28 Reacties
6 maanden geleden
Ik heb hetzelfde! Die dutjes overdag zijn echt een must, kan ook niet meer zonder... Hoort erbij denk ik dan (ben intussen 9w4d). Ik heb ergens geluk bij een ongeluk dat mijn werk me ontslagen heeft midden in mijn ziekte periode (omdat ik met andere woorden zwanger ben). Dus ik kan nu gelukkig wel veel rusten en slapen overdag 🙈
6 maanden geleden
Reactie op Maité87
Dit klinkt wel mega fout, los van de rust die het je nu brengt. Ben jij bij ...
Ja de vakbond is er volledig mee bezig!! Sowieso moeten ze intussen al 2 weken boete betalen en gaat de vakbond voor de rest alles in orde brengen waar ik recht op heb want ze hebben me ook niet correct uitbetaald (heb recht op twee maand vergoeding en ze hebben maar 1 week uitbetaald...) Maar verantwoordelijk ligt niet bij mij, gelukkig gaat de vakbond nu alles in handen nemen...
6 maanden geleden
Reactie op YanaDS
Ik heb hetzelfde! Die dutjes overdag zijn echt een must, kan ook niet meer ...
Ontslagen omwille van zwangerschap = niet wettelijk = verhoogde opzegvergoeding en ‘boete’ als dat gerechtvaardigd wordt in de rechtbank. Je werkgever zal de redenen natuurlijk niet officieel linken aan je afwezigheid/zwangerschap 😑
6 maanden geleden
Reactie op Jill_V
Ontslagen omwille van zwangerschap = niet wettelijk = verhoogde opzegvergoe ...
Ze hebben als reden gegeven dat ik mijn targets niet behaalde, wat ook zo was omdat ik niet in mijn nopjes was, maar puntje bij paaltje, komt door ziekte dus... De vakbond weet gelukkig perfect hoe ze ermee om moeten gaan
6 maanden geleden
Reactie op elighes
Wat een schijt situatie… maar dat betekent dat ze jou niet waard waren!!
Klopt! Voor zo een werkgever wil ik inderdaad niet werken, moet je weten dat ik van een betere functie met meer loon en voordelen naar hun (KMO) gegaan ben met het gedacht dat ze in een kmo menselijker zouden zijn😅🤣 Heb ik me daar goed in mispakt, ach ja... Les geleerd en nu focus op de babietjes in m'n buikje 🥰
6 maanden geleden
Amai ‘blij’ dat jullie zich hier ook allemaal in herkennen. Ik voel me ook zo ontzettend lui. In niks zin, alleen maar in de zetel liggen, of in mijn bed. Zo moe, futloos 😴
6 maanden geleden
Reactie op Tenhaeghendoorn
Amai ‘blij’ dat jullie zich hier ook allemaal in herkennen. Ik voel me ook ...
Ik doe ook veel minder dan ik zou willen, maar het lukt wel om mijn werk te doen zonder dutjes. Ik neem naast foliumzuur Vit. D (dagelijkse dosis) en magnesium. Ik drink meer vruchtensap ook en probeer genoeg te bewegen, wat niet steeds lukt. Rust genoeg en eet voedend… Het gaat beteren!
6 maanden geleden
Oké even puur zaagmomentje: na het verlengde weekend - waar ik elke dag tot 11u sliep en me die dagen ook beter voelde, althans toch iets minder misselijk en meer energie -, vandaag met goede moed terug aan het werk. Was van plan om vandaag als test te zien of ik morgen eens naar kantoor zou kunnen gaan werken (werk al 2 weken van thuis uit), maar pff... hoe doen mensen dit? Ik begin te kokhalzen vanaf 11u30, heb geen eetlust over de middag en ben oververmoeid sinds de middag waardoor ik gewoon mijn ogen niet meer kan open houden. Net toch toegegeven om een dutje te doen maar ben nog vermoeider wakker geworden. Maar mij ziek melden puur door die vermoeidheid lijkt me ook zo stom 😓 Zijn jullie nog fulltime aan het werk? 💀
6 maanden geleden
Oké even puur zaagmomentje: na het verlengde weekend - waar ik elke dag tot ...
Ik begrijp je helemaal!
Helemaal uitgerust na het verlengd weekend wou ik terug in vliegen... tot ik mijn klok hoorde. Kon al blijten van moe zijn 😅. Tijdens de middag ben ik helemaal pompaf en wil ik gewoon slapen. 40 uur werken is momenteel zeer zwaar.. ik verlang al naar de volgende feestdag 🙃🙃
6 maanden geleden
Oké even puur zaagmomentje: na het verlengde weekend - waar ik elke dag tot ...
Ik heb het hier ook heel moeilijk mee. Ik werk ook veel thuis, maar ik ben dus echt doodmoe doorheen de dag + extreem misselijk. Elke meeting is er 1 te veel. Momenteel nog een weekje verlof, maar ik weet niet of ik dit nog lang kan volhouden op het werk 😢