3 Reacties

8 uur geleden

Persoonlijk geen ervaring mee maar onze vroedvrouw zei dat je echt je hart moet volgen hierbij. Dat uurtje meteen na de bevalling is zó belangrijk voor zoveel redenen. Hechting, vrijkomen oxytocine voor de borstvoeding, enz.. Als je dat wil en ze kunnen het je niet geven in je ziekenhuis dan is het echt oke om nog te veranderen. Ookal lijkt het misschien 'laat'. Dit is een van de belangrijkste momenten in je leven en dat maak je best door in een omgeving/bij een zorgverlener die je wensen zo goed mogelijk respecteert. Je hebt dat recht 🧡 (is natuurlijk iets anders als de situatie opeens medisch keert en jij of de baby in gevaar zou verkeren). Veel succes 🍀

8 uur geleden

Mijn zoontje hebben ze na 5 min weggenomen doordat hij prematuur was en dit echt nodig was. Ikzelf heb dat moment echt gemist en hoop dit nu wel mee te maken. Als dit echt per ziekenhuis afhangt, dus niet medisch noodzakelijk zou ik echt je hart volgen. Achterna kan je hier spijt van hebben en is volgens mij echt belangrijk want merk dat ik dit nu zo graag wil doordat ik dat de vorige keer niet had gehad

8 uur geleden

Ik heb mijn eerste twee bevallingen in het uza gehad. Wel vaginale bevalling, maar ik was daar heel blij van de aanpak. Ik had geen bepaald geboorteplan maar dat golden hour was het enige dat ik bij ze allemaal heel belangrijk vond. Ik ben voor mijn 2de bevalling ook een uur naar het uza gereden want wij zijn tijdens de zwangerschap verhuisd, maar wou toch daar bevallen. Ik heb bij de laatste bevalling daar trouwens ook zwangerschapsdiabetes gehad en ze hebben daar nooit ook maar iets gezegd dat zij om die reden niet bij mij zou mogen blijven liggen