5 Reacties
4 maanden geleden
Ik heb twee ruggenprikken gehad. De keuze gemaakt omdat ik rugweeën had en ik uitgeput was. Het was voor mij echt een verademing. Ik heb rustig kunnen slapen (denk aan 2 á 3 uurtjes) Bij het zetten van de prik wordt je ook goed begeleid door de vroedvrouw. Je moet gewoon goed luisteren naar wat ze zeggen en stil zitten. Het was echt zo gedaan bij beide keren. Niks geks of bijzonders. De meningen zijn er ook over verdeeld maar ik heb er geen negatieve ervaringen aan over gehouden. Eigen kracht is natuurlijk het beste maar als je echt uitgeput bent dan kan dit een oplossing voor je zijn. Succes! 🍀
4 maanden geleden
Er is een heel kleine kans. Dat moet je ook handtekenen op de papieren als je een ruggenprik vraagt. Na 2 super intense inleidingen (34 uur arbeid en 16uur arbeid) heb ik wel gesmeekt om een ruggenprik beiden op 6cm. Mijn tweede bevalling zonder epidurale was 9uur all in, sterrenkijker en hoog geboortegewicht en toch door de duur kon ik het volhouden, dat was echt wel ‘te doen’ het is iets wat je in feite echt op de moment zelf moet zien, bij mijn derde bevalling hoopte ik echt terug zonder epi te bevallen maar de uren verstreken (terug sterrenkijker) en ik crepeerde van de pijn. Nu word ik terug ingeleid ik probeer zonder maar indien nodig zal ik toch terug een nemen, wel zal ik bevallen met een doula om zo lang mogelijk of hopelijk zonder te kunnen bevallen nog eens 🫶🏼. Op het moment dat je zoveel pijn hebt (bij mij toch) heb ik niet meer over de risico’s nagedacht papier ondertekend en snel die ruggenprik erin dacht ik, btw na 1 uur 10 cm bij baby 1, na half uur 10 cm bij baby 3 dan mocht ik al persen. Dat duwtje heeft het bij mij gedaan maar als het lukt, beval ik graag nog eens zonder we will see 🌙
4 maanden geleden
Reactie op lacerise12
Er is een heel kleine kans. Dat moet je ook handtekenen op de papieren als ...
Btw 2 keer goed gestoken, bij de tweede ruggenprik kreeg ik een walking epidurale en kon ik bewegen😊👍
4 maanden geleden
Ik heb nog op het operatiekwartier gewerkt en die anesthesisten doen dat daar dagelijks! Het kan, maar dat is zeker zeldzaam! Complicaties zijn meestal ook verbonden aan de vorm van je ruggengraat, je houding die je zelf probeert aan te nemen tijdens het prikken & je gewicht. (Het is moeilijker als je vb zwaar overgewicht hebt en ze je ruggengraat amper kunnen voelen.)
Ik zou daar dus zeker niet mee inzitten 🤭
4 maanden geleden
Het blijft een prik in een gevoelige zone van je lijf natuurlijk, dus het risico is er altijd. Maar die artsen zijn daar zo bedreven in. Hoeveel zetten die er zo niet per jaar! Ik zou daar echt niet van wakker liggen. Als het nodig is, dan is het nodig. Miljoenen vrouwen gingen je al voor.