57 Reacties

3 maanden geleden

Dat gewicht begint hier sinds de 20 weken opeens omhoog te gaan & m’n niet-vaste gynaecoloog heeft me dan nog eens super onzeker gemaakt over het feit dat ik zeker niet boven die 12kg mag komen, omdat m’n BMI bij start 25 was. Als het 24,5 was mocht ik tot 16 kg 😒😒 Vandaag 22 weken & +7,8kg. Hoe zit het bij jullie? 🤭

3 maanden geleden

Reactie op Justine96

Dat gewicht begint hier sinds de 20 weken opeens omhoog te gaan & m’n n ...
Ik ben maandag 22 weken en 7,3 kg bijgekomen. Ik probeer het los te laten maar weeg me dan wel praktisch elke dag🙃 ik denk zolang dat je gewicht gezond blijft en je je goed voelt dat dat het belangrijkste is.

3 maanden geleden

Reactie op juliegabbi

Ik ben maandag 22 weken en 7,3 kg bijgekomen. Ik probeer het los te laten m ...
Trouwens, ik ken NIEMAND die maar 12 kg is bijgekomen tijdens zwangerschap. Tis altijd tussen de 14 en 20 kg dat ik hoor

3 maanden geleden

Reactie op juliegabbi

Trouwens, ik ken NIEMAND die maar 12 kg is bijgekomen tijdens zwangerschap. ...
Ik ben normaal super comfortabel met m’n eigen gewicht als afslankingsconsulente, maar dat heeft lang geduurd tegen het zo was. Dus verschoot wel efkes dat een,dokter / gynaecoloog, die onzekerheid weer zo snel kan terugbrengen 😮 Nu ik weet wel van mezelf dat ik goed compenseer in voedzaam eten & dat tikkeltje meer door de zwangerschap & ik zie m’n lichaam ook wel graag zwanger… Maar gewoon die woorden van de gynaecoloog he 🤭

3 maanden geleden

Reactie op Justine96

+2,4kg, bijna 23w hier. Maar nog altijd misselijk en afkerig tov eten, dus ik beschouw het niet als 'normaal'. Had ook wel BMI 26 dus wat reserve 🙈 maar het begint nu wel elke dag op te lopen, dus ik verwacht me opeens aan een grote stijging de komende weken 🙃

3 maanden geleden

Reactie op Justine96

Ik ben normaal super comfortabel met m’n eigen gewicht als afslankingsconsu ...
Gewoon uit curiositeit, was het een vrouw of een man je gynae?

3 maanden geleden

Reactie op juliegabbi

Gewoon uit curiositeit, was het een vrouw of een man je gynae?
Was een vrouw, maar een heel koele en al wat oudere. Terwijl m’n gynaecoloog van gewoonte om en hele lieve warme is! Zij en de vroedvrouw zeiden me dat ik mooi op de curve zat en spraken zelf niet over m’n BMI of gewicht.

3 maanden geleden

Met die warmte houden velen onder ons ook super veel extra vocht vast, en dat is er ook snel weer af na de bevalling. Niet over inzitten 😉 ik hoor ook getallen tussen de 14 en 19 kg 🤷🏼‍♀️

3 maanden geleden

Dit is een grafiek van de KU Leuven. Daar zie je dat je met je 22 weken echt wel mooi rond de groene lijn zit 😉 Ik probeer me hiermee wat meer vertrouwen/richting te geven.

3 maanden geleden

Reactie op Isabelle31

Dit is een grafiek van de KU Leuven. Daar zie je dat je met je 22 weken ech ...
Yes, die heb ik ook thuis liggen :)

3 maanden geleden

Reactie op Isabelle31

Dit is een grafiek van de KU Leuven. Daar zie je dat je met je 22 weken ech ...
Merci om die te delen!

3 maanden geleden

Reactie op Justine96

24w en aan 20w +7 kg en nu nog steeds, ben op streng dieet gezet wat dan wel de vruchten afwerpt omdat ik ook net zoals jij maar 12 kg ‘mag’ bijkomen (gaat niet lukken! Vorige keren altijd rond de 12-16kg en ik geef mezelf die 4kg extra wel aan speling😏), zou nu wel zw diabetes hebben maandag uitgebreide test😟..

3 maanden geleden

Reactie op lacerise12

24w en aan 20w +7 kg en nu nog steeds, ben op streng dieet gezet wat dan we ...
Oh ja ik zag het passeren, dat is wel een domper he… maar je kan er helemaal niets aan doen! Ik duim 💛

3 maanden geleden

Reactie op Justine96

Oh ja ik zag het passeren, dat is wel een domper he… maar je kan er helemaa ...
Dankjewel, lief🥹🥹! Blijkbaar niet ik dacht meteen dat het aan mijn gewicht lag🤭 had verhoogd risico door gewichten van mijn tweede en derde kindje maar dat was het dan ook🤭 dus ik vermoed dat het wel prijs zal zijn!

3 maanden geleden

Ik ben nu 21+4 weken. Met mijn eigen weegschaal zit ik aan een verschil van 4 kg en bij de gynaecoloog een verschil van net geen 3 kg. Hoop het zeker ook wat binnen de perken te kunnen houden. Zolang ik nog wat kan sporten zal dit ook wel lukken denk ik maar ik heb toch wel schrik voor die laatste maanden. Heb nu ook corona dus ik hoop dat sporten er nog in zit. 🙏🏻🍀

3 maanden geleden

Vandaag 23+2 en me voor het eerst sinds 16w nog eens gewogen. Een kleine 4 kg bijgekomen sinds 16 weken en 5,5 kg sinds het begin vd zwangerschap.