2 Reacties

6 maanden geleden

Hey, hangt een beetje af van je cyclus. Als je eicel elke maand groeit, is het minder ingewikkeld Hier 3x IUI geprobeerd tijdens natuurlijke cyclus. Was meestal op dag 1 van mijn regels bellen, 10-12 dagen later naar de arts voor een inwendige echo. Ze controleren dan of je eicel groot genoeg is. Als alles ok was werd bij mij Ovitrelle gezet voor mijn eisprong. Dag erna is meestal inseminatie. Je partner moet zijn staal minstens 2u op voorhand overhandigen in het labo zodat dit kan worden bewerkt. Bij jou brengen ze een eendebekje in in je vagina, en met een katheter spuiten ze eigenlijk het sperma rechtstreeks in je baarmoeder. Bij mij was het dan 2 weken utrogestan opstelen, 3 maal per dag (progesteron hormoon) en na 2 weken testen. Het inbrengen van de katheter kan wel even een menstruatiekramp geven, maar daarna voel je er normaal niets meer van :-) Hopelijk ben je hiermee iets wijzer!

6 maanden geleden

Zelfde bij mij zoals Sara, met het verschil dat ik 1 of 2x in natuurlijke cyclus heb gehad en 2 of 3x met femara (letrozol) heb gehad. Bij de natuurlijke cyclus was het bellen om controle op dag 12. Ik weet nog dat ik een paar keer 3 - 6x per cyclus ben moeten gaan vóór ik me eisprong kreeg.. ik kreeg wel steeds een natuurlijke eisprong, maar mijn cyclus duurde heel lang en de follikels groeiden veel te traag. Ook met de femara moest ik meestal wel eens vaker gaan, maar is mijn cyclus wel met 4-7 dagen verkort!