22 Reacties

2 maanden geleden

Ik de 18de en wij gaan normaal vieren bij mijn zussen maar zun denken het zelfde hoe ik al na paar dagen op een kerstfeest kan zitten. Zo zijn zelf aan het twijfelen, ik denk gewoon hoe ik me dan voel dat ik naar kerstfeest ga of niet.

2 maanden geleden

Ik begin van de maand en mn ouders hosten altijd. Ik zal wel zien of ik al dan niet energie genoeg heb om te gaan..

2 maanden geleden

Ik ben uitgerekend de 22ste , ze zeggen dat de eerste iets langer kan blijven zitten dus kan misschien zijn dat ik op kerst zelf beval 😝 als hij echt voor kerst komt en ben daartegen al terug thuis houd ik het liever tussen ons 3tjes en vraag ik mijn schoonouders en ouders om savonds het dessertje bij ons te komen eten ( daar hebben we geen werk aan 😝) , de pakjes open te doen en gezellig iets te drinken . En dan met nieuwjaar het iets uitgebreider houden ( daartegen moeten we ons al wat beter voelen denkik ) . Het is vooral belangrijk dat je zelf naar u lichaam luistert en bekijkt hoe je u daarvoor voelt ! Maar ik begrijp je volledig ! Tis een dilemma als dit een jaarlijkse traditie is ☺️🎅🏼🎄

2 maanden geleden

Wij zijn op 25 december uitgerekend 😅 Voor kerstavond (bij mijn broer) hebben we gecommuniceerd dat we graag aanwezig willen zijn zijn maar dat de kans er inzit dat we gaan annuleren. Iedereen had daar begrip voor. Op kerst doen wij normaal thuis een etentje voor mijn vriend zijn jongvolwassen kinderen, we gaan nog nadenken over iets kleins (eventueel enkel apero hapjes of vragen of zij iets willen voorzien voor te eten) en ook naar hen communiceren dat de kans groot is dat het niet doorgaat.

2 maanden geleden

Wij doen helemaal niks.. op oudejaarsavond komen 2 vrienden bij ons koken en samen vieren. Ze stelden zelf voor om te koken en op te ruimen! Voor de rest doen we niks, genieten van de eerste kerst met ons mannetje ❤️

2 maanden geleden

Ik ben 26 december uitgerekend, ik ga zelf niets hosten en heb bij de andere feestjes gezegd dat ik onder voorbehoud kom. Moeilijk in te schatten.

2 maanden geleden

Ik ben ook uitgerekend 20/12! Wij hebben iedereen laten weten dat we niet komen naar feestjes dit jaar ☺️. Indien ik nog niet bevallen ben en energie heb, schuif ik nog wel ergens een bordje bij bij de familie maar indien bevallen vieren we gezellig onder ons 3 😏. Kwestie vooral geen verwachtingen te scheppen dat ik met een babytje van enkele dagen al ga aanschuiven aan de kersttafel want geeeen idee wat me te wachten staat 😅

2 maanden geleden

Ik ben de 14de uitgerekend.. ik weet ook niet zo goed wat ik moet doen.. veel mensen zijn ziek rond die periode en dat wil ik eigenlijk een beetje vermijden om dan met 25 man bij mijn schoonouders te zitten met een newborn en 2 kleine kinderen.. als het aan mij ligt blijf ik lekker thuis 😜💖

2 maanden geleden

Ik ben normaal voor 6 december uitgerekend, maar hou er rekening mee dat het ook later kan. Mijn moeder hoopt pas na 14 dagen omdat ik ook zo lang bleef zitten. Dat was wel bijna 33 jaar geleden. Geloof niet dat men int ziekenhuis zo lang wilt wachten. Alleen kerstavond organiseren we zelf, maar gaan tegen dan zien hoe we het gaan doen. En momenteel gaan we wel op alle andere feestjes aanwezig zijn. Het zal er ook van af hangen hoe ik beval. Onderwaterbevalling is het plan. Maar als de baby tegen dat het zo ver is nog altijd in stuit ligt, dan wordt het een keizersnede en moet ik langer int ziekenhuis blijven.

2 maanden geleden

Ik ben 6/12 uitgerekend en op kerstavond komen mn partner zijn ouders naar ons met eten en op kerstdag gaan wij naar mijn ouders en zij voorzien eten dus wij zelf doen eigenlijk niks, wij hebben de baby 😝

2 maanden geleden

Moeilijk he 🙈 mensen snappen precies niet dat ik nog niet echt dingen kan vastleggen voor dan want er zijn zoveel variabelen... Als we net bevallen zijn ga ik echt niet aan de kersttafel gaan zitten met een newborn. En als ik overtijd ga en dus nog zwanger ben, wil ik ook niet het risico lopen om te bevallen ver van huis want mijn schoonfamilie (bij wie het gewoonlijk is) woont best ver weg waar ook niet meteen een ziekenhuis is. Ik wil gewoon op mijn materniteit bevallen 🙈

