12 Reacties

3 maanden geleden

O ja nog vermelden; ik ben 24 weken zwanger.

3 maanden geleden

Heb ik ook! Ook vooral namiddag-avond! Ook 24w zwanger.. Ik ga het vrijdag navragen bij de vroedvrouw ☺️.

3 maanden geleden

Hier ook! Heb het er over gehad met de gynaecoloog en zij zegt dat het helemaal geen erg is. Ik zwelde ook sowieso voor de zwangerschap al op na een maaltijd, dus eigenlijk is dat nu hetzelfde alleen valt het veel meer op en doet het met zen momenten pijn. Wat mij helpt is dan even de steunband van Cariwell dragen, geeft toch wat ondersteuning. Die mag je blijkbaar niet constant dragen, dus doe het alleen op de ergste momenten.

3 maanden geleden

Ik heb dat vaak als we een avondje weg zijn of na een BBQ ofz.. dan is het precies een giga harde ballon (21 weken)

3 maanden geleden

Reactie op Sara1818

Hier ook! Heb het er over gehad met de gynaecoloog en zij zegt dat het hele ...
Nog een kleine aanvulling, ik dacht dus ook dat dit het principe was van “harde buiken”, maar blijkbaar zou dat voelen als lichte weeen.. nog niet gehad, maar da’s wat ik las en hoorde van anderen.

3 maanden geleden

Herkenbaar! 23w en ´s morgens begin ik met een normale buik, om dan tegen de namiddag-avond een harde, opgeblazen buik te hebben. Mijn buik ´s morgens en ´s avonds zijn een wereld van verschil. Heb er ook geen last van, nergens pijn. Het stelt gerust dat het bij anderen ook zo is. 😊

3 maanden geleden

Goed om te horen dat ik hier niet alleen in ben. Hebben jullie ook tips om dit gevoel te voorkomen of verminderen? Of is er weinig aan te doen?

3 maanden geleden

Reactie op lou15

Goed om te horen dat ik hier niet alleen in ben. Hebben jullie ook tips om ...
Ik kan echt die Cariwell band aanraden (met buikstuk), werkt toch bij mij echt goed als ondersteuning

3 maanden geleden

Reactie op lou15

Goed om te horen dat ik hier niet alleen in ben. Hebben jullie ook tips om ...
Volgens mij is er hier niet echt iets aan te doen. Als je niet zwanger zou zijn, is je buik op het einde van de dag vaak ook meer opgeblazen. Een zwangerschap maakt dat gewoon nog wat erger/ minder aangenaam. ‘T is voort goeie doel 💛

3 maanden geleden

Hier ook. Ik ging juist het es vragen en zie het hier als topic bij het forum. Blij dat dit herkenbaar is en dat er nog mensen zijn. Na het eten begint dat plots. Nochtans drink ik genoeg water. Eten van vezels zou ook helpen. Dit doe ik ook. Progesteron zorgt voor een tragere darmwerking had ik gelezen, alsook meer lucht in de darmen. Wel een eerder lastig gevoel. Maar zoals ik lees...het is voor het goede doel, maar blij dat we elkaar kunnen helpen met info/steun/advies ❤️

3 maanden geleden

Ik heb hier ook vaak last van, 23w4d, enkel vanavond doet het wel wat pijn… zo meer een zeurende gevoel in de zijkanten van mn buik en lage rugpijn

3 maanden geleden

Ik ben nu 25w weken zwanger, en heb hier ook al enkele weken last van. Gevraagd aan mijn gynaecoloog op 24w, en zij vertelde me dat dit een teken van je lichaam is om te rusten en/of meer water te drinken…