60 Reacties

13 dagen geleden

Ik heb 14/11 een inleiding gepland staan. Eerste kindje. Hoor zowel positieve als negatieve verhalen dus ik sta er zonder verwachtingen in. Ik zie wel wat er komt en hoe het loopt ☺️

13 dagen geleden

Reactie op BrPa

Ik heb 14/11 een inleiding gepland staan. Eerste kindje. Hoor zowel positie ...
Hoever ben je dan? Het is wat het is en ze doen het niet voor niets natuurlijk! Ballon of pilletjes? Hier heb ik tot nog toe enkel ervaring met pilletjes maar de wijze is nog niet beslist, dat gaat de gyn volgende keer beslissen. Ben mega zenuwachtig aan het worden🙈

13 dagen geleden

Eind deze maand een inleiding voor mijn eerste kindje, door zwangerschapsdiabetes met insuline. Behoorlijk angstig daarvoor.. Vandaag beginnen wenen bij de vroedvrouw 🙈. Door omstandigheden pas enkele dagen ervoor uitleg van mijn eigen gynaecoloog.

13 dagen geleden

Reactie op BrPa

Ik heb 14/11 een inleiding gepland staan. Eerste kindje. Hoor zowel positie ...
Veel success!!

13 dagen geleden

De gynaecoloog heeft mij ook al ingepland voor een inleiding. Ik ben morgen 33w. Ons meisje is zo groot dat ze schrik heeft dat er anders te veel kans is op complicaties. Ik ben deels wel bang en ook een beetje teleurgesteld dat ik niet de "normale" bevalling zal hebben, maar ons kindje is ook ontstaan door IVF.. Dus ik probeer gewoon al het vertrouwen in mijn gynaecoloog te houden en er niet te veel aan te denken..

13 dagen geleden

Reactie op lacerise12

Hoever ben je dan? Het is wat het is en ze doen het niet voor niets natuurl ...
Dan ben ik 38+5. Ik weet nog niet op welke manier. Dat zal dinsdag beslist worden denk ik want dinsdag ging ze nog eens voelen of het dan misschien al 2cm geworden was en dan kregen we te horen of we woensdagavond binnenmoeten of donderdagochtend ☺️ alvast veel succes voor jou 🤞🏼

12 dagen geleden

Ik heb op 38 weken nog een afspraak bij de gyanecoloog en dan wordt ook de datum vastgelegd wegens zwangerschapsdiabetis en insuline. Weten jullie nu al de datum? Ben bang dat ze zal zeggen dat het die dag of volgende dag zal zijn en alles dan plots zo snel gaat.

12 dagen geleden

Reactie op Ikwileenkindje

Ik heb op 38 weken nog een afspraak bij de gyanecoloog en dan wordt ook de ...
Wij kregen 18 december een afspraak. Ik vermoed dat we bij onze volgende afspraak nog meer info zullen krijgen. Ze zei als de baarmoederhals nog niet "rijp" is dat we dan al vanaf de dag ervoor in het ziekenhuis moeten zijn..

12 dagen geleden

Reactie op Ikwileenkindje

Ik heb op 38 weken nog een afspraak bij de gyanecoloog en dan wordt ook de ...
Dit heb ik vorige keer voorgehad, vond dit absoluut onaangenaam en dit is ook mijn angst.. hierom loop ik enorm stressy rond. Maandagavond ging ik op controle en de inleiding stond gepland op vrijdag, plots moest ik meteen binnen! Ik heb nu dus ook blinde paniek om dit nog eens mee te maken.

12 dagen geleden

Reactie op SaraDL

De gynaecoloog heeft mij ook al ingepland voor een inleiding. Ik ben morgen ...
Hier is het ook die reden, omdat ik al twee eerdere grote kinderen kreeg willen ze deze baby onder de 4kg houden, ik heb hier echt niets tegen in te brengen, er waren bij mij complicaties bij mijn bevallingen dus ik probeer ook vertrouwen te hebben

12 dagen geleden

Ik ben nog niet 100% zeker maar er is wel kans want mijn baby is wel gezond en goed ontwikkelt maar groeit niet zoals gynaecoloog wilt. Als ons zoontje niet in een stijgende lijn groeit binnen 11 dagen dan moet ik op 37 weken ingeleid worden. Zo is nog eventjes afwachten. Heb er wel wat schrik voor want hoor zoveel verhalen en is mijn eerste kindje zo weet totaal niet wat ik moet verwachten ervan.

