6 Reacties
één maand geleden
Hoi! Bij mij net hetzelfde! Op 20 weken zat hij voor op gewicht en op 26 weken was hij niet genoeg bijgekomen en dus achter op de curve… toen hebben ze gezien dat er teveel weerstand zat op mijn navelstreng om voldoende voedingsstoffen tot bij ons kindje te krijgen… hebben toen asaflow opgestart en mocht de week erna terug op controle… ons babytje was de week erna voldoende bijgekomen maar bleef wel op de lagere curve en dus aan de kleine kant. Nu 33 weken ver en nog steeds op de lagere curve maar zolang hij op die curve goed blijft bijkomen zien ze geen probleem. Hij woog op bijna 32 weken 1800g, volgens mijn gynaecoloog een kleine baby maar ze zien er geen problemen in. Ik ga nu al sinds 26weken om de 2 weken op controle om te kijken of de weerstand die mijn navelstreng geeft niet verslechtert en om te kijken of de baby voldoende blijft groeien… mijn gynaecoloog heeft me toen aangeraden om voldoende te rusten, op de linkerzijde te liggen zodat de verbinding met de navelstreng beter is en om goed te letten op de kindsbewegingen. Hebben ze bij jou de weerstand van de navelstreng gemeten? Mocht je niet gerust zijn zou ik toch vragen om nog even vroeger terug op controle te mogen… is tenslotte je kindje en 3 weken ongerust rondlopen is ook de oplossing niet natuurlijk! Hopelijk verkeerde meting geweest en de volgende controle positief nieuws!! Ik duim alvast!
één maand geleden
Reactie op Jasmienvdm
Hoi! Bij mij net hetzelfde! Op 20 weken zat hij voor op gewicht en op 26 we ...
Bedankt voor je bericht! Uiteindelijk nog een hele dag in het ziekenhuis geweest voor extra controles voornamelijk door harde buiken. Krijg nu utrogestan en mag volgende week opnieuw op controle. Hopelijk snel beter!
één maand geleden
Reactie op marbieke
Bedankt voor je bericht! Uiteindelijk nog een hele dag in het ziekenhuis ge ...
Blij dat je al sneller terug op controle mag! Hopelijk volgende week positief nieuws voor jullie!
één maand geleden
Reactie op marbieke
Bedankt voor je bericht! Uiteindelijk nog een hele dag in het ziekenhuis ge ...
Alles oke met jullie? Hebben jullie al de extra controle gehad?
één maand geleden
Reactie op Jasmienvdm
Alles oke met jullie? Hebben jullie al de extra controle gehad?
Ja we kregen de extra controle waar de baby nu op p53 zat en perfect gemiddeld was. Dus heel goed nieuws! Maar helaas op dezelfde controle gezien dat mijn baarmoederhals verkort was tov de week voordien. Extra rust nemen dus om zeker aan die 34 weken te komen (vandaag 30w). Ik stop dus even met werken en heb volgende week en de week nadien opnieuw controle 🤞. Hoe gaat het ondertussen met jou en de 👶
één maand geleden
Reactie op marbieke
Ja we kregen de extra controle waar de baby nu op p53 zat en perfect gemidd ...
Blij dat alles goed gaat met de baby! Is toch altijd een pak van je hart he! Inderdaad je rust nemen! Ik duim zeker dat je kindje zolang mogelijk kan blijven zitten 🤞Onze controle staat maandag gepland, om goed te zijn zouden we boven de 2kg moeten zitten dus we leven op hoop momenteel 😊