10 Reacties
één maand geleden
Hebben ze gezegd dat het belangrijk is om de pen een 10-tal seconden mooi te blijven ‘aandrukken’? Niet prikken en inspuiten en onmiddellijk terug verwijderen maar eventjes blijven vasthouden…
één maand geleden
Hey! Hoe bedoel je, op een lompe manier te schofferen?
Ik spuit ook insuline, ik moet dit 's avonds doen, ik spuit 22 eenheden. Allee, mijn vriend doet dit voor mij, vanwege mijn naaldenangst 😱
Mijn naaldje is 4 mm. Iedere avond wisselen van been. Ik moet eerst 2 eenheden los wegspuiten uit de naald zodat de lucht er uit is. Daarna stel ik 22 eenheden in. Dan zachtjes en loodrecht de naald in je been stoppen,je hoeft zelfs niet hard te drukken. Dan druk je je knop in bovenaan om de vloeistof te lossen. Je wacht dan minimaal 10 seconden en haalt de naald er zachtjes weer uit.
één maand geleden
Reactie op tboerderietje
Ik spuit ook insu ...
Idem hier. Maar mijn been is ook altijd wel wat nat. Volgens mij van de 2eh die ik wegspuit dat er nog iets blijft aanhangen 🙈
één maand geleden
Reactie op tboerderietje
Ik spuit ook insu ...
Een aantal uitspraken vond ik niet aan de orde, of toch zeker nu niet.. vb. “Na de bevalling eens aan dat gewicht werken.” “Met je overgewicht en zwangerschapdiabetes een zeer goede kandidaat voor diabetes 2.” Op een veroordelende toon telkens.
Zonder te vragen hoe goed ik het dieet volg, hoeveel ik beweeg.. Ben ook nog maar 2,5kg aangekomen, benieuwd wat ze anders daarover ging zeggen..
één maand geleden
Reactie op Maité87
Mijn verpleegkundige zei me dat het was om zeker geen lucht in de naald te ...
Uitleg is zeker niet incorrect. Subcutaan (licht onderhuids zoals bij insuline), kan het geen kwaad om een luchtbelletje te hebben. Maar het komt in principe allemaal neer op de correcte werking & de correcte dosis die je zo toegediend krijgt. Indien er nog een luchtbelletje vb zou inzitten, krijg je minder eenheden binnen (in het geval van haar uitleg) :)
Ben zelf ook verpleegkundige 🫠