Gisterenavond ging ik slapen met een paar krampjes, maar niets dat ik nog niet eerder had gevoeld de voorbije 6 weken.
04:10 - Wakker geworden om te gaan plassen en bij het afvegen zag ik wat oudroze bloed. Natuurlijk meteen uitgaan van het ergste. Maandverband gebruikt om bloedverlies in het oog te kunnen houden. Slapen was daarna onmogelijk.
06:45 - Weer eventjes gaan plassen, maar eigenlijk vooral om te checken hoe het nu staat met de bloeding. In het maandverband is niets te vinden, maar wel terug als ik afveeg. Deze keer oudbruin. Geen krampjes, wel ongemakkelijk gevoel als ik lichtjes op mijn buik duw. Als ik iets voel, is het vooral een scheetje dat wil ontsnappen.
Vandaag 6w+4. Volgende week woensdag is de eerste echo bij de gynaecoloog. Online lees ik dat ik moet afwachten, dat het van alles kan zijn. Dat het, indien het een miskraam is, dit wel tot 2 weken kan duren. Dat het begint met oud bloed en dan overgaat naar helderrood. Fuck, ben echt aan het stressen. Ja, ik ga uit van het ergste. Ik weet even geen blijf met mezelf.
Nog anderen van jullie die dit herkennen?
Natuurlijk zoek ik geruststelling, maar ben me er ook echt van bewust dat elke vrouw een andere zwangerschap heeft en dat wat voor mij geldt niet voor een andere ook zo is - en omgekeerd. Maar fuck.