68 Reacties

7 maanden geleden

UPDATE: De dokter heeft me eventjes kunnen geruststellen: het embryo had de grootte van de verwachte termijn (6w+2) en er was een hartslagje te zien. Ze heeft utrogestan voorgeschreven dat ik vaginaal moet inbrengen. Moet het eventjes rustig aan doen, maar geen ´platte rust´. Gewoon rustig. Volgende week woensdag opnieuw echo om te kijken of het embryo verder ontwikkelt . 🤞🏻🍀 De bloeding kwam effectief vanuit de baarmoeder, maar ze kon niet meteen de oorzaak vinden. Geen BBZ, geen hematoom. Misschien wel een paar cysten, maar dat wou ze nu nog niet bevestigen op basis van deze snelle echo. Vanavond ga ik wel kunnen slapen. Ik hoop vurig dat ons klein aapje veilig blijft zitten in de warmte van mijn baarmoeder en daar verder kan groeien. 🙏🏼 Dank jullie wel voor alle antwoorden en steun. ❤️

7 maanden geleden

Reactie op JesminaM

UPDATE: De dokter heeft me eventjes kunnen geruststellen: het embryo had d ...
Super om te horen 🥰

7 maanden geleden

Reactie op JesminaM

Blij om te horen dat alles geruststellend is. Ik ken het gevoel. Ik heb zelf al sinds mijn 4 weken op en afgaand bloedverlies maar ik neem ook bloedverdunners wegens een auto-immuunziekte (wat uiteraard ook het bloeden nog verergert). Bij mij zit er wel een hematoom in de baarmoeder maar ons embryo´tje trekt zich daar voorlopig niets van aan en blijft rustig verdergroeien... vorige week hadden we ook een controle-echo en zagen we voor het eerst de hartslag. Best wel een emotioneel moment. Morgenavond krijgen we terug een echo. Stiekem heb ik wel wat schrik....

7 maanden geleden

Reactie op JesminaM

Oef da’s geruststellend 🙏🏻🥰

7 maanden geleden

Reactie op JesminaM

Oooh Jesmina, blij dat te horen. Pak maar alle slaap en rust die je kan pakken 💓

7 maanden geleden

Reactie op Ellenb2024

Blij om te horen dat alles geruststellend is. Ik ken het gevoel. Ik heb zel ...
Hey Ellen, ik begrijp dat je morgen met wat schrik gaat kijken. Het is allemaal toch veel stresserender als er sprake is van bloedverlies (terwijl het al stressfull is zonder!). Hopelijk krijgen jullie morgenavond goed nieuws. 🤞🏻🍀 Hou ons maar op de hoogte als je dat wil. 🫂

7 maanden geleden

Heej. Hoe gaat het nu met bloedverlies,m

7 maanden geleden

Reactie op JesminaM

Hey Ellen, ik begrijp dat je morgen met wat schrik gaat kijken. Het is alle ...
Zal ik doen! Het is inderdaad een extra stressfactoren... naam maar voldoende rust nu...

7 maanden geleden

Hier is het al de hele dag bloedverlies 😔 morgenvroeg ga ik bloed laten nemen, hopelijk is de waarde wel hoog genoeg 🤞 Ik lees wel dat velen een vroedvrouw hebben, misschien moet ik daar toch eens naar opzoek. Mijn gynaecoloog zegt gewoon dat ik me geen zorgen moet maken en moet afwachten op de 8w echo.. als je al een miskraam hebt gehad, is 'gewoon' afwachten niet het geen je wil 😥

7 maanden geleden

Ooh Fiie, ik hoop dat de huisarts en de bloedresultaten je ook troost mogen bieden. Ik kan me voorstellen dat wachten heel lastig is ❤️‍🩹

