19 Reacties

één maand geleden

Goh ik weet niet, mijn gynaecoloog heeft nog nooit iets gezegd over mijn gewicht, door extreem ziekte en operatie was ik rond 16w 10 kg afgevallen. Nu op 30w6d, ben ik alles terug bij dus zit ik eigenlijk gewoon terug op mijn startgewicht ...Ze zegt er nooit iets van dus heb ook geen idee of het nu uiteindelijk goed of slecht is. Met de baby is altijd alles goed geweest en zit goed op schema dus verder kijk ik eigenlijk niet..

één maand geleden

Ik was ook niet veel bijgekomen en door zwangerschapsdiabetes afgevallen.. Uiteindelijk nu 2,5kg bijgekomen. En de baby werd aan de zware kant geschat, dus maak me er geen zorgen om. Had zelf wel overgewicht, maar denk niet dat dar zo’n verschil maakt. Je lijf doet wat je lijf doet.. En kan blijkbaar per zwangerschap verschillen..

één maand geleden

De kilo’s die je bijkomt hangt van heel erg veel factoren af. Een van de factoren is je startgewicht. Ikzelf ben momenteel 31w + 1d en ben ongeveer 9kg bij, maar mijn BMI was voor de zwangerschap onder de 18,5 wat dus wil zeggen dat m’n lichaam wel degelijk wat extra’s moet vasthouden momenteel 😊 (waaronder ook wat vocht merk ik 🤪) als je baby het goed doet, je geen tekorten hebt en jezelf goed voelt, zou ik me geen zorgen maken! Je lichaam doet wat het moet doen! 🙏🏼

één maand geleden

Dit hangt echt van persoon tot persoon af. Bij de vorige 2 zwangerschappen ben ik in totaal (startgewicht->dag dat ik beviel) 6kg en 7kg bijgekomen. Nu 30w+2d en ben nu 3kilo bij... Ik eet gewoon op een andere manier. In plaats van 3 goede maaltijden per dag, eet ik praktisch de hele dag door kleine beetjes. Niet omdat ik ervan overtuigd ben dat het beter is, maar omdat ons kleintje heel actief is en bijna constant tegen mijn maag zit... Zolang jouw kleintje het goed doet, moet je je geen zorgen maken. Veel succes volgende week!

één maand geleden

Bij mijn vorige zwangerschap was ik immens veel bijgekomen doordat ik moest eten tegen de misselijkheid en op het einde veel last had van bekkeninstabiliteit en amper bewoog. 10kg had ik er niet vanaf gekregen, daardoor was ik blij dat ik maar 2 kg was bijgekomen. Maar sinds die diabetis mag ik praktisch niets meer eten(ik at al gezond) en ben ik echt flauw. Ben een beetje ongerust omdat ik meer dan 2 kg afvallen in 2,5 week echt veel vind. Khoop dat alles in orde is met de baby.

één maand geleden

Reactie op Ikwileenkindje

Bij mijn vorige zwangerschap was ik immens veel bijgekomen doordat ik moest ...
Bij mij was die 10kg er op korte tijd af door zo ziek ge zijn,ondanks was alles nog steeds goed met de baby. De baby neemt alles wat ie nodig heeft van jou lichaam af. als je twijfelt eens bellen naar gynaecoloog of je niet eerder mag langsgaan omdat je je zorgen maakt?

één maand geleden

Hier veel teveel terwijl ik op een dieet sta vanaf 20 weken al😔. Ben nochtans constant ziek geweest op en af weeral een hele week diarree gehad en toch. Ons lichaam is complex en elke vrouw is helaas anders 😫

één maand geleden

Iedereen is anders, dus focus je er niet te veel op als je weet dat je voedzaam eet & je babytje gezond is 💗🙌🏼 Ik ben morgen 29 weken en + 12kg

één maand geleden

Reactie op Justine96

Iedereen is anders, dus focus je er niet te veel op als je weet dat je voed ...
Fijn te horen hier ook +12 & kicking🤪🫶🏼!

één maand geleden

Bij mijn vorige zwangerschap was ik immens veel bijgekomen doordat ik moest ...
Hey, dat is inderdaad veel afvallen in een korte tijd.. Je flauw voelen mag ook niet de bedoeling zijn. Heb je het gevoel dat je voldoende eet? Of heb je vaak/soms nog honger?

