20 Reacties

4 maanden geleden

Mijn partner is tot nu toe altijd meegeweest. Behalve 1x toen ik na mijn operatie extra op controle moest bij de gynaecoloog, toen kon ik zelf niet rijden en mijn vriend kon niet vrij maken op het werk. Toen is mijn schoonmoeder meegeweest, maar zij dringt zich totaal niet op of doet niet moeilijk als ze niet mee zou mogen. Was wel heel dankbaar en trots achteraf.

4 maanden geleden

Reactie op Nele2410

Mijn partner is tot nu toe altijd meegeweest. Behalve 1x toen ik na mijn op ...
Ja dat snap ik wel. Je hebt wel geluk de mijne moeit met alles. Ik ben al blij dat mijn vriend al bij elke gynaecoloog afspraak erbij kan zijn.

4 maanden geleden

Ik heb dit probleem niet, maar kan je niet zeggen dat er maar max 2 personen tijdens de consultatie binnen mogen , dat er maar 1 begeleider mee mag? En dat jouw partner dan uiteraard die persoon is omdat hij zijn kindje wil leren kennen. Zeg dat je het hebt nagevraagd en dat je dit als antwoord kreeg van jouw gynaecoloog, problem solved (I hope) 😁. In ons ziekenhuis geldt trouwens effectief de regel dat er maar 1 begeleider bij mag zijn.

4 maanden geleden

Reactie op JesminaM

Ik heb dit probleem niet, maar kan je niet zeggen dat er maar max 2 persone ...
Dat is een goed idee. Kan ik wel doen. Ik vindt gewoon lastig dat hun teveel moeien

4 maanden geleden

Inderdaad.. gewoon zeggen dat het niet mag....

4 maanden geleden

Reactie op 🥰🥰❤️❤️

Dat is een goed idee. Kan ik wel doen. Ik vindt gewoon lastig dat hun teve ...
Ik kan me voorstellen dat dit inderdaad lastig is, want waar stopt het dan? Wat zal het geven als jullie kindje er is? Hopelijk kan jouw partner je helpen om jouw grenzen duidelijk te stellen, hij zal deze duidelijk moeten communiceren naar zijn moeder zodat zij begrijpt dat jouw man dit ook steunt. Dat ze niet denkt dat jij de dramaqueen bent, maar dat jullie als koppel 1 front vormen met jullie grenzen - die ze best respecteert als ze de band goed wil houden. Succes alvast!

4 maanden geleden

Reactie op Naomi__1994

Inderdaad.. gewoon zeggen dat het niet mag....
Isgoed

4 maanden geleden

Bij de gynaecoloog gaan blijft toch echt wel een medische afspraak? Je gaat bij een arts en je bent daar effectief patiënt. Dat zijn geen pretecho’s. Ik zou dat een schending van mijn privacy vinden mocht mijn schoonmoeder zich zo opdringen. Zelfs als je partner niet zo meekunnen en je wilt liever niet alleen gaan, neem je toch een vertrouwenspersoon mee van je eigen keuze? Misschien kan je een compromis sluiten en de echobeelden eens filmen? Wij hebben dat ook gedaan. Je kan dan de delen laten zien die je zelf wenst en je schoonmoeder kan het kindje zien bewegen en de hartslag horen.

4 maanden geleden

Hier staan er ook enkele in de rij om eens mee te mogen. Daarom heb ik vandaag een pretecho geboekt en neem ik ze daar mee naartoe 🤗

4 maanden geleden

Ik neem enkel iemand anders mee als mijn vriend niet mee kan. Maar als hij meekan dan is het enkel hem, ik voel me daar persoonlijk minder comfortabel bij

4 maanden geleden

Reactie op JesminaM

Ik kan me voorstellen dat dit inderdaad lastig is, want waar stopt het dan? ...
Ja hoop niet altijd. Ik ga zeker met mijn partner over praten. Dankjewel🥰

4 maanden geleden

Hoezo wordt ze zelfs boos? 🥹 dit is toch echt wel een moment voor jou en je partner.. zou echt gek worden moest mijn schoonmoeder zo doen denk ik. Zeg gewoon dat je vriend hier iets van zegt? Of anders lieg je dat er enkel 1 iemand extra bij kan zijn.

4 maanden geleden

Reactie op Laura0212

Bij de gynaecoloog gaan blijft toch echt wel een medische afspraak? Je gaat ...
Ja idd. Zeker omdat het een uitgebreide echo is de volgende afspraak. Ja dat heb ik ook liever iemand dat ik meer vertrouw maar dan ga mijn schoonmoeder het niet eerlijk vinden.

4 maanden geleden

Reactie op meganneke

Hier staan er ook enkele in de rij om eens mee te mogen. Daarom heb ik van ...
Ohh dat is wel iets leuks. Mss moet ik dat ook gaan doen

4 maanden geleden

Reactie op elighes

Ik neem enkel iemand anders mee als mijn vriend niet mee kan. Maar als hij ...
Begrijp ik wel

4 maanden geleden

Reactie op Sb1998

Hoezo wordt ze zelfs boos? 🥹 dit is toch echt wel een moment voor jou en j ...
Geen idee. Denk gewoon dat ze heel graag mee wilt. Begrijp ik wel en ja kan ik wel doen

4 maanden geleden

Had vandaag naar het ziekenhuis gebelt en mag blijkbaar maar 1 begeleider mee. Zo waarschijnlijk is dat in bijna elk ziekenhuis

4 maanden geleden

Oh damn... Bij ons is dit ook "ons" momentje tussen mijn partner en ikzelf... Onze ouders hebben zelfs nooit zelf voorgesteld of gevraagd om mee te gaan omdat zij zelf weten dat dit iets is voor onder partners alleen te doen... Iedereen vult dit natuurlijk in volgens hoe die het zelf wilt. Ik ga nu uitzonderlijk mijn eigen mama volgende afspraak mee vragen omdat mijn partner niet anders kan dan te gaan werken helaas, en ik niet alleen wil gaan. Dus zij was wel heel erg blij natuurlijk, maar ze weet ook de omstandigheden en dat dit niet voor de rest van de afspraken zo zal zijn nog 🙈🙈

4 maanden geleden

Reactie op YanaDS

Oh damn... Bij ons is dit ook "ons" momentje tussen mijn partner en ikzelf. ...
Begrijp ik. Dat is ook zo en ja als je partner eens niet kan mee komen snap ik dat, is niet zo leuk om alleen te gaan naar de afspraak.