12 dagen geleden

Reactie op 🥰🥰❤️❤️

Ik ben nog niet 100% zeker maar er is wel kans want mijn baby is wel gezond ...
Veel succes! Voor mij was het erg persoonlijk, ik had een inleiding, natuurlijke bevalling, inleiding, het grote verschil was dat het veel sneller ging en de weeën makkelijker op te vangen waren, heb 2 keer een epidurale gevraagd aan 6cm bij mijn inleidingen. Ik was op, nochtans was mijn tweede kindje zelfs een sterrenkijker en woog ze 4kg600, duur, intensiteit van de weeën was anders. Ik zou graag nog eens zonder proberen en als het niet lukt is het ook maar zo. Ik heb wel veel vragen gesteld, wou heel graag de stappen weten, dit ga ik nu ook weer doen, ik vraag zelf ook van niet te snel het infuus te geven en geen schederlelectrode bij mijn eerste kindje wist ik dat allemaal niet. Dus nu vraag ik zeker van rustig op te bouwen met het infuus, evt indien mogelijk de vliezen pas te prikken aan 5cm (vorige keer deden ze dit aan 3cm bij de inleidingen)

12 dagen geleden

Dankjewel, oh en hoe was de epidurale voor jou. Hoor daar ook veel verhalen over, durf zelfs al niet meer. Is er een groot verschil van weeën. Ah je mag dat allemaal vragen. Wordt die schedelelectrode automatisch gebruik, moest effe opzoeken had er nog niet van gehoord En snap wel dat je wilt opbouwen met het infuus.

11 dagen geleden

Reactie op 🥰🥰❤️❤️

Dankjewel, oh en hoe was de epidurale voor jou. Hoor daar ook veel verhalen ...
Eerste was een volledige en die vond ik minder aangenaam, bij de andere had ik een light versie die was wel super 👍🏻👍🏻 steken zelf valt echt enorm mee Ja de weeën waren intenser omdat ze heel kort op elkaar kwamen. Ja normaal gebruiken ze wel zo een elektrode maar mijn dochter had echt een plekje op haar hoofdje.. ze wilden dat echt persé en heb geweigerd en gewoon met de monitor verder gegaan.. Soms komen ze echt dwingend over hoor, moet allemaal snel gaan😱😱 maar ik probeer toch 😍😍

10 dagen geleden

Reactie op lacerise12

Eerste was een volledige en die vond ik minder aangenaam, bij de andere had ...
Oh echt, ik dacht dat het wat zeer zou doen. Zo het is oké om dingen te weigeren.

10 dagen geleden

Ik weet enkel dat ik niet over datum mag gaan, maar er staat nog geen inleiding gepland… Wel elke week een monitor.

10 dagen geleden

19/12 als ik niet voor 16/12 beval 😅 heb wel wat stress eerlijk gezegt

9 dagen geleden

Reactie op 🥰🥰❤️❤️

Oh echt, ik dacht dat het wat zeer zou doen. Zo het is oké om dingen te w ...
Ik weet nog dat ik enkel zoiets had van LAAT HET RAP GAAN😅 was dan superblij als het erin stak, helaas had ik echt kei snel 10cm bij beide keren en was ik dus extreem teleurgesteld dat het al zover was en ik niet even kon bijslapen als je hem dan steekt wil ik er ook wat geniet van hahaha 😜

7 dagen geleden

Reactie op 🥰🥰❤️❤️

Ik ben nog niet 100% zeker maar er is wel kans want mijn baby is wel gezond ...
Amai 37w is toch net niet volgroeid? Wel jammer dat de gyn dit al voorstelt. Hopelijk krijg je toch w t meer tijd op je volgende controle.

7 dagen geleden

Ik werd voor mijn 1e baby ingeleid met synthetische oxytocine en heb pas na enkele uren de epidural gevraagd. Maar ik zou aanraden om vroeger een te vragen 😅 ingeleide weeen voelen anders aan dan natuurlijke weeen. Maar op zich niets tegen een inleiding. Laat je vooral goed informeren wat er gebeurt en waarom vooraleer je beslist ☺️