10 Reacties

één maand geleden

Ik heb zelf geen ervaring met meerdere kindjes, pas zwanger van mijn eerste. Maar ik las wel ergens dat je baby het later niet zal weten als hij eventjes moet wachten, maar het oudere kindje zal wel weten dat de baby “voor ging” op hem. En het ging dan specifiek over situaties waarbij de baby huilde en het grotere kindje iets van hulp nodig had. Zelf zou ik de oudste mss ook wat betrekken bij het hele baby gebeuren (in de mate van het mogelijke) & misschien ook specifieke momentjes vrijmaken voor hem.

één maand geleden

Ik ben zelf nu zwanger van mijn eerste kind. Maar wat ik dan bijvoorbeeld zou doen is hem betrekken bij de verzorging, enzo.. dat hij zich niet uitgesloten voelt, maar hij is nog maar 2 dus ik denk niet dat hij zich veel gaat herinneren van deze tijd. Mijn mama heeft er 4 opde wereld gezet en ik ben de 2de oudste maar ik herinner mij niks van toen mijn broers baby´s waren en ik was dan ook tussen 2&4 jaar oud. Ik zou je dus niet teveel zorgen maken hoor! Gewoon luisteren wat je moedersinstinct zegt want dat is nog altijd het beste advies! 🙂

één maand geleden

Hij zal even moeten leren wennen dat hij niet de enige meer is die aandacht krijgt. 2 jaar is wel net een pittige leeftijd vaak. Sommige kindjes gaan daar vlot mee om, anderen minder. Maar een broer of zus is echt van onschatbare waarde uiteindelijk (: De zorg voor het babietje primeert in het begin echt wel.

één maand geleden