68 Reacties
7 maanden geleden
Reactie op JOyce.v
Hallo Jesmina,
Het is misschien innestelingsbloed. Meestal is dit roze met ...
Over mijn progesteron maak ik me niet meteen zorgen (maar dat is dan wishful thinking om mezelf gerust te stelle ) want tijdens bloedonderzoek vóór de zwangerschap had ik in de fase na de eisprong een waarde van 19. Ik probeer me daar ook wat aan vast te houden, misschien onterecht. :(
Innestelingbloeding is in mijn hoofd altijd in het begin, als het vruchtje nog moet innestelen. Kan het niet goed plaatsen dat het nu ook nog zou zijn na 6 weken. Argh , frustratie!
7 maanden geleden
Hey Jesmina, ik begrijp je bezorgdheid. Ik heb sinds gisterenavond hetzelfde. Ik probeer me erop vast te pinnen dat het innestelingsbloedingen zijn. Ik had het de vorige keer ook rond de 5w- 6w.
Bij mijn miskraam had ik helder bloed, nu is het eerder slijm dat oudroze uitziet. En als het bruinig is, is het ouder bloed.
Ik ga woensdag bloed laten trekken om de waarde op te volgen. Misschien kan je dat ook aanvragen, al is het om je wat geruster te voelen en niet nog een dikke week te moeten wachten.
Ik duim dat het bij ons beide om innestelingsbloedingen gaat 🤞🍀
7 maanden geleden
Ik heb dit ook gehad rond dit termijn en er was niks aan de hand.. was nog van de innesteling.. je kan altijd eens bellen naar de gynaecoloog, mss mag je vroeger komen. Op dit termijn kunnen ze toch al wat zien. (Vruchtje + kloppend hartje). Ik denk dat dit het enige is wat je mss zal gerust stellen (was bij mij toch zo)
7 maanden geleden
Reactie op JesminaM
Over mijn progesteron maak ik me niet meteen zorgen (maar dat is dan wishfu ...
Mijn vriendin heeft bij 8 of 9 weken bloedverlies gehad en is vlug naar het ziekenhuis gegaan en daar was alles oke. De gynaecoloog zei dat het wss innestelingsbloed was die nu naar buiten kwam.. dus ik zou me echt nog geen zorgen maken!! Innestelingsbloed kan later ook naar buiten komen.
7 maanden geleden
Reactie op Fiie
Hey Jesmina, ik begrijp je bezorgdheid. Ik heb sinds gisterenavond hetzelfd ...
Hey Fiie, misschien moet ik inderdaad nog eens mijn waarden op laten nemen om wat geruststelling te krijgen. Ik denk niet dat ik de komende dagen ga kunnen rusten.
Hopelijk kunnen we beide hier binnenkort een zucht van opluchting slaken. 🙏🏼😞
7 maanden geleden
Jesmina, ik zou niet meteen van het ergste uitgaan. Ik heb zondag een topic gemaakt genaamd “paniek 🥹”.
Ik ben zondagochtend opgestaan met helderrood en veeeeeel bloedverlies. Ben meteen naar het ziekenhuis mogen gaan waar ze een vruchtzakje zagen dat overeenkwam met mijn termijn en mijn bloedwaarden hebben gemeten. Deze waren gestegen, maar niet verdubbeld. Ben deze ochtend terug moeten gaan voor bloedonderzoek en mijn waarden zijn nu wel verdubbeld.
7 maanden geleden
Reactie op Laurah5
Jesmina, ik zou niet meteen van het ergste uitgaan. Ik heb zondag een topic ...
Ik probeer het op te volgen door maandverband, voorlopig nog geen extra bloed. Maar het blijft bruin als ik afveeg. Ben gewoon zo bang dat het alsnog gaat beginnen vloeien en er hevige krampen zullen komen. Ik kan het moeilijk los laten. Ik hoop dat ik een positieve plottwist krijg zoals jij. 🙏🏼🍀
7 maanden geleden
Reactie op JesminaM
Ik probeer het op te volgen door maandverband, voorlopig nog geen extra blo ...
Kan nog steeds een innestelingsbloeding zijn. Mijn hoeveelheid bloed was te vergelijken met een menstruatie.
Heb je al gebeld naar het ziekenhuis? Wij (mijn vriend) heeft meteen gebeld naar de vroedvrouwen, die ons ook meteen hebben gerustgesteld en gekalmeerd. Ook toen we eenmaal in het ziekenhuis waren.
7 maanden geleden
Reactie op Laurah5
Kan nog steeds een innestelingsbloeding zijn. Mijn hoeveelheid bloed was te ...
Ik heb enkel gebeld naar de huisarts, die zei dat ik het moest afwachten want het kan beide kanten uitgaan.
Het secretariaat van de gynaecologie heb ik nog niet gebeld, ik heb ook geen vaste vroedvrouw bij wie ik ben aangemeld ofzo. :/
7 maanden geleden
Reactie op Laurah5
Ik ook niet. Bij ons in het ziekenhuis hebben die een apart telefoonnummer ...
Ik heb gebeld naar het ziekenhuis, die konden me doorverbinden. Ik mag binnen een uur langsgaan.
Of het goed of slecht nieuws is: ik hoop dat ik meer informatie krijg want zo in het ongewisse is het echt niet denkbaar. Elke keer dat ik naar het toilet ga of een kleine kramp voel, krijg ik een lichte paniekaanval. Ik hoop straks meer duidelijkheid te hebben, dat ik weet waarop ik me moet voorbereiden. :(
7 maanden geleden
Reactie op JesminaM
Ik heb enkel gebeld naar de huisarts, die zei dat ik het moest afwachten wa ...
Dat is even verschieten! Misschien toch even kijken voor een vroedvrouw. Ik ging toevallig op zoek, en kom 2 dagen nadien al langs bij de vroedvrouw. Ze had nog ruimte omdat ze een pas startende zelfstandige is. Van waar ben je? Mijn vroedvrouw woont in Lanaken.
Veel goede moed en proberen niet te wanhopen, hoe moeilijk dat ook maar is 🤞🏻
7 maanden geleden
Reactie op Sproetie
Dat is even verschieten! Misschien toch even kijken voor een vroedvrouw. Ik ...
Ik heb net even gebeld naar het ziekenhuis. Ik mag zo snel mogelijk langsgaan. Geen idee of ik een vroedvrouw of gynaecoloog aan de lijn had (ik werd doorverbonden). Ze beloofde niets, maar ze ging toch proberen kijken om iets van informatie te kunnen geven.