9 Reacties

één maand geleden

Hoi Anna, ik heb deze week ook 32 weken controle gehad en ons dochtertje weegt ook 1kg500 ongeveer. De gynaecoloog zei hier bij mij niks speciaals over.

één maand geleden

Mijn kindje zit ook lager op de curve nu, op 31w+1 werd hij geschat op 1534gram. Hij zat tot 28 weken altijd mooi rond het gemiddelde.. Ik probeer er mij niet te veel zorgen over te maken ookal is dit niet gemakkelijk. Ze vinden het ook heel moeilijk om correct te meten bij mij omdat zijn hoofdje al een paar weken héél laag ligt, dus ik hoop dat het gewoon daaraan ligt. Zelf was ik ook een kleinere baby, geboren op 41weken en maar 2800gram en 47cm bij geboorte, dus misschien trekt hij daarin op mij. Ik krijg sowieso al kortere opvolging om de week of om de 2 weken omwille van risico op vroeggeboorte.

één maand geleden

Ik zit er net boven, op 32 weken geschat op 2kg233 en zit op 73% en dus boven gemiddelde. Andere situatie dus maar zolang de gynaecoloog zich geen zorgen maakt, ik ook niet 😊

één maand geleden

Ja wij verwachten ook een kleintje. De onze zit wel zwaar onder het gemiddelde ma gynaecoloog maakt zijn eigen geen zorgen. Hij zal nog geen 2kilo700gram wegen bij de geboorde. Donderdag moet ik terug op controle en dan kan ik zeggen hoeveel gram ik ben op 32 weken. Hoeveel woog jou baby bij de vorige gynaecoloog afspraak?

één maand geleden

Reactie op 🥰🥰❤️❤️

Ja wij verwachten ook een kleintje. De onze zit wel zwaar onder het gemidde ...
Bij ons woog ze op 32 weken 1550 kg ongeveer :)

één maand geleden

Op 31+4 geschat op 1682 kg (afgerond 1700 kg), onder het gemiddelde maar hij komt voldoende bij en volgt mooi zijn eigen curve :) en dat vind onze gynaecoloog het belangrijkste.

één maand geleden

Reactie op Laurah5

Op 31+4 geschat op 1682 kg (afgerond 1700 kg), onder het gemiddelde maar hi ...
This dat :) zolang ze hun eigen curve volgen ☺️

één maand geleden

Reactie op Anna gl

This dat :) zolang ze hun eigen curve volgen ☺️
Ja, inderdaad! Hij weegt altijd al wat minder, maar volgt gewoon zijn eigen curve. Een eigenwijs kindje 🙈🥰

één maand geleden

De meting is echt mm werk, en vanaf deze een mm verschilt heeft dit erg impact op de meting. Zo zaten we op 20 weken op p81, op 24w plots maar op p37 en nu op 30w terug op p53. De gynae zegt dat zolang de baby blijft bijkomen in gewicht dit heel normaal is.