27 Reacties
2 maanden geleden
Ik heb dit ook gehad tijdens mijn vorige zwangerschap die een miskraam werd en tijdens deze zwangerschap had ik het ook, wat blijkt? Ik had twee keer een gardnerella infectie, ik heb zelf aangedrongen op een vaginale kweek, ik nam vorige zwangerschap antibiotica omdat ik enorme onderbuikpijn had, kweekje wees uit gardnerella so far so good. Terug zwanger, enkel veranderd geur gemerkt niks buikpijn, geur was niet eens erg aanwezig gewoon anders, volgens gyn niks aan de hand, toch aangedrongen toch gardnerella, terug AB genomen. Dus bij twijfel toch eens aandringen op kweekje is mijn ervaring! Het is niet ‘stinken’ gewoon anders maar online las ik dat een zeer sterke geur aanwezig is, bij mij dus niet en dit twee keer niet! Daarom namen ze me ook niet serieus, maar ik had dus wel degelijk prijs!
2 maanden geleden
Ik heb ook meer afscheiding. Alleen heb ik het zelfs voor de zwangerschap altijd vies ruiken. Dus ik ben het wel een beetje gewend.
2 maanden geleden
Ik heb ook veel meer afscheiding en ook dat "slijm". Ik heb dag en nacht een onlegkruisje in. Ik gebruik zelfs het grotere formaat. En ik ververs zeker een keer of 6-8 per dag. Voor mij helpt dit tegen de geur. Want de afscheiding ruikt niet echt, maar pas nadat het in je inlegkruisje blijft. Ons intiem zijn is er niet door verandert. Hij ruikt niks 🙈 En hij is superlief met mijn veranderende lichaam. Want daar heb ik soms wel eens complexen over.
Na de bevalling wordt alles zoals voorheen. Maar probeer er niet te erg aan te denken. Wees intiem, dat versterkt jullie band alleen maar. We baren binnenkort een nieuw leventje. Die veranderingen komen er nu eenmaal bij 😊
2 maanden geleden
Reactie op Justine96
Moh! Ik heb verder ook wel geen last… heeft dit een effect op de zwangersch ...
Geen idee! De gyn zei dat ik wel beter de antibiotica kon nemen want was super angstig omdat ik 2 weken na gebruik pillen miskraam kreeg🫣 maar was beter deze zwangerschap de pillen te nemen dan niet.. ik moest die dan afwisselen met utrogestan zelfs tussendoor want is een korte kuur vaginaal ben er nu wel al een tijdje vanaf maar was echt net net zwanger denk echt 4w 🙈 had ook gewoon veel verlies door die infectie.. vr de rest geen klachten 🙈
2 maanden geleden
Ik verlies lik echt veel vocht waardoor mijn ondergoed plots helemaal nat is waardoor ik doorheen de dag van onderbroek wissel en ik precies het gevoel heb dak in mn broek geplast heb 😅 maar de geur is idd ook sterker, maar zeker ook sedert ik die pillen ook neem. Maar misschien valt het ons ook meer op omdat we er meer mee bezig zijn enzo