17 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op Freke
Als juf zeg ik: 3/12. Sinterklaas op school draait ook de hele dag rond de ...
Ik ben zelf ook leerkracht maar bij de pubers en die geven er gelukkig niet veel meer om 🤭 kan me wel voorstellen dat het bij kleinere kindjes een heel groot feest is! Is bij onze kindjes ook op school en de crèche. Dubbel hè. Ik hou meer van even getallen 😂😂…… maar ja 😜😜 moest ik de kans hebben ik liet de baby zelf beslissen op welke dag hij wilt komen maar dat zal er niet inzitten helaas 😂
2 maanden geleden
Ik ben ook kleuterjuf, om die reden zeg ik ook 3/12.. Het is heel moeilijk om op 6/12 in een kleuterklas een verjaardag te vieren in alle sint drukte 🙃. Alsook voor de sintcadeautjed thuis.. Mijn vriend is 24/12 jarig, en heeft als kind nooit een ‘eigen’ verjaardag gehad, aangezien het altijd kerst is.. Geen leuk gevoel als kind..
Maar volg je hart & gevoel!
2 maanden geleden
Ons kindje is uitgerekend voor 6/12 en we hebben al vanaf het begin gezegd dat we hoopten dat hij niet op Sinterklaas zelf geboren zou worden (oh, de ironie, nu zou ik de wereld geven dat hij tot dan blijft zitten). Niet alleen voor schoolactiviteiten, maar ook voor cadeautjes lijkt ons dat lastig als ze jong zijn. Dan is het misschien klagen over of het een cadeautje van Sinterklaas is, of cadeautje voor de verjaardag. 😂 Wij zouden dan voor 3 december kiezen. 😁
2 maanden geleden
Ik ken iemand die geboren is op 6/12 en dit zelf niet zo leuk vind… als reden gaf ze altij dat ze steeds één “groter” cadeau kreeg én haar zus diezelfde dag ook cadeaus kreeg.
Ik ben voor een week later uitgerekend, maar weet dat de kans groot is dat ik die dag niet haal. En ik zeg steeds dat ik niet op 6/12 wil bevallen, wat er ook gebeurd 😅
2 maanden geleden
Als je echt twijfelt en je niet goed voelt bij 6/12 zou ik ook voor 3/12 gaan. Ik snap wel dat je je baby alle kansen wil geven tot de laatste datum om zelf te komen, maar wie weet komt hij toch een paar dagen ook vroeger vanzelf? Het is dat je het nooit weet eh 😅😅.
Zelf zou ik er iets minder mee inzitten om 6/12 te hebben want bij ons in Aalst vieren we geen Sinterklaas maar Sint-Maarten op 11/11, dus normaal op school ook in Aalst dacht ik. Zelf ben ik wel opgegroeid met Sinterklaas dus bij mijn ouders en broer is het wel pas op 6/12, beetje verwarrend allemaal voor een kind dus daar zijn we nog niet aan uit hier wat we daarmee doen 😂.
Ik zou zeggen volg je hart hierin, het is idd niet leuk als kind om het gevoel te hebben je verjaardag te moeten delen als deze op Sinterklaas valt. Als tiener trekken ze zich dit waarschijnlijk niet echt meer aan, maar zeker in die eerste levensjaren zijn verjaardagen toch wel echt bijzonder 😊
2 maanden geleden
Reactie op elighes
Ik ben uitgerekend 6/12 en hoop stiekem dat hij effectief op die dag komt � ...
Oooo tell me why? Mijn man begint ook al eerder richting sinterklaaskindje te gaan😏😂….
2 maanden geleden
Reactie op lotje1994
Als je echt twijfelt en je niet goed voelt bij 6/12 zou ik ook voor 3/12 ga ...
Ik twijfel enorm! De kans dat ik vroeger beval is echt volgens de gyn nihil 🥲 m’n enige natuurlijke bevalling die niet ingeleid werd kwam op de dag van de inleiding 41w1, m’n andere 2 kindjes geen opening niets en ben ingeleid op 40w2 en 39w2 😂! Mijn man is zelf van Aalst en ziet er geen graten in, ik ben van Brussel daar vieren we het op 6/12, nog even twijfelen dus 👻
2 maanden geleden
Reactie op JesminaM
Ons kindje is uitgerekend voor 6/12 en we hebben al vanaf het begin gezegd ...