2 maanden geleden

Ik ben de 16e uitgerekend. Wij zeggen tegen iedereen dat ze ons niet moeten verwachten 😊

2 maanden geleden

Hier is ons meisje voor 21/12 uitgerekend, als we al kerst vieren (en niet meer in het ziekenhuis zijn) zal het toch iets van take-away zijn met alleen de dichte familie ☺️

2 maanden geleden

Mijn vriend en ik hadden het er deze avond nog over omdat ik daar toch wat stress over ervaar.. ik ben de 14de uitgerekend en zou liefst gewoon thuis blijven en niet een hele tijd bij familie zitten met een jong kindje. Ik zit vooral in me hoofd met de verjaardagen van me ouders (17/12 en 23/12) waarbij ik wel naar hun wil gaan, maar bij die van mijn vader lig ik mss nog in het ziekenhuis of mag ik net naar huis en bij de verjaardag van me mama is ons kindje ongeveer 9 dagen..

2 maanden geleden

Hier uitgerekend 21/12. Wij hebben gezegd dat we met kerst eens kort gaan passeren (afhankelijk van als ze al geboren is of niet), ook blijven eten maar echt niet lang blijven. Oudejaar is altijd bij ons normaal & we hebben nu besloten om dat gewoon met z’n drietjes te vieren, met al het lekkers die ik al zolang moet missen + worst case is 31/12 m’n laatste bevallingsdag…

2 maanden geleden

Ik ben begin december uitgerekend. Wij vieren kerstavond en oudejaar met ons drietjes en zullen dan traiteur bestellen. Kerstdag en Nieuwjaarsdag gaan we de ene keer langs bij de schoonouders, de andere keer bij mijn ouders. ‘s Middags eten we dan mee waarschijnlijk. En het zal allemaal ook wat afhangen van goed de borstvoeding loopt en hoe wij en ons kleintje zich voelen die dagen. We gaan geen echte verplichtingen aan. Ook al zijn de feestdagen wel echt mijn favoriete tijd van het jaar 😊 ik zet onze kerstboom trouwens ook al half november zodat die er zeker staat mocht ik vroeger bevallen. Lijkt me keigezellig om dan thuis de komen met ons zoontje.

2 maanden geleden

Mijn dochter is geboren op 20/12/2022. Op kerstavond , in de namiddag mocht ik met haar naar huis. Een paar uurtjes later zaten we al aan het feestmaal bij vrienden. Wel wat zoeken en onwennig in het begin, maar het kan zeker!

2 maanden geleden

Uitgerekend voor 11/12 en wij gaan kerst vieren als het lukt. Het is gelukkig niet bij ons thuis. Mijn schoonouders voorzien alles op kerstdag en mijn zus wil niet dat ik iets doe voor kerstavond, dus gewoon aanschuiven. Qua volk zijn er enkel mensen aanwezig die waarschijnlijk al op babybezoek geweest zijn of die toch sowieso in die eerste maand zouden komen, dus dat scheelt niet veel. Oudjaar waarschijnlijk gewoon gezellig thuis en ik gok voor 12u al slapen 😅

2 maanden geleden

Ik ben uitgerekend voor 5/12 en zorg dat ik GEEN plannen heb, ik blijf gewoon lekker thuis met men kleintje zonder bezoek of op bezoek te moeten gaan. Als ik effectief op 5/12 zou bevallen dan is de baby 3 weken oud en dat zie ik echt niet zitten om bezoek te hebben of op bezoek te gaan want die drukte merk je toch altijd wel. Voor jou is het natuurlijk veel dichter bij je uitgerekende datum en je weet ook nooit hoe je bevalling gaat zijn. Misschien heb je een super goede bevalling maar je kan ook pech hebben en een keizersnede of zo moeten doen en dan weet ik niet of je 4/5dagen later het ziet zitten om nog mensen in je huis te hebben🙈

2 maanden geleden

Ik ben uitgerekend 18 December. Heb al van in het begin tegen de familie gezegd dat ik niet kan voorspellen of ik meedoe met het kerstfeest de 24ste. Is ook eerste kindje dus ik zal zelf wat zoekende zijn in het begin. Nu wegens zwangerschapsdiabetes zei de gynaecoloog dat ik zeker niet over de uitgerekende datum zou gaan en baby's gemiddeld zelfs 2 weken vroeger gehaald worden. Iedereen zei direct dan kun je komen meevieren maar ik weet het niet. Heb gezegd dat het ervan af zal hangen hoe ik me voel en hoe het met de baby gaat. Met de ouders grootouders en mijn zussen en hun kinderen bij zitten we al direct aan 20 personen. Ik weet niet of ik een pasgeborene in die virusperiode op een feest met 20 personen wil hebben. Dus ik blijf zeggen we zien het wel. Als er voor 20 personen eten word voorzien zullen er nog wel 2 kunnen bijschuiven moesten we kunnen gaan denk ik dan zo