Hey iedereen,
Iemand waarvan de partner zelfstandig is? Op welk vaderschapsverlof heb je recht als zelfstandige? Krijg je hiervoor een bepaalde uitbetaling?
Want niet werken als zelfstandige = geen loon. En geld kunnen we nu wel gebruiken om alle babyspullen te bekostigen. 馃槄
Mijn partner start vanaf morgen als zelfstandige, hij maakt de overstap van hoofdverpleegkundige in een ziekenhuis en start zijn eigen praktijk/toer op als zelfstandig thuisverpleegkundige.
Zijn jaar onbetaald verlof was nog maar net goedgekeurd in het ziekenhuis en nog geen week later had ik een positieve test.
Gezien we niet verwacht hadden dat ik bij de eerste keer proberen zwanger ging zijn, dachten we allebei dat we iets meer tijd gingen hebben en vooral dat hij wat meer tijd zou hebben om zijn zaak op punt te stellen..
Ik zou wel graag hebben dat hij de eerste week na de bevalling thuis kan blijven om wat te helpen in het begin, ook om onze hond mee te laten wennen (wij hebben een grote Berner Sennen), en ik niet moet 'jongleren' tussen de baby en de hond.
Ik maak me wat zorgen dat ik, nadat ik uit het ziekenhuis kom, er thuis direct alleen voor zal staan omdat je als zelfstandige niet zomaar vervanging hebt en hij ook alleen zijn toer start (dus 7/7 werken in het begin)..
Iemand raad?