15 Reacties
2 maanden geleden
Ikzelf heb een drietal weken geleden wel al vocht gelekt (en nu nog op verschillende momenten)... Ik merkte op dat dit kwam nadat ik heel heftig en realistisch droomde over het geven van borstvoeding en op een ander moment kwam het na het kijken van filmpjes op YouTube over borstvoeding en de eerste maand van een pasgeboren baby (waar ik best heftig en emotioneel op reageerde zonder ik het zelf in de hand had...). Mijn mama bijvoorbeeld vertelde me dat zij zowel tijdens de zwangerschap van mij als tijdens de zwangerschap van mijn zus pas vanaf de geboorte moedermelk gaf en lekte... Alles komt sowieso goed, dus zeker niet stressen want dit bevordert het ook zeker niet
2 maanden geleden
Da's niet bij iedereen zo dat dat al gebeurt. Ik vind het op zich vervelend dat ik het al heb want heb overal vlekken 馃檲 kleren, bh, bed... kan even goed zijn dat ik er toch geen kan geven ookal heb ik wel al vocht nu. Is echt geen garantie hoor. Probeer niet te veel stressen over dingen die je toch niet in de hand hebt. Komt goed!
2 maanden geleden
Ooh nee nee, dat is helemaal normaal, dat is bij iedereen anders! Ik heb nooit lekkage gehad, zelfs amper borst kompressen nodig gehad bij de borstvoeding en die borstvoeding liep bij mij prima vanaf dag 1 bij mijn eerste kindje. Nu bij de tweede ook nog geen druppel verloren 馃槈 Geen reden tot paniek!
2 maanden geleden
Zelf had ik mijn eerst lekkende borst op 18w en hoop natuurlijk dat ik borstvoeding zal kunnen geven. Maar dit betekent nog niet dat het ook effectief goed zal gaan.
Mijn zus had geen lekkende borsten tijdens haar zwangerschap en heeft 1 jaar lang borstvoeding gegeven. Lekkende borsten zijn dus absoluut niet 麓nodig麓 om na je bevalling voldoende moedermelk te kunnen aanmaken. Maak je daar zeker nog geen zorgen om :)
2 maanden geleden
Oei ik heb nooit vocht verloren 馃槼 bij geen enkele zwangerschap heb mijn tweede dochter 4,5 jaar aan een stuk bv gegeven zelfs een hele zwangerschap door en dan nog 2 jaar met twee 馃き
2 maanden geleden
Bij mijn eerste kindje is borstvoeding niet gelukt. Hij was een maand te vroeg geboren en zijn zuigreflex was niet goed. Enkele weken geprobeerd met afkolven, borstontsteking gehad en ik was echt doodop.
De dokter zei dan ook dat borstvoeding goed is, maar een mama die niet uitgeput is en tijd heeft voor de baby nog belangrijker.
Je dus niet focussen dat het moet lukken want dat is niet het belangrijkste. Lukt het, dan is dat goed, lukt het niet, dan ben je zeker ook een goede moeder!