11 Reacties
2 maanden geleden
Ik heb er zelf niet zoveel last van op een nuchtere maag maar ik vind het moeilijk om ‘s ochtends dan nog een half uur te wachten voor ik mag eten. De apotheek had me wel laten weten dat je die pilletjes ook gewoon een half uur voor je middagmaal of avondmaal kan nemen. Ijzer wordt gewoon slecht opgenomen in combinatie met bv koffie of Calcium. Dus gewoon voldoende tijd laten tussen de inname en een maaltijd of snack. Ik combineer ook altijd met iets met vitamine C (zoals fruitsap of water met citroen). Dit zorgt voor een betere opname. Hopelijk helpt dit wat. Die tabletten kunnen inderdaad wat zwaarder op de maag liggen.
2 maanden geleden
Ik heb tardyferon gekregen voor mijn ijzertekort. Heb deze wel nog maar 1x genomen. Ze hebben toen niets gezegd over nuchter te nemen.
2 maanden geleden
Reactie op julie1998
Ik neem ook tardyferon. Dit moet steeds min 1u voor de maaltijd. Bij mij li ...
Ow, dat hebben ze niet gezegd...
2 maanden geleden
Ik neem tardyferon , moet wel met water of beste fruitsap ingenomen worden en zeker niet met melk . Voor de rest geen last van die pilletjes
2 maanden geleden
Wij geven in het ziekenhuis Losferron bruistabletten, een halfuurtje voor de maaltijd. Heb in die 8 jaar nog niet geweten dat er een patiënt slecht van was, maar ik werk met geriatrische patiënten en die zijn meestal wel gewend van veel medicatie te moeten nemen 😅. Je kan ook proberen van ze een aantal dagen toch bij het eten in te nemen en zien hoe je hiermee bent, en nadien idd op een nuchtere maag. Ijzer wordt het beste opgenomen op een nuchtere maag idd maar als je ze terug uitbraakt heeft het natuurlijk ook weinig zin..
2 maanden geleden
Reactie op elighes
Hoe laag stond je ijzer om een supplement te moeten nemen? Ik vraag het omd ...
Bij mij stond het op 13 denk ik. Had het gezien bij het bloedonderzoek van de suikertest. Vroedvrouw/gynaecoloog had er ook niets van gezegd. Ik heb er zelf achter gevraagd en dan gaf ze aan dat het redelijk laag stond. Toen kreeg ik een voorschrift. Ik was ook heel vermoeid en snel buiten adem. Intussen neem ik de tabletten al een 10-tal dagen en ik voel wel dat ik meer energie heb.