7 maanden geleden

Reactie op Fiie

Hier is het al de hele dag bloedverlies 😔 morgenvroeg ga ik bloed laten ne ...
Dat wil je inderdaad niet horen op dat moment. 😣 Hoelang moet je nog wachten tot de 8 weken echo? Ik vind het jammer dat jouw gynaecoloog niet meer (kan doen) doet, al is het maar je laten langskomen om te kijken of ze een oorzaak van de bloeding kunnen vinden. Afwachten brengt alleen maar stress met zich mee, hopelijk ben je omringd door lieve mensen met wie je jouw zorgen kan delen. Succes morgen, laat ons weten hoe de bloedresultaten zijn als je wil. 💓🍀 Ik wens dat je jouw klein bolleke in december kan knuffelen. 🙏🏼

7 maanden geleden

Reactie op JesminaM

Dat wil je inderdaad niet horen op dat moment. 😣 Hoelang moet je nog wacht ...
2 mei heb ik mn 8w echo. En inderdaad, dat afwachten is een hel! Je moet proberen je zinnen te verzetten en rustig te blijven, want stress is net niet goed. Maar je kan bijna niet anders dan stressen en je zorgen maken 😔 Ik haat die onwetendheid. Ik hou je morgen zeker op de hoogte, dikke merci voor de steun! Ben wel heel blij voor jou, dat je vandaag goed nieuws hebt gekregen en het hartje hebt kunnen zien kloppen! ❤️

7 maanden geleden

Reactie op fjona

Heej. Hoe gaat het nu met bloedverlies,m
Mirmrama Fjona, voorlopig nog steeds aanwezig bij het afvegen na het plassen. Ik heb net zo´n pilletje utrogestan gestoken, hopelijk kan dit helpen met het stoppen van de bloeding (en kan het toekomstige bloedingen voorkomen). We zullen zien. 🙏🏼

7 maanden geleden

Reactie op Sproetie

Dat is even verschieten! Misschien toch even kijken voor een vroedvrouw. Ik ...
Wie heb je als vroedvrouw, als ik mag vragen? Ik woon in Bilzen, tegen Lanaken aan

7 maanden geleden

Reactie op Fiie

2 mei heb ik mn 8w echo. En inderdaad, dat afwachten is een hel! Je moet pr ...
Ik hoop dat je morgen evenveel opluchting kan vinden na jouw doktersbezoek. ❤️ 2 mei lijkt nog een eeuwigheid, dat kan niet gezond zijn om nog tot dan in onwetendheid te leven. Later ga jouw kleine kapoen kunnen vertellen dat je al bezorgd was nog voor hij/zij geboren werd. Nog oh zo klein, maar nu toch al zorg in de gedachten. 😅❤️‍🩹

7 maanden geleden

Reactie op Fiie

Wie heb je als vroedvrouw, als ik mag vragen? Ik woon in Bilzen, tegen Lana ...
La Mana op Instagram ☺️ echt super tevreden over de intake! ☺️

7 maanden geleden

Reactie op JesminaM

Ik hoop dat je morgen evenveel opluchting kan vinden na jouw doktersbezoek. ...
De waarde is gezakt t.o.v. vorige week 😥 dus dat is geen goed teken 😥 hopelijk mag ik snel op onderzoek, dat er kan achterhaald worden wat er nu weer misliep. 2 miskramen op een half jaar tijd.. 😥

7 maanden geleden

Reactie op Fiie

De waarde is gezakt t.o.v. vorige week 😥 dus dat is geen goed teken 😥 hop ...
Oh Fie.. ik wens je héél veel sterkte. Ik kan me voorstellen dat het dubbel rouwen is.❤️‍🩹

7 maanden geleden

Reactie op Fiie

De waarde is gezakt t.o.v. vorige week 😥 dus dat is geen goed teken 😥 hop ...
Oohnee wat erg. Heel veel sterkte. Hoeveel weken ben je? En wat onderzoeken ze dan?

7 maanden geleden

Reactie op fjona

Oohnee wat erg. Heel veel sterkte. Hoeveel weken ben je? En wat onderzoeken ...
Normaal 6w, vorige keer was ik 11w bij de miskraam. De HCG waarde was vorige week 429 en nu 356, dus gezakt.. ik moet nu 'afwachten' en de natuur het vruchtje weer laten afduwen.. en dan gaan ze mij onderzoeken en proberen te achterhalen hoe het komt dat ik tweemaal een miskraam heb gehad