind'k oke
Maar weet ook ni hoe lang ik in het ziekenhuis zal zijn en om dan al die mensen nog rondom mij te hebben..