één maand geleden

Ik ben net heeeel veel bijgekomen volgens mijn eigen mening. Ik woog voor zwangerschap 64kg… inmiddels al 84kg 🥲🙃

één maand geleden

Reactie op Maité87

Hey, dat is inderdaad veel afvallen in een korte tijd.. Je flauw voelen mag ...
Ik moet veel minder eten. Geen fruit meer, enkel soep of groentjes als tussendoortje en 's avonds veel minder eten. De eerste week hield ik me hieraan maar waren m'n nuchtere waarden veel te hoog. Dan 's avonds opgestart met insuline, waardoor ik weer 's avonds iets meer eet want ik heb echt honger. Maar m'n waarden zijn nu weer telkens te hoog na het eten, dus ik weet dat ze gaan zeggen dat ik weer moet verminderen. Maar dat lukt echt niet.

één maand geleden

Reactie op elighes

Ik ben net heeeel veel bijgekomen volgens mijn eigen mening. Ik woog voor ...
The same hier. Van 69kg naar 81kg. Maandag 29w. We werken dat er terug af. Komt goed!😊💪

één maand geleden

Hey ik ben in begin mijn zwangerschap 4kg afgevallen , en dan terug 2 kg bij gekomen ,maar ik zit ook aan mijn startgewicht en ben 27 weken . Je kindje eet eerst en jij krikg derest , mijn gynacoloog raafe me aan om kleine beetjee te eten maar da lukt nie , nu heeft de vroedvrouw me aangeraden van de week om soep te eten .

één maand geleden

Ik moet veel minder eten. Geen fruit meer, enkel soep of groentjes als tuss ...
Bij mij leggen ze er toch telkens de nadruk op dat ik zeker geen honger mag hebben.. Groentjes geen limiet, kaas verwaarloosbaar. Wel opletten met koolhydraten. Bij mij geeft brood steevast te hoge waarden maar valt pasta wel mee.. Mag je ook geen fruit eten in combinatie met eiwitten? (Yoghurt, beetje pindkaas?)

één maand geleden

Reactie op elighes

Ik ben even opgelucht dat ik niet de enige ben. Voor de zwangerschap 62 en nu op 31 weken de kaap van 80 kg gehaald. Hoop wel dat er nu niet meer TE veel bijkomt 🤭

één maand geleden

Reactie op elighes

Als het je wat hoop kan geven, mijn mama is bij mij 28kg bijgekomen en dat is er allemaal vlot weer af gegaan. Je bent een gezond babyoventje lijkt mij 😁 ik maak me soms wat zorgen omdat het zo 'traag' gaat. Er is echt geen lijn in te trekken hé... De gynaecoloog zei 'eet wat je wil en kan eten, als er een moment is dat het mag, is het nu wel!' Vond ik wel lief op een manier haha. Maar ik kan gewoon niet veel eten 🙈

één maand geleden

Reactie op roezptoez

Als het je wat hoop kan geven, mijn mama is bij mij 28kg bijgekomen en dat ...
Hehe, Wel ikzelf eet nog steeds evenveel als ervoor, ook geen rare goestjes, en juist veel meer fruit dan ervoor. Dus het zoveel verdikken kan zeker niet van het ongezond snacken of eten komen maar zal dus wel degelijk van dat klein boeletje komen. Maar zoals je zegt we kunnen er totaal geen lijn in trekken. En zolang onze kleintjes gezond zijn. Dat is het belangrijkste natuurlijk :)

één maand geleden

Reactie op Nicky x

Hehe, Wel ikzelf eet nog steeds evenveel als ervoor, ook geen rare goestjes ...
Neenee dat bedoelde ik zeker niet hoor, over dat ongezond snacken ofzo. Ik eet op zich ook niet meer dan ervoor maar kom ook wel bij (gewoon trager, maar verwacht me nog aan een spurtje op 't einde). Da's normaal als je een extra leventje aan het creëren bent hé 🙈 Het is idd belangrijkst dat die kleine goed groeit, vandaar: gezond babyoventje 😁 de kilo's zijn nu wat 'bijzaak' in dat opzicht