15 Reacties

één maand geleden

Ze besproeien met water elke keer ze erin gaan? Mijn katten haten dit. Ik denk hoe dan ook dat we dat niet echt gaan kunnen tegenhouden altijd en ermee zullen moeten leren leven. Ik vermoed ook dat vanaf er effectief een baby in het park ligt en deze begint geluidjes te maken en te huilen, dat de katten er niet meer direct gaan inliggen

één maand geleden

Reactie op lotje1994

Ze besproeien met water elke keer ze erin gaan? Mijn katten haten dit. Ik d ...
Mijn katten zijn immuun tegen de waterspray😂😂

één maand geleden

Reactie op Tiara-27

Mijn katten zijn immuun tegen de waterspray😂😂
Je kan voorlopig ook iets van plank of groot karton op het park leggen, kunnen ze er niet in? Of vol leggen met plastic flessen? Of misschien proberen met lichtjes iets van geurtje op de parkbekleding te spuiten? Katten houden niet van lavendelgeur, is voor ons wel een aangename geur, of iets anders inleggen dat naar lavendel ruikt

één maand geleden

We hebben het parkje gewoon toegedekt met een dekentje zodat het niet vol dierenhaar ligt als ons kindje er in zal gaan. Maar we jagen ze er momenteel niet echt uit. Ze waren heel erg lang niet geïnteresseerd maar nu slapen ze er sporadisch in. Ik vermoed dat ze binnen enkele weken opnieuw interesse zullen verliezen. Onze katten wisselen nogal vaak van slaapplek. En als er een friemelende baby in ligt, wordt dat plekje een heel stuk minder aantrekkelijk 😅 Ons zoontje zal nooit in het parkje liggen zonder ons toezicht. En als de katten er in willen wanneer hij er in ligt dan halen we ze er meteen terug uit 🤷🏼‍♀️

één maand geleden

Oohh hier ook twee britse kortharen🙈Enorme lieverds, maar we hebben al ons hoofd gebroken hoe we dat gaan oplossen zodat ze niet bij het kindje kruipen. Maar we gaan er voortdurend bijzijn.

één maand geleden

Mijn kat slaapt er religieus in, is ook bang van niks. Ik laat het hem gewoon doen… we zullen beneden toch altijd toezicht hebben. Heb er wel de parkbekleding nog niet ingedaan ikv het kattenhaar 😅

één maand geleden

Hier exact hetzelfde! Sinds de bekleding er in ligt, is de kat plots wel geïnteresseerd. 😅 Maar ik denk ook eens de baby erin ligt, dat er eerder van op afstand zal gekeken worden. En anders is er idd altijd toezicht overdag. Ik dacht ook mss een ‘nieuw’ kattenmandje te voorzien, zodat de aandacht naar daar verschuift.

één maand geleden

Reactie op Emily234

Hier exact hetzelfde! Sinds de bekleding er in ligt, is de kat plots wel ge ...
Ik mag mijn kat vanalles kopen eh haha bv nieuwe kattenmand, die gaat er letterlijk naast gaan zitten dat ik denk van ‘you kidding me?’ 😂

één maand geleden

Reactie op elighes

Ik mag mijn kat vanalles kopen eh haha bv nieuwe kattenmand, die gaat er le ...
Echt precies hetzelfde hier🫠

één maand geleden

Hallokes, zelf heb ik wel al enkele jaren ervaring met gedragsproblemen bij honden en katten, misschien heb ik wel een paar hulpmiddeltjes voor je. Hopelijk kan je nog een paar dingen proberen of combineren die je nog niet gedaan hebt.. Citroen en azijn geuren vinden ze meestal niet fijn om in rond te hangen/liggen (ik denk dan aan die geurboompjes voor in de wagen of bijvoorbeeld een azijnvod) aanhangen daar waar ze het meest passeren aan de babybox om het minder aantrekkelijk te maken nog voordat ze zouden beslissen om op/in te springen.. Misschien is het mogelijk om de bovenkant af te dekken met een matras hoeslaken: zodra ze hierop willen kruipen "vallen ze erin" en houden ze hopelijk het na een paar keer voor bekeken.. Wat je ook nog kan proberen is eventueel de randen waarop ze meestal eerst klauteren/opspringen bekleden met plakband waarvan de plakrand zich aan de buitenkant bevind zodat ze bij aanraking een kleefgevoel aan de pootjes ervaren (plakband omgedraaid bevestigen). Wat ik vooral ook extra bij zou doen is : 1. zodra ze het opgeven en of onderbreken van opspringen/in klauteren op het meubelstuk een beloning geven (snoepje, natvoeding iets extra lekkers), zodat het contrast, dit mag wel/dit mag niet, extra duidelijk overkomt, hier is timing wel belangrijk dus je bent er wel even mee bezig om op dit moment klaar te kunnen staan met je snack.. 2. Hun een eigen plaatsje gunnen dicht naast het meubel kan de doorslag geven bij het afleren. Maak een gezellig warm nestje met een doos of verplaats een nest of krabpaal en zet deze zo dicht mogelijk in de buurt van het interessante meubel dat niet mag. Bij gebruik van hun eigen meubeltje wederom rijkelijk belonen met een lekkere snack. Meestal is een combi van meerdere dingen en vooral deze volhouden (katten zijn lekker eigenzinning 😅) de key tot succes, elke poging laten mislukken en vooral alles wat je wel wil dat ze doen rijkelijk belonen( dit op de juiste timing dus eigenlijk onmiddelijk zodra het gebeurt..) is in mijn ervaringen met katten en hondengedrag cruciaal. Katten kan je perfect iets aan of afleren maar het vraagt een veel groter doorzettingsvermogen van onze kant uit dan bij honden. (Ook te zien hoe lang ze het ongewenste gedrag al vertonen en hoe dikwijls wij trainen (met een systeem en/of tools dat specifiek voor hun karakterke en problematiek werkt om iets nieuws te leren) Heel veel succes, benieuwd of iets tussen zit dat werkt voor jouw en je furbaby's..

