10 Reacties
15 dagen geleden
Ik kreeg ook telefoon... "omdat ik op de lijst met zwangeren sta" (ik dacht, allé merci voor de stempel op mijn kop)... heb hen vriendelijk bedankt voor de moeite en gezegd dat ik geen beroep ga doen op hun diensten. Hoef niet nog meer volk in mijn huis. Denk dat die dame aan de andere kant van de lijn, net niet van haar stoel gevallen is 😅
15 dagen geleden
Hier is ze al op huisbezoek geweest & ik was vrij positief! Die dame zei ook dat het regiogebonden is, hoe mensen het soms ervaren. Ook onze vroedvrouw raadde het aan, omdat het gratis is & ze alles doen. Ze zei wel dat je vb gewicht etc of dingen die je niet aanstaan met een korreltje zout moet nemen & dan kan je nog naar de pediater gaan :)
15 dagen geleden
Wij hebben het huisbezoek geweigerd en zijn zelf geweest. Heel positief ervaren eigenlijk. Alle uitleg gekregen. Gewoon idd over lengte en gewicht enz van het kindje: met een korrel zout nemen. Algemeen geweten dacht ik. Maar 't is gratis en je kan er terecht me vragen, dus waarom niet. Mocht het me tegensteken leg ik het wel stil.
15 dagen geleden
Ondanks mijn argwaan door de vele negatieve ervaringen, liet ik de dame toch op gesprek komen om uitleg te geven. Voorlopig ga ik wel beroep doen op hun diensten. Met het idee om inderdaad ook met een korreltje zout te nemen qua curves.. En misschien eindelijk leren op mijn strepen staan indien nodig 😅.
15 dagen geleden
Ik zou ze vooral eens laten komen omdat ik zelf thuisbegeleiding doe. Wel vanuit een andere context & meestal wel echt op vraag van het gezin, maar ik ben ook een vreemde die het gezin binnenstapt.
Ik voel bij mezelf dat die mail me wat ‘kriebels’ gaf, mama beer kwam een beetje naar boven 😅 het zou vooral een goeie ervaring kunnen zijn voor mezelf over hoe ik als hulpverlener een gezin binnenstap en wat dat doet met het gezin (beetje beroepsmisvorming? 🫣)
15 dagen geleden
Wij hebben nog niets ontvangen, maar we gaan ook geen beroep doen op k&g. Enkel de gehoortest laten we doen. Onze vroedvrouw volgt lengte en gewicht op en onze huisarts vaccinaties en ontwikkeling.
Bij ons is eerder privacy de reden. Ik wil dat dat medische gegevens van ons zoontje in z’n medisch dossier zitten en niet in een kinddossier waar dan later ook nog eens het CLB aan kan. Ze houden dan ook nog eens gegevens bij van ons als ouder, wat we ook helemaal niet willen. We willen onze medisch vertrouwenspersonen zelf kunnen kiezen.
14 dagen geleden
Bij ons is de consulente van Kind & Gezin een verpleegkundige. Ze gaf ons veel nuttige informatie en een boekje waarin we alles kunnen bijhouden rond de opvolging van de vaccinaties, het gewicht, enzovoort, van ons toekomstige dochtertje. Ik heb hen ook laten weten dat ik begeleiding krijg van Imens na de bevalling. Het is fijn dat ze samen kunnen werken door dat boekje; bijvoorbeeld, als de vroedvrouw van Imens al het gewicht heeft genoteerd, hoeft Kind & Gezin dat niet meer te doen. Zoals velen zeggen, de begeleiding is gratis en waarschijnlijk heel handig voor de opvolging van haar vaccinaties en eventueel andere zaken zoals advies 😇 Vind het heel praktisch en ga gewoon mee met de flow en we zien wel wat het geeft 🤷🏻♀️