Mijn man stelde al voor voor 5/12 te vieren en 6/12 Sinterklaas 🤣, als ik beval op 6/12 ben ik thuis met zijn eerste verjaardag want dat is dan een zaterdag volgend jaar 😂. Maar aan de andere kant lag mijn inleiding vorige keer vast op 29ste en de gyn besloot 25ste in de late avond dat de kleine er NU uit moest 🥲😂 Zodus.. ik acht hem ertoe in staat nog alles te wijzigen last minute 😂 3/12/24 of 6/12/24 vind ik qua cijfers zoveel mooier 🥲🥲🥲🥲🥲🥲 maar ja die sint moest dan ook geboren worden he verdorie
2 maanden geleden
Reactie op meganneke
Ik ben uitgerekend op 6/12 en hoop echt dat ik niet beval op mijn uitgereke ...
Snap ik echt wel! Wij hebben al 3 kindjes en dat is hier altijd wel feest, op school ook. Dus wil niet dat hij zich dan minder gevierd voelt wel 🥲
2 maanden geleden
Reactie op Laurah5
Ik ken iemand die geboren is op 6/12 en dit zelf niet zo leuk vind… als red ...
Hmmm.. snap die gedachtegang wel! Op onze leeftijd maakt het niet uit, maar kinderen ja.. jammer dat ik niet kan vragen wat ie zelf het liefste heeft😂
2 maanden geleden
Reactie op lacerise12
Mijn man stelde al voor voor 5/12 te vieren en 6/12 Sinterklaas 🤣, als ik ...
Een opmerking dat ik hieronder las en waar ik niet eerder bij had stilgestaan: je hebt inderdaad al 3 andere kindjes die op Sinterklaas cadeautjes krijgen. En dan gaat jouw zoontje zich minder speciaal voelen op 6/12 want de broer en zussen krijgen ook cadeaus.. Wij als volwassenen kunnen ons daar overheen zetten, hahaha, maar voor een klein kindje gaat dat heel verwarrend zijn. 😅 Voor mij zou dat nog een extra argument zijn om 3/12 te kiezen. 😁
2 maanden geleden
Reactie op JesminaM
Een opmerking dat ik hieronder las en waar ik niet eerder bij had stilgesta ...
Dat is wel een feit! Enkel ik ben zo aan even getallen hè 😂🥲! Maar bon die zijn toevallig nu: baby 1: even (lente)- baby 2 oneven (herfst) - baby 3 even (lente) baby 4🤪🤪🤪🤪
Bij 1, 2 & 3 hebben ze me nooit keuzes gegeven hoor dan was het het is die dag en dat zal het worden toeval dus 👻😜!
2 maanden geleden
Ik ben zelf een Sinterklaaskindje 😅. Als kind vond ik het niet altijd even fijn, maar op zich kan je daar ook wel omheen, zoals bijvoorbeeld een extra cadeau voor de jarige. Ik vond het bijvoorbeeld niet fijn dat ik soms een groter cadeau kreeg (da's dan van de Sint en mama en papa) wat ik als ouder wel begrijp, maar als kind ken je de waarde van geld niet goed. Denk dat het dan fijner is om 'meerdere' cadeautjes te krijgen (hoeft daarom geen groter budget te zijn, maar meer gespreid) zodat de jarige zich ook wat extra speciaal voelt op zijn speciale dag. Nu als volwassene maakt dit uiteraard niet echt meer uit hoor 😜🤗. Ook naar traktaties op school toe kan je bijvoorbeeld vragen aan de juf of dit de dag ervoor of erna mag bijvoorbeeld? Ik kreeg vaak dezelfde dag iets mee, en dan nog eens iets in Sinterklaasthema (nic-nacjes/ mandarijntjes) en dan dachten kinderen soms dat dit van de Sint was 😅🥲