18 Reacties

6 maanden geleden

Ik was 2kg bijgekomen. Maar vrees dat k deze nacht een miskraam heb gedaan. 2 weken terug kloppend hartje en nu helderrood bloedverlies gehad en klonten bloed verloren. Zitten nog in frankrijk maar deze nacht dirrect vertrokken naar belgie. Binnen 4u in t ziekenhuis voor echo maar vrees er wat voor.

6 maanden geleden

Oh wow Annick wat heftig. Ik wens jullie een veilige rit en veel sterkte.

6 maanden geleden

Ik heb sowieso overgewicht en probeer me er niet mee bezig te houden. Nu ik me zo slecht voel probeer ik gewoon te zorgen dat ik ook groenten, fruit en vezels binnenkrijg. Ik weeg me niet als dat niet moet.

6 maanden geleden

Tis nu efkes gestopt met bloeden maar meestal is dat niet goed die klonten verliezen. Tis afwachten maar voel me allesins rotslecht

6 maanden geleden

Reactie op annick85

Tis nu efkes gestopt met bloeden maar meestal is dat niet goed die klonten ...
Heel veel sterkte, mijn vorige zwangerschap was helaas ook een miskraam & da’s alles behalve makkelijk! Weet dat je niet alleen bent 🤍✨

6 maanden geleden

Denk dat dat superpersoonlijk is maar uiteindelijk is het niet onlogisch dat je bijkomt hé 🙈 teken dat het goed gaat, niet? Ik zou er echt niet te veel proberen mee bezig zijn...

6 maanden geleden

Ik ben nog niet bijgekomen, ondanks dat ik alles behalve ´gezond en gevarieerd´ eet. Net als jij vind ik het moeilijk om gezond te eten omdat mijn maag daarvan keert als ik er nog maar aan denk. Hiervoor at ik ´s morgens graag een toast met ei en advocado, beetje tomaat erbij. Nu walg ik al van de gedachte eraan (dit typen is moeilijk, lol). Ik ben gewoon al blij als ik iets binnen krijg want ervaar eigenlijk geen hongergevoel, ben heel snel voldaan. Ik heb overgewicht en mijn man lacht dat zwanger zijn een goede dieet is voor mij. 😅 Ben nochtans niets afgevallen, gewoon nog niet bijgekomen.

6 maanden geleden

Reactie op JesminaM

Ik ben nog niet bijgekomen, ondanks dat ik alles behalve ´gezond en gevarie ...
Haha ik versta je volledig! Maar ik denk dan oooh ben nu niet misselijk, ga wel iets eten. Ik eet gewoon super graag & met m’n gezonde voeding had ik dat volledig in balans… maar ja 🤭 Mijn man zegt heeltijd; eet nog een pizzatje (als ik klaag datk aan’t verzwaren ben), maar dan relativeert hij het ook door te zeggen datk niet kan verwachten dat ik vermager als ik zwanger ben 😅😅 ik heb gewoon moeite met dat cijfertje omdat ik al heel m’n leven zo moet opletten. Vrouwen isues 😅😅

6 maanden geleden

Reactie op Justine96

Haha ik versta je volledig! Maar ik denk dan oooh ben nu niet misselijk, ga ...
Denk dat het verleden het moeilijker maakt om het te accepteren als je inderdaad al zo lang focus legde op dat cijfertjes. Maar dat cijfertje toont nu aan dat jouw baby´tje aan het groeien is, dat jouw lichaam groeit om het te kunnen voeden en veilig houden. Vruchtwater, baarmoeder, placenta, baby´tje zelf,.. Al deze dingen maken dat het cijfertje zal stijgen, en maar goed ook: je lichaam maakt plaats voor dat mini wezentje in jou. Zo mooi dat jouw lichaam dat kan. Je hebt al zo lang zorg gedragen voor jouw lichaam, zodat het nu zorg kan dragen voor een ander lichaampje in jou. 💕 Dat heb je zo goed gedaan, wees maar trots op dat cijfertje dat nu even omhoog gaat want jij bent goed bezig! 🎉❤️