één maand geleden

Zelfde hier de katten willen er maar niet uit blijven, wij hebben het plastic van de matras er nog aan gelaten, maar wij zijn opzoek naar een soort van deksel voor erop te leggen, maar natuurlijk als ons kindje erin zou liggen kunnen we dat niet doen en onze katten reageren niet op water of spray want ze worden maandelijks gewassen in bad😅 ook al gaan ze niet buiten, zijn er nog tips of trics want wij hebben al alles geprobeert zilver papier aan hangen, een overtrek van matras over de boord hangen dat het zeg maar lijkt op een hangmat als ze erin liggen we hebben al geprobeert als ze erin gaan om ze te straffen en eruit halen maar het is gelijk ofdat ze die plek willen warm houden of beschermen heb anders geen andere uitleg voor hun obsessie met het park

één maand geleden

Reactie op tamaskan-chowkita

Hallokes, zelf heb ik wel al enkele jaren ervaring met gedragsproblemen bij ...
Alles al geprobeerd wat je vermeld.. het probleem is dat ze er in zitten als wij niet in de buurt zijn en dus ook hun nagels zetten etc.

één maand geleden

Reactie op tamaskan-chowkita

Hallokes, zelf heb ik wel al enkele jaren ervaring met gedragsproblemen bij ...
Ik ga toch eens die geur dingen proberen mss werkt het wel en mss ook in combi met plakband 😅 hoppelijk werkt het

één maand geleden

Zo typisch als 🐱 om er alsnog in te gaan liggen zodra je je rug draait 😅 het zijn kleppers ❤️... gelukkig ligt je baby er niet in als je geen toezicht kan houden.. Zit je er persoonlijk minder mee in dat dit gedrag zich voordoet bij afwezigheid maar liever geen haartjes zou ik gebruik maken van een apart dekentje/trui/handdoek ter bescherming van de babyspullen (zoals anderen al hebben vermeld) Mijn eigen kat had het niet voor spiegels en bepaalde voeding zoals komkommers.. als je kat dus iets heeft dat ze in gewone omstandigheden liever vermijden zou ik deze voorwerpen of voeding gebruiken om een barrière te vormen rondom of in het babymeubel. Wat ook kan helpen is de eigen nestjes nog interessanter te maken met bijvoorbeeld gebruik van kattenkruid. Hou dit kruid dan als iets speciaals voor tijdens momenten van afwezigheid. (Ik denk dan aan die gevulde knuffelspeeltjes) Vlak voor vertrek hun met behulp van het kruid uitnodigen in hun eigen nestje kan stimuleren. Bij thuiskomst terug wegleggen. Zo kan je ook krabpalen terug 'opfleuren' om het krabben aan meubels te vermijden, maar ik zou wel de krabpaal, plank of die speciale kartonnen zit/ligmeubels zo dicht mogelijk in de buurt zetten van het meubel waaraan ze ongewenst krabben zodat ze een beter alternatief ter beschikking hebben vlak naast en onmiddelijk bereikbaar voor als ze er in hun hoofdje aan denken om te krabben. Staat dit te ver dan zullen ze er niet snel aan denken om hun eigen spullen te gebruiken bij ongewenst krabgedrag.. Hun eigen nestjes/palen en speeltjes dus aantrekkelijker proberen te maken dan het babymeubel kan helpen om hun op andere gedachten te brengen. En dit gebruik rijkelijk blijven belonen bij elke gelegenheid die je hebt. Zo wordt de positieve associatie hopelijk een vaste gewoonte die ze meer en meer opzoeken ook bij afwezigheid.. Misschien is ook de hangmat voor poezen een optie om aan je meubel te bevestigen als alternatief om in te gaan liggen en te gebruiken. Zo kunnen ze het gevoel hebben dicht betrokken te mogen zijn zonder er effectief op te liggen. Ligt de 🐱 lekker dicht bij al het interessante om te kunnen observeren van dichtbij zonder vuil maken of gevaar voor de baby... 🐱🐱, het zijn niet de makkelijkste wezentjes 🥰 (Uiteraard zijn er ook kattenwerende producten/sprays op de markt die je in normale omstandigheden bij afwezigheid zou kunnen gebruiken maar om eerlijk te zijn weet ik niet wat dit doet qua gezondheid bij ons tijdens zwangerschap en bij pasgeborenen 😓 deze zou ik persoonlijk nu niet uittesten bij gebrek aan concrete informatie) Lieve groetjes...

één maand geleden

In de babykamer hebben we alles wel gelegd en laten we de katten soms binnen om te snuffelen maar voor de rest nog niks. We gaan wachten tot 2 weken voor ik moet bevallen om alles in de living ect te zetten. Want onze 2 katten zijn heel curieuze. Zolang ze niet sproeien of vuil maken maar je kan er altijd iets over doen of plastiek erond doen en met plakband dat ze er zeker niet in kunnen. Maar vanaf baby geboren is gaan ze er amper in gaan normaal.