14 Reacties
24 dagen geleden
Hier net hetzelfde.. woog 60 kilo en ik denk nu ook bijna 80... ik stel mij alleen opde weegschaal bij de gynaecoloog... gewoon omdat ik anders elke dag mij zou wegen en mij minder zou voelen. Mijn meisje was ook bij 32 weken 2,250kg... zou een groter meisje zijn en geschat op 3,8kg bij 40weken natuurlijk... bij mij eerste kindje.. maar voor mij maakt het niet uit of het natuurlijk is of keizersnede.. zolang de baby gezond is, dat is het belangrijkste vindik! Ik ben zondag 35weken 😊 mijn afspraak is pas 13 november, alvast veel succes en hopelijk heb je het niet te lastig! 🤗
24 dagen geleden
36w vandaag, gestart op 58kg , nu 75kg , is bij iedereen anders denk ik. Ligt er ook aan of je vocht vasthoud in handen,voeten.
Onze jongen geschat ook boven het gemiddeld. Is idd het belangrijkste dat ze gezond zijn en alles komt altijd goed 🥰 die kilo's gaan er nadien ook wel terug af !.💪 vooral nu genieten van die laatste loodjes, veel rust en lekker eten hier 🥰
24 dagen geleden
Reactie op elighes
Haha ik ben blij dat je kan genieten! Ik vind het verschrikkelijk de laatst ...
Nog eventjes 💪🥰 we krijgen er het meest prachtige voor in de plaats ❤️
24 dagen geleden
Hey hey!
Niet onzeker voelen, je bent zeker niet alleen! Ik ben ook gestart op 52 kg en nu 71kg (10d geleden). Ik weeg mij enkel bij de gynaecoloog net omdat ik het ook te confronterend vind, dus geen idee hoeveel het volgende keer zal zijn. 😊de gyneacoloog maakt er ook echt niets van dat het zoveel is.
Nu ook 35 w dus nog 5 weken te gaan… Ons baby’tje woog op 34w 2,4 kg. Gewicht van de mama staat los van dat van de baby werd mij verteld door de gyneacoloog..
Nog even doorbijten en je mag je prachtige kindje vasthouden. 🥰
24 dagen geleden
Ben nu 33 weken zwanger. Ik was 62 kili en nu 72. Ik ben ook bijgekomen en heb nog 7 weken. Dus ik ga zeker nog meer bijkomen🫠 maar ik maak geen stress want das mijn derde zwangerschap. Na het bevallen gaat zeker 7kilos weg met baby placente vruchtwater bloed en vocht. En de rest gaat ook weg met gezond eten en beetje beweging❤️
24 dagen geleden
Over de metingen kan je je best niet te druk maken. Die zijn nogal grof geschat. Een millimeter de muis anders zetten op de echo en het gewicht is plots totaal anders volgens mij.
In het begin was mijn zoon volgens de gyn veel te groot (96ste percentiel). Toen was hij plots ok en de laatste keer was zijn buik 92%, hoofd 43% en been 6,4% als die maten juist zouden zijn zou hij dus plots volledig uit proportie zijn.. omdat de maten de vorige keren veel dichter bij elkaar lagen, geloof ik niet dat dit plots volledig veranderd is..
24 dagen geleden
Ik ben 33 weken nu en ben 14kg bij gekomen. Alleen is mijn baby ondergewicht.
Heb daar effe heel moeilijk gehad voor nog maar op de weegschaal te staan voelde me zo onzeker.
Maar uiteindelijk was het beter door de baby en is normaal dat je zoveel ga bijkomen.
Na de bevalling gaat het er van af.
23 dagen geleden
Ik ben ook zoveel bijgekomen. ‘k hou wel enorm veel vocht vast in mijn benen.
Vorige maand zei mijn gyneacologe dat ik me niet meer moest wegen. Om het 3-cijfergetal niet te zien. 🫣
Weet nog niet wat ik ga doen.
Ik weeg me 1 keer per maand…, aan het begin vd maand… ik zal dat na de bevalling ook zo doen.
Geen dagelijkse focus, maar wel opvolgen…
Ik voel mij ook echt zwaar, maar het is nu zo… 🤷🏻♀️
Het einde is in zicht… en dan gaat ons gewicht wel zakken 💪🏻
23 dagen geleden
Ik voel met je mee. Hier ook veel bijgekomen. Van 69kg naar 84kg nu. Ik ben bijna 33w. Kindje woog op 32w 1kg800gr. Ik sta niet meer op de weegschaal. Enkel bii de gynaecologe. En dat briefje wil ik dan nog niet echt bekijken om de confrontatie niet aan te gaan🙈. Ik was een fervent sporter/crossfitter voor de zwangerschap. Dat komt goed! Zolang het kindje gezond is! 🥰Maar kbegrijp je! Dikke knuffel alvast. Na de zwangerschap werken/sporten we dat er zeker terug af! En na een bevalling verlies je ook al. Nu houden we automatisch ook vocht en zo op. 💪
23 dagen geleden
Niets dat ik hier schrijf zal je van je gevoel af helpen. 't Is gewoon kut. Maar helaas moeten we erdoor :( Denk aan de beloning op het einde. Eens je je kleine E in je armen kan sluiten, zal dat allemaal naar de achtergrond verdwijnen. Hopelijk krijg je het er dan weer snel af (meestal wel hoor 🤗). Laatste loodjes. Zweten, ploeteren, soms eens wenen misschien. Laat je gevoelens toe. Dat mag allemaal, hé. Komt goed. Veel courage deze laatste weken 🧡
23 dagen geleden
Waarom zou je niet natuurlijk mogen bevallen? Ik denk dat je kindje er boven 4,5 kg moet wegen voor er op voorhand ingegrepen wordt. Tenzij er indicatie is van diabetes of zwangerschapsvergiftiging.
Je kan ook voor 40 weken bevallen, dan is je kindje iets kleiner. Of de groei kan wat stabiliseren.
Misschien helpt het om eens bij de geboorteclub oktober te kijken? Daar zijn er verschillende kindjes natuurlijk geboren die boven 3,5 kg wogen. Er is ook een topic over gewichtsverlies enkele weken na de zwangerschap. Niets toxic ofzo, maar gewoon realistisch het gewicht dat je als mama de eerste weken vaak sowieso verliest. De conclusie daar is dat het niet zoveel uitmaakt hoeveel je precies was aangekomen. Elk lichaam is anders en veel mama’s houden ook erg veel vocht op, zeker in de laatste weken.
Ik vind trouwens dat je er fantastisch uit ziet op de foto’s op je profiel. Je bent heel mooi zwanger.
23 dagen geleden
Dat gewicht van de baby is echt maar een schatting. Zware babies kunnen perfect natuurlijk geboren worden. Het hoofdje is het lastigst (:.
Tenzij de schouders erg breed zijn of iets met jouw anatomie het moeilijk maakt maar dat kan de gynaecoloog wel zeggen.
Los daarvan is zeker zo´n eerste zwangerschap wel ingrijpend. Hoe je hele lichaam op zo´n korte tijd zo gigantisch verandert...ik vind dat nog steeds schrikken als ik in de spiegel kijk (en even goed, haha, wauw! bij momenten) en is toch de 3de keer.
Zwangerschaps kilo´s zijn echt een geval apart, niet te hard op letten voor die laatste weken.