6 maanden geleden

Justine ik heb jaren WW gedaan, en overmatig op mijn gewicht gefocust. Ik ben na jaren eindelijk af van die kwaal en last en ik voelde me goed in mijn lijf, met een beetje overgewicht. Ik merk dat ik nu zaken eet en drink, wat ik voor de zwangerschap niet nam (ijs, chocolademelk…). Ik zou mij liever maandelijks wegen, om een oogje in het zeil te houden, en naar preventie van zwangerschapsdiabetes… maar ik wil ook niet Freaken op het gewicht. Het is normaal dat we een pak gewicht zullen bijkomen. De richtlijnen die er zijn volgens BMI neem ik wat als richtlijn. Je bent nu vooral zwanger - voel je niet schuldig. Je gewicht lijkt mij nog steeds prima. Jaag je er niet in op en laat de verandering even toe.

6 maanden geleden

Reactie op annick85

Ik was 2kg bijgekomen. Maar vrees dat k deze nacht een miskraam heb gedaan. ...
Veel sterkte Annick - hopelijk is het niet wat je vreest. 😕

6 maanden geleden

Reactie op annick85

Tis nu efkes gestopt met bloeden maar meestal is dat niet goed die klonten ...
Ik hoop het beste voor je! Ik ben nu ook aan het afwachten op nieuw of ik een miskraam heb of niet dus ik duim voor je

6 maanden geleden

Die kilo’s zijn voornamelijk door vocht dat je ook meer vasthoudt. Je spijsvertering werkt trager om zoveel mogelijk voedingsstoffen naar je kindje te kunnen brengen. Ook je darmen werken trager en ledigen minder snel. Dit zorgt ook dat het getal op de weegschaal stijgt. Als diëtist weeg ik mijzelf nooit..

6 maanden geleden

Reactie op Maité87

Oh wow Annick wat heftig. Ik wens jullie een veilige rit en veel sterkte.
Net terug van gyneacologe. Was een bloedklonter id baarmoeder die gelost was en die hevige bloeding gaf. Hartje klopt sterk dus paniek tot en met maar denk dat we dat allemaal wel zouden hebben

6 maanden geleden

Reactie op annick85

Net terug van gyneacologe. Was een bloedklonter id baarmoeder die gelost wa ...
Gelukkig is alles goed! Ik heb nu ook hevige bloedingen en morgen opnieuw een echo hoop deze keer dat de baby goed zichtbaar gaat zijn want vrees anders het ergste 😢

6 maanden geleden

Reactie op Zahratii

Gelukkig is alles goed! Ik heb nu ook hevige bloedingen en morgen opnieuw e ...
Oo k hoop het voor jou ook dat goed nieuws is. Blijkbaar hebben veel vrouwen t gene dat k nu heb door het oprekken van de baarmoeder die groter word kunnen er wondjes ontstaan en dat bloed dan hard. Zolang het niet in de buurt van de embryo is was er geen probleem anders wel maar moet me nu vooral rustig houden

6 maanden geleden

Reactie op annick85

Oo k hoop het voor jou ook dat goed nieuws is. Blijkbaar hebben veel vrouwe ...
Ik hoop het beste voor je!! Gisteren konden ze de baby niet goed zien op de echo en was mijn progesteron niet zo hoog als ze zouden willen. Ik hoop morgen een echo te krijgen maar vrees wel dat het richting een miskraam gaat helaas

6 maanden geleden

Ik vind gewicht ook een lastige. Ik ben nu 3kg bij (morgen 11 weken ver) en neig sinds de zwangerschap naar alles wat ongezond is 🙈 ik probeer mezelf te zeggen dat gewicht nu niet prioritair is en de baby voorrang heeft. Wel heb ik mijn vriend gevraagd of hij elke dag met mij en de hond wil wandelen, daar voel ik me mentaal ook beter bij. Misschien helpt zoiets jou ook?