Ik ben nu 37+2 en krijg een geplande keizersnede op 39 weken wegens stuitligging.
Uiteraard kiezen we voor een gentle sectio maar in het ziekenhuis waar ik zou gaan is er geen zekerheid dat het kindje na de keizersnede bij mij mag blijven tijdens het hechten en op recovery omwille van een milde vorm van laattijdige zwangerschapsdiabetes (zeer lichte afwijking vastgesteld op 35 weken). Het kindje zou dan moeten meegaan met mijn man naar de kamer. Verder heb ik wel vertrouwen in het ziekenhuis en de gynaecoloog.
Ik heb het erg moeilijk met deze onzekerheid want ik hoopte dat golden hour echt samen door te brengen.
Ik ben wat beginnen opzoeken en las in het UZA een heel andere aanpak van gentle sectio (o.a.man en kindje hele tijd bij jou). Ik contacteerde hen en op zich zou ik nog kunnen veranderen. Het is echter een uur rijden voor ons.
Ervaren jullie dat golden hour als zo belangrijk? Heb je dit gemist en hier spijt van achteraf of ben je dat snel vergeten?
Heeft iemand ervaring met zo laat nog te veranderen van ziekenhuis bij een keizersnede?