7 Reacties

2 maanden geleden

Ik laat elk jaar mijn griepvaccin wel zetten, gewoon ook omdat ik met patiënten werk met verminderde immuniteit en ik zelf ook wel gemakkelijker ziek word dan vroeger heb ik al gemerkt, zeker als ik wat vermoeid ben. Dus ik laat het zetten, ook in functie van de baby nu. Vaccin voor kinkhoest moet ik ook herhalen sowieso want is bijna 4 jaar geleden, om antistoffen door te geven. En als het vaccin voor RSV beschikbaar is zal ik dit waarschijnlijk ook nemen, gezien we pal in het RSV seizoen bevallen en je dit écht niet wilt bij zo'n kleintje.. Normaal heb ik het ook niet voor vaccins, ik zet ze liever dan dat ik ze krijg, maar nu denk ik vooral aan mijn baby en is het wel belangrijk om ze te krijgen vind ik

2 maanden geleden

Ik kom net van de gynaecoloog en deze heeft aangeraden om deze te nemen rond oktober. Het zou ook de eerste keer ooit zijn dat ik die neem maar ik ben wel elk jaar eens geveld door de griep 🙈

2 maanden geleden

Ik ben iemand dat tegen vaccines en medicatie ben maar ik ga me wel laten vaccineren tegen kinkhoest zeker omdat het vele veiliger is voor de baby.

2 maanden geleden

Ik heb het alle keren gedaan 😊 dus nu de vierde keer zal ik het zeker en vast doen. Ik heb vorige zwangerschap COVID gehad en ik was zo ziek dat ik letterlijk niks meer kon, elk jaar hebben wij ook de griep in huis & daar ben ik zeker van omdat onze pediater het test en onze kinderen zijn er altijd heel ziek van.. ik heb had dit jaar geen griep vaccin gekregen (vergeten!) en kreeg een longontsteking (en was geen lachtertje!!!!!) Lees: bloed hoesten etc. Ik twijfel geen seconde 😊 sta ook op school en met 2 schoolgaande kindjes & 1 in de crèche heb ik steeds aanvallen van virussen langs alle kanten.

2 maanden geleden

Bij zwangerschap wel altijd vaccin genomen, grotere kans op ziek worden en dat hoeft er niet nog eens bij nu. Is idd geen garantie dat je helemaal niet ziek wordt want er zijn veel varianten.

2 maanden geleden

Ik heb het nooit gedaan.. alleen kinkhoestvaccin en ben altijd hoogzwanger geweest in de winter.. x

2 maanden geleden

Hey, Topics over vaccinaties zijn niet meer toegestaan. Topics over bijvoorbeeld bijwerkingen na een vaccinatie staan we wel toe. Wij merken dat deze topics onrust veroorzaken op het forum. Het is een erg gevoelige discussie, en wij denken dat het beter is als jullie je hierover laten informeren door professionals en mensen die hier echt verstand van hebben. Ik sluit daarom het topic. Liefs, Eliza