13 Reacties

6 maanden geleden

Ik had toen ook al een licht boekje en droeg dan al meer kleedjes - losse broeken etc. Nu ben ik bijna 17 weken en draag ik veel aansluitende kleedjes em rokken omdat ik echt mijn buikje begin te accepteren. In het begin had ik dit ook heel moeilijk omdat dit meer een opgeblazen buik was en na tijdje verandert hij echt naar een zwanger buikje ☺️ weet dat een vrouw snel 12kg bijkomt door enkel; vruchtwater- placenta - de baby- meer bloed etc .. is ook beetje afhankelijk van hoe je ervoor was ☺️

6 maanden geleden

Eigenlijk is dit ook normaal en gaat ook nadien weg.. zolang je beetje op je voeding let moet je aankomen hoor gezondheid van je kindje 😍

6 maanden geleden

Reactie op Charliexoxo

Eigenlijk is dit ook normaal en gaat ook nadien weg.. zolang je beetje op j ...
Ja ik heb altijd al wat struggles gehad met mijn gewicht. Enkele jaren geleden verloor ik veel gewicht en nu lijkt het plots weer snel bij te komen. Ik ga blij zijn inderdaad als dat echt zwanger buikje er is 🤰🏼☺️.

6 maanden geleden

Ik weet niet of je buikje door het eten komt, of door hormonen. Zelfs ben ik nog niet aangekomen (morgen 12w, nog dagelijks overgeven na avondeten), maar mijn broek ging deze ochtend ook niet dicht. Mijn buik is opgezwollen, ik kan moeilijk naar het toilet voor de grote boodschap, veel winderigheid,.. Om maar te zeggen dat het niet per se door je (ongezonde) voeding hoeft te komen dat je al een buikje kan hebben. 😊

6 maanden geleden

Ik neem progynova én progebel. Door die hormonen alleen was ik al wat opgeblazen(er) dan normaal. Ook heb ik vaak last van een opgeblazen gevoel door mijn darmen, dit is er nu dus niet beter op geworden 😅 Ik pas al sinds 7 weken zwangerschap niet meer in mijn normale broeken. Qua gewicht heb ik geen idee aangezien ik mezelf nooit weeg, een te grote trigger en zegt ook niet altijd alles.

6 maanden geleden

Reactie op marbieke

Ja ik heb altijd al wat struggles gehad met mijn gewicht. Enkele jaren gele ...
Denk dat in het begin het even duurt om te accepteren maar eenmaal je het hebt geaccepteerd en je baby ook steeds meer zal zien op echo en later voelen dat het allemaal anders is.. nu ik weeg me bewust ook niet omdat ik al jaren sport en me goeie flow in mindset niet wil wegnemen door dat getal.. veel succes nog in je zwangerschap en vergeet niet toch af en toe te genieten van alle veranderingen 😍

6 maanden geleden

Ik ben morgen 10 weken, Mijn buik is al met 14cm in omtrek bijgekomen 😅maar wel nog maar 1kg in gewicht. De hormonen zorgen ervoor dat je darmen trager werken en ze opgeblazen zijn :) vanaf 12 weken begint je buik te groeien van de baby 🥰

6 maanden geleden

Bedankt allemaal voor jullie reacties, geeft me toch iets meer een gevoel dat het ‘erbij’ hoort ☺️. Ik merk idd ook vaak een opgeblazen gevoel!

6 maanden geleden

Reactie op Laurah5

Ik neem progynova én progebel. Door die hormonen alleen was ik al wat opgeb ...
🙋🏼‍♀️ Ik herken me hier zo in!

6 maanden geleden

Hier bijna 11w. Mijn broeken beginnen ook te spannen aan mijn buik. Ik draag nu mijn wijdste blouses om nog wat te verbergen. Soms zit ik subtiel met mijn knop open achter mijn bureau 😆 zou dringend eens moeten gaan kijken naar zwangerschapskledij maar ben nog dagelijks te misselijk daarvoor...🥴 En online vind ik het moeilijk 😔

6 maanden geleden

Hier 12 weken, door de misselijkheid 4kg afgevallen en deed eigenlijk al snel geen broek meer aan (ik draag dus constant losse kleedjes). Vandaag deed ik eens een testje of ik ze nog toe zou krijgen. Tot nu toe vond ik het vooral oncomfortabel. Maar vandaag dus echt officieel, met alle moeite van de wereld, ik kreeg mijn broek NIET toe (en nee ook niet bijna). Ik ben sowieso niet de smalle zonder buik maar begin nu toch wat verschil te voel/zien. Hopelijk snel een mooie bolle buik en niet meer vooral vetjes 😂

6 maanden geleden

Reactie op meganneke

Hier 12 weken, door de misselijkheid 4kg afgevallen en deed eigenlijk al sn ...
Ik herken het helemaal 😅. Ik schakel ook over op kleedjes en leggings want gewoon geen zin om me in kleren te steken die toch niet passen!

6 maanden geleden

Ik ben zo opgeblazen.. voelt fysiek lastig, kan mijn jeans niet verdragen, dus ook leggings hier. Ik ben sowieso dik en probeerde mijn buik altijd te verstoppen. Maar nu staat die echt mega bol. Gisteren zei een vriendin“je begint het al te zien he” Ik ben morgen 12w. Ik voel het bultje boven mijn schaambeen.. de rest is echt geen baby buik. Vind het echt lastig.