27 Reacties
2 maanden geleden
Hey meid,
Ik snap je volledig en heb het zelfde hier, nu wat ik doe is s'morgens en s'avonds gwn eens wassen met water of afspoelen en ja indd we hebben meer afscheiding dan normaal in deze tijd maar dat hoort er eenmaal bij ik heb hier ook last van maar men man zegt dat is nu eenmaal zwanger zijn je moet je niet schamen, we zijn gwn vrouwen die een kindjebaren schat maak je geen zorgen en denk er niet te veel aan
2 maanden geleden
Goh, ik heb er geen last van, maar kan me wel inbeelden dat je een bepaalde geur gewend bent. Nu ruik jij natuurlijk ook sterker/anders dan voor je zwangerschap, dat kan er ook mee te maken hebben.
Als je man er geen last van heeft zou ik hem proberen te geloven. Zijn geurzin is immers niet veranderd. (Ik hoop dat deze logica je een beetje gerust kan stellen)
2 maanden geleden
Ik ruik de kattenbak 2 verdiepingen lager en rest gezin ruikt nix. Terwijl mijn dochter ook echt goed ruikt. Ik denk dat het gwn aan ons ligt dat we veel beter ruiken. Ik geloof het wel dat je man nix ruikt
2 maanden geleden
Hey Justine,
Jammer genoeg herkenbaar! Ook meer afscheiding dan anders en voel me allesbehalve proper. Hier trek ik ´s morgens een proper onderbroek uit, deze gaat uit na een dagje werken om dan een propere aan te doen. Ik merk wel dat de geur niet aanwezig is als ik een inlegkruisje draag. Maar ´s nachts draag ik dat niet en is mijn onderbroek sneller nat door de afscheiding. Soms zijn het hele slierten (sorry, weet anders niet hoe ik het moet noemen) slijm die ik dan vind in mijn onderbroek.
Hier ook een van de redenen dat we eigenlijk niet meer intiem zijn, ik schaam me dood. Wat als mijn partner bezig is met mij en dan ineens meer afscheiding is? Laat staan de geur die er naar mijn gevoel wel is.
Buiten het overdag inlegkruisjes dragen, heb ik eigenlijk geen advies of tips. Ik lees heel graag hoe anderen hier mee omgaan. 😳
2 maanden geleden
Reactie op JesminaM
Hey Justine,
Jammer genoeg herkenbaar! Ook meer afscheiding dan anders en ...
Wel, ik dacht ook voor inlegkruisjes met een reukje te dragen, maar blijkbaar worden inlegkruisjes etc niet aangeraden doordat het weer zorgt voor een nog vochtiger milieu & meer irritatie…
Ik denk dat ik/ we er ons gewoon mentaal moeten overzetten.. maar dat lukt voorlopig nog niet. Ik droom daar zelf soms van dat we intiem zijn en dat geurtje dan boven komt 😂 zo erg is het gesteld in m’n hoofd hahaha
2 maanden geleden
Reactie op Justine96
Wel, ik dacht ook voor inlegkruisjes met een reukje te dragen, maar blijkba ...
Als je veel afscheiding hebt kan je prima katoenen inlegkruisjes gebruiken. Gewoon zoals met alle vrouwelijke hygiëne producten optijd vervangen. En best geen synthetische, die kunnen gaan irriteren bij lang gebruik. De toegevoegde geurtjes zijn vaak heel sterk, grote kans dat je die nu ook niet kan uitstaan
2 maanden geleden
Reactie op Justine96
Wel, ik dacht ook voor inlegkruisjes met een reukje te dragen, maar blijkba ...
Ik had nog niet stil gestaan bij de kans op irritatie bij veelvuldig gebruik (but it actually makes sense).
Eroverheen zetten is makkelijker gezegd dan gedaan 😅 We hebben nog een paar weken voor de boeg.
2 maanden geleden
Hey, ik begrijp je gevoel, bij mij is er ook verandering downstairs. Niet echt in geur maar wel ook meer afscheiding dan anders waar ik me ook ambetant om voel vaak. Ik loop hierdoor ook dagelijks met een inlegkruisje rond spijtig genoeg. Ook heb ik al gemerkt dat mijn huid daar precies niet meer tegen mijn scheermesje kan, ik heb veel gemakkelijker wondjes dan anders intiem na het scheren en heb dan ook wel pijn intiem waardoor ik soms ook de boot afhou bij mijn partner..
Indien je er echt zo mee inzit, zou ik dit proberen bespreekbaar maken met zowel je partner als je gynaecoloog. Er verandert zoveel in en aan ons lichaam en ik denk echt wel dat je partner je niet raar zal bekijken als je je hart hierover eens wilt luchten.
2 maanden geleden
Reactie op Justine96
Gelukkig ben ik wel een vlotte babbelaar:) volgens de gynaecoloog normaal & ...
Wat er soms eigenlijk allemaal bij komt van kwaaltjes eh.. Soms denk ik 'krijgen we ooit ons "oude" lichaam nog terug'? 😂 Soms helpt het ook om met vriendinnen te babbelen die ook zwanger zijn geweest of zijn, velen hebben dezelfde dingen gehad en dat lucht op dat je niet alleen bent. Nog even en we krijgen er iets supermoois voor in de plaats ❤️
2 maanden geleden
Ik merk de veranderde geur ook op bij mij. Soms zweet ik zo erg bij het stappen dat heel mijn broekje gewoon nat is.
Ons reukvermogen is nu extra sterk.
Als je je dagelijks goed verzorgd is er helemaal geen probleem en hoef je je echt niet te schamen.
Zoals je het nu doet, is het ok!
Don’t worrie :)