Ik ben aan het nadenken wat ik ga aandoen tijdens de bevalling. Ik was opzoek naar een slaapkleedje met korte mouwen en knoopjes zodat de baby snel op mij gelegd kan worden maar vind nergens mijn goesting.
Wat doen jullie aan?
De eerste keer dat ik ging bevallen had ik ook zelf iets meegenomen met de gedachten daarin te bevallen ma heb onmiddellijk zo een ziekenhuis kleedje gekregen 🤣 zkr als je epudirale gaat krijgen kun je zowieso geen slaapkleedje van jezelf aan.
Sportbh / bikini tijdens de bevalling. Achteraf borstvoedingstopke met hemd zodat de knoopjes gemakkelijk zijn ivm borstvoeding. Ben ook nog aan het kijken voor slaapkleedjes met knopjes maar dit tijdens de herfst/ winter vinden is niet zo gemakkelijk 😅
In het ziekenhuis hadden ze een te groot tshirt aangeraden. Ben voor een extra groot gegaan zodat het meer als kleedje zit ook. Daaronder doe ik een bh van boody aan.
Ik ga in bad bevallen. Denk niet dat ik hiervoor iets van kledij nodig heb. Misschien een bikinitop. Maar ik zit er niets mee in om naakt te zijn met dat ik af en toe naar publieke sauna's ga. Neem wel een nachthemd met knoopjes mee om achteraf voor op de kamer aan te doen.
Hoe doe je dit qua maat? Vallen ze normaal of eerder ruim?
Ik nam een S/M en ben 1m66 en echt wel al heel wat bijgekomen en ook een grote buik, ik vind het makkelijk dat mijn billen wat bedekt zijn.. dit omdat ik vorige bevallingen een topje aan had met broek (jogging) en ze bij het prikken van de vliezen ze je een net broekje aandoen, niet dat dat me enorm stoorde maar qua comfort is zoiets langer wel handig dan! Ik ga dus in jogging naar het ziekenhuis, word ingeleid dus de pilletjes en de nacht doe ik nog in mijn jogging kwestie van op m’n gemak te zijn & wissel daar wanneer ik een 3cm zal hebben +- en wanneer ze dus ook m’n vliezen prikken!
Ik heb deze gekocht. Knoopjes voor- en achter (in geval van epidurale) + gaatjes in de zijkant voor monitor.
https://www.seraphine.com/en-gb/organic-cotton-birthing-gown/?utm_medium=affiliate&utm_source=partnerize&utm_campaign=duomai2014&utm_term=&utm_content=CH
Een bh topje en zo´n "net on derbroek" . Buik en onderste bedekken had weinig zin vond ik, moesten ze toch vaak aanzitten en kon niets verdragen op m´n buik tijdens weeën. Na het bad zelfs topje uit want nat en onaangenaam..
Dan wel een kimono/kamerjas eens de baby eruit was (: